دستگاه پرکن دستگاه پرکن بسته بندی (ساشه) دستگاه بسته بندی ساشه چیست؟

دستگاه بسته بندی ساشه چیست؟

icon سه شنبه 01 شهریور 1401
 دستگاه ساشه زنی (بسته بندی ساشه) چیست؟

دستگاه بسته بندی ساشه از نمونه دستگاه‌های رایج در بسته بندی انواع مواد پودری مایع و گرانولی به حساب می‌آید. شما با مطالعه این مقاله با انواع دستگاه ساشه زن و ویژگی‌ها و طرز کار آن بیشتر آشنا خواهید شد.

دستگاه بسته بندی ساشه چیست؟

دستگاه بسته بندی ساشه که به عنوان ساشه زن هم معروف است، دستگاه ایستاده و چند کاره می‌باشد. از این دستگاه جهت بسته بندی محصولات صنایع غذایی و بهداشتی به صورت تک نفره یا ساشه استفاده می‌کنند. اغلب محصولاتی که در منازل، فست‌فودها، قنادی‌ها، داروخانه‌ها، فروشگاه‌ها و. موجود هستند، توسط این دستگاه‌ها بسته بندی می‌شوند. ساشه چیست؟ معرفی انواع ساشه را از این لینک بخوانید.

عملکرد دستگاه پر کن بسته بندی ساشه بدین صورت است که مجهز به سیستم پرکن، سیستم اندازه گیری حجم پیستون، سیستم plc جهت کنترل و تنظیم حرارت در زمان سیل کردن فیلم و همچنین مانیتور لمسی ۱۲ اینچی جهت کنترل و نظارت در کارکرد دستگاه و برنامه ریزی تنظیمات دستگاه می‌باشد.

دستگاه بسته بندی ساشه در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید شده است که عملکرد هر کدام متفاوت است. دستگاه ساشه زنی را با توجه به موادی که قصد بسته بندی آن را دارید و تعداد نازل‌های دستگاه، به انواع مختلفی دسته بندی می‌کنند. در ادامه انواع دستگاه بسته بندی ساشه و ویژگی‌ها و مشخصات آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

موارد مصرف دستگاه ساشه مدادی

دستگاه بسته بندی ساشه مدادی در واقع نوعی دستگاه پرکن می‌باشد که جهت بسته بندی مواد گرانولی از آن استفاده می‌شود. مواد گرانولی از قبیل شکر، نمک و پودر سبزیجات خشک شده در بسته های تک نفره یکبار مصرف کوچک، توسط دستگاه ساشه مدادی بسته بندی می‌شوند.

دستگاه ساشه مدادی نیز دارای سیستم plc جهت کنترل دستگاه می‌باشد. عملیات دستگاه ساشه از طریق صفحه نمایش لمسی نظارت و کنترل می‌شود. دستگاه ساشه مدادی دارای بخش‌های مختلفی مانند دستگاه اینورتر به منظور تنظیم سرعت، استپرموتور برای ایجاد کشش لفاف بسته بندی، تاریخ زن حرارتی و. می‌باشد.

ظرفیت دستگاه ساشه زن

بر خلاف نوع بسته بندی محدود، دستگاه ساشه زن دارای ظرفیت بسته بندی بسیار بالایی می‌باشد. به طوری که به راحتی می‌توانید حجم زیادی از محصول مورد نظر را درون مخزن دستگاه بریزید و ناظر اندازه گیری دقیق دستگاه ساشه به طور خودکار باشید. دستگاه‌های ساشه زن سرعت بسیار بالایی دارند. اگر بخواهیم تعداد مشخصی بیان کنیم باید بگویم به طور میانگین حدود دو هزار بسته در یک ساعت بسته بندی و آماده می‌شود.

قابلیت‌های انواع دستگاه بسته بندی ساشه

 قابلیت های انواع دستگاه بسته بندی ساشه

دستگاه بسته بندی ساشه مجهز به سیستم‌های پیشرفته ای می‌باشد. از مهمترین قابلیت‌های دستگاه بسته بندی ساشه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

·   برای بسته بندی محصولات پودری و مایعات مناسب می‌باشد.

·   دارای سیستم plc و hmi همراه با منوی فارسی و انگلیسی برای کنترل بهتر عملکرد دستگاه و تنظیم حرارت آن می‌باشد.

·   بدنه دستگاه از استیل استنلس تهیه شده است.

·   دارای چشم الکترونیکی به منظور تنظیم طول بسته می‌باشد.

·   استفاده از استپر موتور برای کشش لفاف

·   تنظیم سرعت دستگاه توسط اینورتر

·   مجهز به سیستم عیب یابی هوشمند

·   چرخ هایی زیر دستگاه تعبیه شده است که جابجایی آن را آسان تر می‌کند.

ویژگی‌های دستگاه بسته بندی ساشه

از ویژگی‌های بارز دستگاه بسته بندی ساشه به موارد زیر می‌توان اشاره نمود.

1. دستگاه ساشه جهت بسته بندی انواع مواد غذایی و بهداشتی پودری و مایعات به کار برده می‌شود.

2. دستگاه ساشه جزء دستگاه‌هایی است که ارزش اقتصادی دارد و با استفاده از آن می‌توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

3. بسته بندی دستگاه ساشه به صورت عمودی و در حجم کم و ابعاد کوچک انجام می‌گیرد.

4. جهت بسته بندی محصولات مایع از پیستون و شیر برقی دستگاه و برای بسته بندی مواد پودری از پیمانه های حجمی دستگاه کمک می‌گیرند.

5. دستگاه ساشه با ظرفیت ۵۰ الی ۰ ۱۰  بسته در دقیقه کار می‌کند.

6. مجهز به سیستم کارآمد plc و صفحه نمایش لمسی می‌باشد.

7. دستگاه ساشه به طور اتوماتیک کار می‌کند و به حداقل نیروی انسانی نیاز دارد.

8. طراحی دستگاه طبق استانداردهای جهانی

9. دارای دقت بسیار بالا در اندازه گیری محصولات

تنظیم بسته بندی بسته‌ها با عرض ۵۰ میلیمتر الی ۱۰۰ میلیمتر می‌باشد.

قابلیت بسته بندی محصولات تا وزن ۲۰۰ گرم را دارد.

این دستگاه مناسب استفاده در کارخانجات صنعتی و حتی منازل می‌باشد.

دستگاه ساشه پودری مجهز به مادون قرمز است تا مانع از به هم چسبیده شدن مواد پودری شود.

دستگاه‌های ساشه دارای بالاترین سرعت بسته بندی در مقایسه با دیگر دستگاه‌های بسته بندی می‌باشند.

انواع دستگاه ساشه زنی

با استفاده از انواع دستگاه ساشه زنی قادر خواهید بود محصولات مختلف پودری، گرانولی و مایعات را به صورت ساشه تک نفره به راحتی بسته بندی نمایید. به عبارتی ساده تر می‌توان انواع دستگاه ساشه زنی را در انواع دستگاه بسته بندی ساشه پودری، دستگاه بسته بندی ساشه گرانولی، دستگاه بسته بندی ساشه مایعات و دستگاه بسته بندی ساشه پودری گرانولی دسته بندی کرد.

هر کدام از انواع دستگاه ساشه زنی مناسب بسته بندی محصول خاصی می‌باشد و عملکرد هر کدام از دستگاه‌های ساشه نسبت به یکدیگر متفاوت است.

 

دستگاه بسته بندی ساشه پودری

دستگاه بسته بندی ساشه پودری

کاربرد دستگاه بسته بندی ساشه پودری جهت بسته بندی هر نوع مواد پودری مانند کافی میکس، قهوه، آرد، شکر، نمک، فلفل، سماق، آویشن، انواع ادویه جات و چاشنی مواد غذایی در بسته‌های ساشه تک نفره یکبار مصرف مدادی به شکل سه طرف دوخت می‌باشد.

نحوه بسته بندی به این صورت است که سلفون مورد نظر را انتخاب نموده و مواد را درون مخزن دستگاه بریزید. براین اساس دستگاه آماده کار می‌شود. به راحتی حجم مورد نظر محصول جهت انتقال به ظرف ها را تعیین کنید و دستگاه را روشن نمایید.

دستگاه مواد پودری مورد نظر را بر طبق وزن مشخص شده، به شکل کاملاً بهداشتی بسته بندی می‌کند. داخل مخزن دستگاه ساشه پودری ماردون تعبیه شده است تا از سفت شدن و به هم چسبیدن مواد پودری جلوگیری نماید.

 

دستگاه ساشه مایعات

 

دستگاه ساشه مایعات برای بسته بندی مایعات از نوع رقیق و غلیظ کاربرد دارد. با استفاده از دستگاه ساشه مایعات می‌توانید انواع مایعات نظیر آبلیمو، سس تک نفره، عسل تک نفره،  شامپو، نرم‌کننده، کرم و .... را پر و به شکل دلخواه بسته‌ بندی کنید. از بسته بندی (ساشه) یا دستگاه ساشه زن عموماً در صنایع غذایی برای تولید ساشه‌های تک نفره ادویه‌جات و سس برای رستوران‌ها و در صنایع آرایشی و بهداشتی برای تولید شامپو و وسایل بهداشتی در سایز هتلی و یک بار مصرف استفاده می‌شود. این دستگاه به دلیل مدل بسته بندی آن به دستگاه ساشه مدادی نیز شناخته می‌شود.

 

مشخصات دستگاه بسته بندی ساشه گرانولی

از مهمترین ویژگی‌های دستگاه بسته بندی ساشه گرانولی موارد زیر را می‌توان بیان کرد.

·   دارای دقت و سرعت بسیار بالایی می‌باشد.

·   قادر است محصولات متنوعی را بسته بندی کند.

·   تهیه شده از جنس استیل استنلس می‌باشد.

·   دارای سنسور مارک بین برای تنظیم طول بسته‌ها

·   مجهز به سیستم

·    plc به کار بردن سیستم ‏hmi برای کنترل بهینه دستگاه

دستگاه بسته بندی ساشه گرانولی در ابعاد ۷۰ سانتی متر در ۸۰ سانتی متر با ارتفاع حدود ۱۶۰ سانتی متر تولید شده است و وزن آن ۲۲۰ کیلوگرم می‌باشد. جنس بدنه دستگاه از استیل تهیه شده و قادر است بسته هایی با وزن ۲ الی ۲۰۰ گرم را تولید کند.

سرعت بسته بندی دستگاه حدود ۴۰ الی ۶۰ بسته در دقیقه می‌باشد. بسته ها به صورت سه طرف دوخت یا چهار طرف دوخت آماده می‌شوند. سیستم توزین و بسته بندی مورد استفاده دستگاه سیستم حجمی می‌باشد.

مشخصات دستگاه بسته بندی ساشه پودری گرانولی

این نوع دستگاه بسته بندی ساشه جهت بسته بندی مواد گرانولی و پودری از قبیل: آرد، ادویه جات، حبوبات، نمک، شکر و. در ابعاد کوچک تک نفره مناسب می‌باشد. بسته بندی‌های تک نفره را می‌توان در رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، هتل‌ها و. مورد استفاده قرار داد.

 این مدل دستگاه ساشه در ابعاد و اندازه کوچکتر جهت استفاده در مغازه، منزل و فروشگاه های کوچک تولید شده است. دستگاه بسته بندی ساشه پودری گرانولی با بسته بندی سه طرف دوخت و مدل های مدادی به بازار عرضه شده است.

 

مشخصات انواع دستگاه بسته بندی ساشه مایعات

مشخصات انواع دستگاه بسته بندی ساشه مایعات

دستگاه بسته بندی ساشه مایعات نیز مانند دیگر انواع دستگاه ساشه دارای سرعت و دقت بالایی می‌باشد. قابلیت بسته بندی محصولات مختلفی از قبیل آبلیمو، روغن زیتون، عسل، سس، شامپو، انواع کرم و ژل مو در بسته های ساشه تک نفره یکبار مصرف مدادی سه طرف دوخت را دارد.

این مدل دستگاه از جنس استیل ساخته شده است تا در مقابل مواد اسیدی خوراکی و مایعات مقاوم باشد. دستگاه به طور کاملا اتوماتیک رول ها را دوخت می‌زند و به مقدار مشخصی از مایع درون مخزن دستگاه را در آن پر می‌کند و سر آن را دوخت می‌زند و مهر و موم می‌کند.

سپس دستگاه بسته های آماده شده را به صورت تک تک بریده و در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. دستگاه ساشه مایعات به صورت خودکار فرآیند بسته بندی را کامل می‌کند و نیاز به اپراتور ندارد.

نکات خیلی با اهمیت که باید در بسته بندی مایعات به آنها دقت کرد را از اینجا بخوانید

دستگاه ساشه تک نازل

یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه ساشه، دستگاه ساشه پودری تک نازل می‌باشد که کاربردها و مزایای زیادی در بسته بندی انواع محصولات دارد. اکثر دستگاه های بسته بندی ساشه از نوع تک نازل هستند.

این مدل دستگاه ها جهت بسته بندی مواد غذایی و بهداشتی پودری به شکل تک نفره مناسب می‌باشند. از این دستگاه ساشه بیشتر برای بسته بندی محصولاتی مانند نمک و فلفل استفاده می‌کنند. سرعت و دقت این دستگاه در حد قابل قبولی است و می‌تواند بین ۱۵ الی ۳۰ بسته را در دقیقه آماده کند.

دستگاه ساشه چند نازل

از دیگر مدل‌های دستگاه بسته بندی ساشه که جهت بسته بندی مواد پودری از آن استفاده می‌کنند، دستگاه ساشه پودری چند نازل است. این دستگاه بسته بندی دارای مزایا و قابلیت های زیادی می‌باشد که به دلیل وجود چند نازل جهت بسته بندی است. این مدل دستگاه بسته بندی از چند نازل جهت بسته بندی مواد پودری استفاده می‌‌کند و بسته های ساشه را بیشتر به شکل مدادی و ایستاده پر و آماده می‌کند.

برای جمع آوری بسته‌های آماده شده دستگاه بهتر است، از نوار نقاله شیب دار استفاده شود. دستگاه ساشه پودری انواع مختلفی دارد که همه آنها به شکل عمودی و ایستاده می‌باشند. این دستگاه‌ها به شکل کاملاً خودکار، کار می‌‌کنند سرعت بسته بندی این مدل دستگاه‌ها نسبت به مدل دستگاه تک نازل بیشتر می‌باشد.

نحوه کار انواع دستگاه ساشه زن

همانطور که بیان شد دستگاه بسته بندی ساشه در دو مدل خاص طراحی و تولید شده است. برخی دستگاه‌ها از ساشه آماده استفاده می‌کنند و تنها لازم است یک سر آن پس از پر شدن دوخت شود.

برخی دستگاه‌ها از ساشه ورقه ای استفاده می‌کنند که پس از پر کردن چهار طرف آن را می‌بندند و به آنها دستگاه ساشه سه طرف دوخت یا چهار طرف دوخت می‌گویند. نحوه کار دستگاه ساشه سه یا چهار طرف دوخت به این صورت است که رول های بسته بندی را درست روی دستگاه قرار می‌دهند.

اطلاعات قابل چاپ روی بسته باید در ابتدا و با دقت روی آن درج شود. دستگاه با استفاده از تیغه های تیز رول ها را نصف می‌کند تا قسمت پشت و روی ساشه مشخص باشد. ورق های برش زده کنار هم با دقت قرار می‌گیرند و آماده پر شدن می‌شوند. از این مرحله به بعد بین دستگاه‌های ساشه مانند هم است.

بسته از مواد مورد نظر پر می‌شود و اطراف آن توسط حرارت دوخت می‌شود. به این ترتیب بسته بندی کامل می‌شود. البته در مدل‌های مدادی دستگاه ساشه، تنها یک طرفه بسته دوخته می‌‌شود. ولی در مدل‌های دیگر دستگاه اطراف بسته توسط حرارت دوخت می‌شود.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه ساشه آبلیمو و روغن حیوانی تک نفره
146,200,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 25-1200 گرم دوخت پشت
374,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه مایعات 5-200 میلی لیتر دوخت پشت آسان بازشو
359,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 2-200 گرم چهارطرف دوخت
457,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 1-100 گرم چهارطرف دوخت
446,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود