دستگاه پرکن دستگاه پرکن بسته بندی (ساشه) انواع تی بگ‌های موجود در بازار

انواع تی بگ‌های موجود در بازار

icon شنبه 25 آذر 1402
 انواع تی بگ‌های موجود در بازار

 در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگاه تی بگ زن آشنا نماییم. به طور کلی می توان گفت تمام تی بگ های موجود در بازار ایران و کل دنیا به ۵ نوع مختلف تقسیم می‌شود که در ادامه به طور مفصل به شرح آن می‌پردازیم. در ابتدا بهتر است با مفهوم تی بگ آشنا شویم و بدانیم تی بگ چیست؟

 کلمه تی بگ عبارت انگلیسی است که وارد دستور لغت فارسی شده است و افراد در محاورات خود از آن استفاده می‌ کنند. حتماً شما هم این واژه را شنیده‌اید و نمونه‌های آن را مشاهده نموده‌اید مثلاً تی بگ هلو، تی بگ لیمو، تی بگ وانیل و غیره.

 تی بگ همان چای کیسه‌ای یا چای لیپتون است. همه ما حتی برای یک بار هم که شده از چای کیسه‌ای استفاده کرده‌ ایم. مخصوصاً هنگام مسافرت و در مکانی که امکانات مناسب برای دم کردن چای در دسترس نباشد. مثل نمایشگاه‌ها، جلسات اداری و

 در حال حاضر چای کیسه‌ای در انواع طعم‌های مختلف عرضه می‌شود. علاوه بر این دمنوش‌های گیاهی نیز برای سهولت در مصرف به شکل تی بگ ارائه می‌گردند. مانند تی بگ چای سبز، تی بگ گل گاوزبان، تی بگ زیره و دیگر دمنوش‌هایی که سریع آماده می‌شوند.

 امروزه به دلیل مشغله کاری افراد خانواده و سهولت در استفاده از چای کیسه‌ای، مصرف آن رواج زیادی پیدا کرده است. تی بگ‌ها در ۵ نوع بالشتی، خورجینی، هرمی، استوانه‌ای و فانتزی تولید می‌شوند که در ادامه به شرح انواع پرمصرف تی بگ می‌پردازیم.

تی بگ بالشتی

 تی بگ بالشتی

 ساده‌ترین نوع تی بگ، تی بگ های بالشتی هستند که از سه طرف دارای دوخت می‌باشند و به دو شکل ساده و نخ ‌دار موجود هستند. شاید این سوال در ذهنتان مطرح شود که اصولاً تی بگ باید نخ داشته باشد. ولی باید بگوییم که برخی از محصولاتی که به شکل تی بگ تولید می‌شوند، نیازی به نخ ندارند. به عنوان مثال برخی گیاهان دارویی یا پودرهای دارویی که به شکل تی بگ تولید می‌شوند، بدون نخ هستند.

 دستگاه تولید تی بگ‌های ساده قابلیت تولید مواد پودری در اندازه‌های متفاوت را دارد. مثلاً می‌تواند مقداری پودر میوه را در لفافه‌ای به اندازه تی بگ و در صورت نیاز در لفافه بزرگتر با مقدار بیشتر، محصول دلخواه را تولید نماید. به عبارتی دیگر دستگاه می‌تواند اندازه تی بگ را بر حسب نیاز تغییر دهد. با این وجود تی بگ ساده نیز می‌تواند هم با لفافه متالایز و هم لفاف تی بگ تولید شود.

 نوع دیگر تی بگ بالشتی تی بگ بالشتی نخ‌دار است که نخ به تی بگ متصل است. دستگاه می‌تواند این نوع تی بگ را در دو شکل که نخ از یک طرف به تی بگ وصل و از طرف دیگر آزاد باشد یا به صورت گردنبند، دو طرف آن متصل باشد، تولید نماید. با توجه به نیاز خود می‌ توانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که مدل دلخواه نخ تی بگ را متصل نمایید.

تی بگ خورجینی 

تی بگ خورجینی

 نوع دیگر تی بگ خورجینی است که اگر دقت کرده باشید برندهای معروف مانند چای دبش، چای گلستان و. اغلب این نوع تی بگ را تولید می‌کنند. اگر به ظاهر این مدل توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که این تی بگ‌ها دو لایه دارند. یک لایه آن پایین و به شکل هفت و هشت برگشت داده می‌شود.

 چنین حالتی باعث می‌شود که وقتی تی بگ را داخل آب جوش قرار می‌دهید، وقتی حجم آن زیاد شود قسمت پایین تی بگ باز شود و در نتیجه چای یا دمنوش در اثر تماس بیشتر با آب زودتر دم بکشد. به همین علت نوع خورجینی تی بگ جز انواع مرغوب و پرطرفدار تی بگ می‌باشد. ولی قیمت آن کمی بالاتر است.

 دستگاه ‌های مورد نیاز جهت تولید این نوع تی بگ معمولاً دستگاه‌های خارجی هستند. اغلب این دستگاه‌ها ساخت کشور ایتالیا است و دارای سرعت بالایی می‌باشد. طوری که سرعت تولید آن ۴ الی ۵ برابر دستگاه‌های تی بگ زن معمولی است. ظاهر این مدل تی بگ طوری است که لبه بالایی آن تا می‌خورد و نخ توسط منگنه به آن متصل می‌شود که هم نخ را وصل می‌کند و هم تی بگ را محکم نگه می‌دارد.

تی بگ استوانه ای

تی بگ استوانه ای

 تی بگ های استوانه‌ای جدیداً وارد بازار کشور شده است و هنوز حضور چندان فعالی پیدا نکرده است. این نوع تی بگ در اروپا و آسیای جنوب شرقی مورد استقبال بالای قرار گرفته است. تی بگ استوانه‌ای همانطور که از نامش مشخص است به شکل استوانه‌ای باریک و بلند است که در قسمت بالای آن گیره مقوایی متصل است تا به دسته قوری یا فنجان وصل شود.

 لبه بالایی تی بگ نوعی تگ مقوایی است که جای مناسبی برای ثبت برند و نوع محصول و نیز خواص و طرز استفاده آن می‌باشد. معمولا شرکت‌های تولید کننده خارجی به بهترین شکل از این فضا استفاده می‌کنند.

 به عنوان مثال از رنگ‌های زیبا و جذاب برای چاپ بهره می‌برند و از این طریق نوع محصول را با رنگ‌های معین تفکیک می‌کنند. تی بگ‌های استوانه‌ای توسط دستگاه‌های خاصی تولید می‌شوند. در ضمن می‌توان تی بگ‌ها را با اندازه، پهنی و بلندی متفاوتی بر حسب نیاز تولید نمود.

تی بگ فانتزی

تی بگ فانتزی

 نوع دیگر تی بگ، تی بگ های فانتزی هستند. این مدل تی بگ معمولاً دارای اشکال فانتزی همانند شکل قلب، ماهی برگ و. می‌باشند. برخی اوقات نیز اشکال غیر متعارفی دارند. تفاوتی که میان این تی بگ‌های فانتزی و مدل‌های دیگر شرح داده شده، این است که جهت تولید این تی بگ‌ها نیاز به دستگاه خاص و نیز روش تولید مخصوص نمی‌باشد.

 با توجه به درخواست سفارش تولید کننده و نیز ایده و طرح افراد، می‌توان دستگاه‌های تی بگ زن فانتزی را ثبت سفارش کرد. بر این اساس دستگاه مشخصی جهت تولید این مدل تی بگ تولید نمی‌شود و تهیه آن کاملاً سفارشی است.

 افرادی که قصد تولید تی بگ‌های فانتزی را دارند از نوعی فیلتر در اندازه بزرگ که به صورت چهارگوش است می‌ توانند استفاده کنند. سپس طرح و شکل خاص مورد نظر تی بگ های فانتزی را روی آن پیاده سازی کنند و به عنوان نمونه مورد استفاده قرار دهند.

آویز فنجانی( قهوه، دمی، چکه ای) شرکت ای جی 

دستگاه بسته بندی قهوه آویزی فنجان ( بسته بندی داخلی و خارجی) عملکرد تکمیلی خودکار دارد. طوری که کلیه عملیات کیسه سازی، اندازه‌گیری، پر کردن، دوخت، برش، شمارش و چاپ شماره به صورت خودکار انجام می‌ شود. دستگاه بسته ‌بندی آویز فنجانی قهوه دارای یک فیلتر آویزی مخصوص سه طرف دوخت است که مستقیماً روی لبه فنجان به صورت آویزان قرار می‌گیرد. بدین صورت دم کردن قهوه بهتر صورت می‌گیرد و شکل کیسه آن زیبا و جذاب است و در بازارهای جهانی نیز محبوبیت بالایی دارد.

 دستگاه دارای سیستم کنترلی دقیق جهت تنظیم عملیات می‌باشد. عملکرد دستگاه بسیار راحت است و تنظیم، تعمیر و نگهداری آن به آسانی قابل انجام می‌باشد. طول کیسه داخلی با استفاده از یک موتور سروو با موقعیتی دقیق و طول کیسه یکسان هدایت می‌گردد.

 کیسه بیرونی توسط سوئیچ فتوالکتریک قرار می ‌گیرد و فیلم به صورت مرحله به مرحله کشیده شده و برش‌های طولی دقیقی می‌خورد. کیسه داخلی یک بسته آویزی است که کاربرد آن دم کردن سریع‌تر و بهداشتی محصول می‌باشد. دستگاه دوخت پیشرفته اولتراسونیک را به کار می‌برد و در نهایت کیسه با دوخت خوب و ظاهری زیبا تولید می‌شود.

 

 

 

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود