دستگاه پرکن دستگاه پرکن مایعات عملکرد دستگاه پرکن بسته بندی چگونه است؟

عملکرد دستگاه پرکن بسته بندی چگونه است؟

icon چهارشنبه 03 آذر 1400
 عملکرد دستگاه پرکن بسته بندی چگونه است؟

دستگاه‌های پرکن بسته‌بندی، ماشین‌آلاتی هستند که در صنایع مختلف برای پرکردن محصولات در حجم‌های گوناگون و بسته‌بندی آن‌ها استفاده می‌شوند. از جمله این صنایع می‌توان به صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و ... اشاره کرد. می‌توان گفت کارخانجات و تولیدکنندگان تمام محصولاتی که روزانه استفاده می‌کنیم یا در فروشگاه‌ها و مراکز خرید می‌بینیم، از دستگاه‌های پرکن بسته‌بندی استفاده می‌کنند.

عملکرد دستگاه بسته بندی

 

اتوماسیون دستگاه ساشه به صورت دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک می‌باشد. در سیستم نیمه اتوماتیک بعد از انجام تنظیمات دستگاه بسته بندی، بخشی از عملیات توسط اپراتور انجام می‌شود. مشخص است که دستگاه بسته بندی پودری تمام اتوماتیک از دقت و سرعت بیشتری برخوردار است، اما دستگاه‌های دستی به دلیل قیمت کمتر و امکان استفاده در حجم‌های پایین‌تر، برای تولیدی‌ها و کارگاه‌های کوچک یا مصرف خانگی بسیار به صرفه و مناسب می‌باشند.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 

سرعت دستگاه پرکن بسته‌بندی چقدر است؟

 

سرعت دستگاه بسته‌بندی به وزن بسته مدنظر شما بستگی دارد. بطور مثال پرکردن و بسته‌بندی محصولات با وزن 2 گرم بسیار کمتر از محصولات با وزن 2 کیلوگرم است، بنابراین تعداد بیشتری از محصولات را در یک دقیقه می‌توان بسته‌بندی کرد.

 

انواع دستگاه‌ پرکن بسته‌بندی بر اساس نحوه عملکرد

 

1-    دستگاه‌ پرکن بسته‌بندی توزین‌دار: برای کار با این دستگاه، کافی است مخزن مخصوص را از مواد مورد نظر پر کنید، سپس وزن بسته‌های نهایی را توسط تنظیمات مشخص کنید. دستگاه‌های توزین‌دار در مدل‌های مختلف تک توزین، دو توزین و چهار توزین به فروش می‌رسند که دستگاه‌های چند توزین می‌توانند تعداد مختلفی از محصولات را بصورت هم‌زمان و با دقت بالا وزن کنند، سپس با لفاف‌های متنوع بسته‌بندی نظیر پلی‌استر، بطری پلاستیکی، جعبه مقوایی و سلفون صدفی بسته‌بندی کنند. دستگاه‌های توزینی توانایی بسته‌بندی مواد مختلف پودری، گرانولی یا دانه‌ای تا وزن 25 کیلوگرم را دارند.

 

2-    دستگاه‌ پرکن بسته‌بندی حجمی: این دستگاه‌ها در مقایسه با دستگاه‌های توزین‌دار، مصرف انرژی کمتر و تنوع بیشتری دارند، اما سرعت بسته‌بندی آنها کمتر است. دستگاه پرکن بسته‌بندی حجمی، همانطور که از اسم آن مشخص است بر اساس حجم محصولات، دارای انواع گوناگونی می‌باشد. مواد مورد نظر شامل حبوبات، ادویه‌ها، انواع پودر و مایعات مختلف نظیر روغن و عسل، ابتدا توسط پیمانه‌ی مخصوص وزن شده تا نسبت وزن آن‌ها به حجم بسته‌بندی به دست بیاید. پس از اندازه‌گیری حجم، محصول در مخزن دستگاه ریخته می شود و در لفاف مخصوص، پر و بسته‌بندی می‌شود. این دستگاه عموماً برای بسته‌بندی محصولات با حجم و وزن کمتر از 2000 گرم استفاده می‌شوند.

 

اگر قصد خرید دستگاه پرکن بسته‌بندی برای کسب و کار خود را دارید، در ابتدا باید نوع مواد مورد نظر و محصولتان را مشخص کنید. چرا که عملکرد این دستگاه‌ها بسته به اینکه قصد بسته‌بندی چه چیزی را داشته باشید متفاوت است. مثلاً برای بسته‌بندی مایعات، از دستگاهی متفاوت با دستگاه بسته‌بندی حبوبات و پودر استفاده می‌شود. همین‌طور وزن، حجم، جنس بسته‌بندی، تنوع و تعداد محصولاتی که بطور روزانه پر و بسته‌بندی می‌کنید از عوامل تعیین‌کننده برای انتخاب دستگاه مناسب می‌باشند.

 

انواع دستگاه‌ پرکن بسته‌بندی براساس نوع محصول

 

1-    دستگاه بسته بندی پودری: مواد پودری، انواع حبوبات و آجیل‌ها که وزن پایینی دارند، به وسیله این دستگاه‌ها پر و بسته‌بندی می‌شوند. وزن این بسته‌ها می‌تواند از 2 الی 2000 گرم باشد.

 

2-    دستگاه پرکن بسته‌بندی مایعات: از آنجا که مایعات بر اساس خوراکی یا غیر خوراکی بودن و مقدار غلظت دارای انواع گوناگونی هستند، دستگاه پرکن مایعات در مدل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند.

بهترین دستگاه بسته بندی حبوبات

 

پرکن فشاری مایعات: این دستگاه با اتصال به یک پمپ و یک مخزن، مایع را توسط فشار هوا درون بطری و با ارتفاع اندازه گیری شده وارد می‌کند. این دستگاه سرعت مناسبی در پر کردن مایعات دارد.

 

پرکن مایعات پیستونی: از دستگاه پیستونی برای پر کردن مایعات خوراکی غلیظ و نیمه غلیظ نظیر روغن، سس، رب گوجه، مربا و عسل استفاده می‌شود. درصد خطای این دستگاه بسیار پایین است. این دستگاه مایعات غلیظ را بر اساس حجم سیلندر داخل پیستون پر می‌کند، یعنی با استفاده از سیلندر پیستون مواد را پر می کند و توسط سیلندر مواد غلیظ را تزریق می‌کند. سوپاپ‌های این دستگاه نسبت به ورود مایعات حساس هستند و با واکنش به این مواد باز یا بسته می‌شوند. مخزن تعبیه شده روی این دستگاه پرکن، با سرعت بالاتری ظروف را پر می‌کند.

 

-   پرکن مایعات پمپی: این دستگاه سریع‌ترین مدل برای پر کردن مواد مایع با ویسکوزیته بالا می‌باشد. ویسکوزیته بالا باعث غلیظ شدن مواد می‌شود و همانطور که می‌دانید مایعات غلیظ مقاومت بیشتری برای جاری شدن نشان می‌دهند و برای پر کردن آنها نیاز به دستگاه‌های با نیروی بیشتری است. این دستگاه سرعت بالاتری نسبت به دستگاه پرکن پیستونی دارد، اما دقت پایین‌تر دستگاه باعث شده درصد خطای بیشتری داشته باشد. از جمله مزایای این دستگاه قابلیت تنظیم پرکن برای یک حجم خاص و جابجایی مثبت می‌باشد.

 

-   دستگاه پرکن بسته‌بندی ساشه تک نفره (دستگاه تولید سس تکنفره): برای بسته‌بندی سس‌های کوچک، بسته‌های نمک رستوران‌ها و هتل‌ها و شامپو و بسته‌های خوراکی بصورت تک نفره یا ساشه‌ای از دستگاه پرکن بسته‌بندی ساشه استفاده می‌شود. این دستگاه در بسته بندی انواع محصولات خانگی، رستوران‌ها و مواد غذایی، داروخانه‌ها و ... به کار گرفته می‌شوند. از انواع دستگاه‌ های ساشه می‌توان به دستگاه ساشه زن دو طرفه، دستگاه ساشه سه طرف دوخت و دستگاه ساشه چهار طرف دوخت اشاره کرد.

 

بهترین دستگاه برای بسته بندی لوازم آرایش

 

بسته‌بندی لوازم آرایشی نیازمند دستگاهی است که از ورود آلودگی به داخل تیوپ و محفظه مخصوص این محصولات جلوگیری کند. به همین دلیل دستگاه‌های دارای این مشخصات، به دستگاه پرکن لوازم آرایشی معروف هستند.

دستگاه پرکن لوازم آرایش

 

دستگاه پرکن لوازم آرایشی یا تیوب پرکن

 

از آنجا که لوازم آرایشی و بهداشتی مثل کرم دست و صورت، ماسک مو، ژل و... معمولاٌ بصورت مایعات غلیظ هستند. برای استفاده راحت و بهینه آن‌ها را در تیوپ پر می‌کنند. به همین دلیل به دستگاه‌های پرکن لوازم آرایشی، دستگاه تیوپ پرکن هم می‌گویند. عملکرد دستگاه بسته بندی مواد شیمیایی و بهداشتی آرایشی هم به صورت نیمه اتوماتیک و هم تمام اتوماتیک انجام می شود. دستگاه تیوپ پرکن نیمه اتوماتیک توانایی پرکردن 15 الی 30 تیوپ در دقیقه را دارد. این تعداد در دستگاه تمام اتوماتیک بین 30 الی 40 تیوپ در دقیقه است. عملکرد این دستگاه به ظرفیت، میزان غلظت مایع و جنس تیوپ بستگی دارد.

 

بهترین دستگاه برای بسته بندی حبوبات

 

بسته‌بندی محصولات غذایی طی سال‌های اخیر از مهم‌ترین عوامل فروش و تبلیغات محسوب می‌شود. یک بسته‌بندی جذاب و تاثیرگزار می‌تواند باعث بالا رفتن محبوبیت و فروش محصول شما بشود. بسته‌بندی مواد غذایی جدا از زیبایی و جذابیت ظاهری باید دارای استانداردهای بهداشتی و کیفیت بالا نیز باشند.

از این رو شناخت دستگا‌ه‌های گوناگون و انتخاب دستگاه درست، برای تولیدکنندگان، امری واجب و ضروری است. برای پرکردن و بسته‌بندی حبوبات از هر دو دستگاه‌های توزینی و حجمی استفاده می‌شود. برای خرید دستگاه بسته‌ بندی حبوبات باید به حجم هر بسته و میزان تولید روزانه خود دقت کنید.

جهت دیدن فیلم دستگاه بسته بندی حبوبات خانگی به کانال آپارات شرکت ای جی مراجعه کنید. همینطور در قسمت فروشگاه وب‌سایت ای جی می‌توانید قیمت دستگاه بسته بندی حبوبات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به تفکیک مدل‌ها و حجم‌های مختلف را مشاهده کنید.

 

آیا تمام قطعات دستگاه پر کن بسته بندی همراه دستگاه فروخته می شوند؟

 

یکی از سوال‌هایی که هنگام خرید دستگاه، برای صاحبان کسب و کار به وجود می‌آید، این است که آیا قطعات جانبی دستگاه‌های پرکن بسته‌بندی همراه دستگاه فروخته می‌شوند یا باید بصورت جداگانه تهیه شوند.

 

 دستگاه‌های پرکن بسته‌بندی بر اساس وزن محصول مورد نظر، از یقه با سایز متناسب استفاده می‌کنند. لوله و یقه یک قطعه است که در دستگاه‌های پرکن بسته بندی مختلف مانند دستگاه بسته بندی پودری، بسته‌بندی توزین دار و بسته بندی حجمی به کار رفته است. این قطعه برای سایز محصولات یا کم و زیاد کردن عرض بسته بندی در دستگاه استفاده می‌شود. این قطعه برای عرض‌های مختلف در دستگاه‌های مختلف قابل تعویض است. برای مثال بسته بندی های کوچک، از لوله و یقه های باریکتری استفاده می‌کنند و محصولات با عرض بیشتر لوله و یقه های بزرگتری نیاز دارند.

 

شما می‌توانید با توجه به ابعاد محصول خود، یقه‌ی مناسب را بصورت جداگانه تهیه کنید. همچنین در صورت تهیه دستگاه بسته‌بندی برای چندین محصول مختلف با عرض‌های گوناگون، امکان خرید چندین یقه فراهم است. از دیگر قطعات دلخواه که می‌توانید برحسب نیاز خود برای دستگاه بسته‌بندی بصورت جداگانه تهیه کنید، می‌توان به دستگاه تاریخ زن و سنسور چشمی اشاره کرد.

 

لیست فروشگاه‌های فروش دستگاه پر کن

 

خرید دستگاه‌های مربوط به خط تولید برای کارخانجات و حتی کسب و کارهای خانگی و کوچک، یکی از حساس‌ترین مراحل است. کمپانی ای جی علاوه بر خدمات فروش آنلاین، امکان تست حضوری دستگاه‌های پرکن و بسته‌بندی را برای خریداران مهیا کرده است. شما می‌توانید با تماس و هماهنگی مسئولان فروش، از دستگاه‌ها در دفتر مرکزی شرکت ای جی  واقع در غرب تهران دیدن کرده و در صورت نیاز دستگاه مورد نظر خود را تست کنید.

 

تجربه خرید دستگاه پرکن بسته بندی

 

بهترین راه برای اطمینان از کیفیت محصول، خواندن و شنیدن نظرات خریداران قبلی است. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی، با استفاده از نظرسنجی‌ سعی در جمع‌آوری نظرات و انتقادات مشتریان و انتقال صادقانه آن به خریداران بعدی دارند. همچنین در بخش تجربه مشتریان وب‌سایت ای جی می‌توانید تجربه تعدادی از خریداران دستگاه‌ها را مشاهده کنید.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه پرکن مایعات تک نازل 5-50 میلی لیتر پنوماتیک
44,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن پودر 10-999 گرم
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن پودر 25-1200 گرم
87,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 2-200 گرم دوخت پشت
224,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 5-500 گرم دوخت پشت
229,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 5-500 گرم سه طرف دوخت
212,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 2-200 گرم سه طرف دوخت
187,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود