دستگاه پرکن دستگاه پرکن بسته بندی (ساشه) دستگاه پرکن بر اساس سطح یا حجم بهتر است؟

دستگاه پرکن بر اساس سطح یا حجم بهتر است؟

icon شنبه 31 اردیبهشت 1401
 دستگاه پرکن بر اساس سطح یا حجم بهتر است؟

از دستگاه پرکن در صنایع تولیدی به خصوص صنایع غذایی جهت آماده سازی و بسته بندی مواد غذایی با رعایت اصول بهداشتی استفاده می شود. در صنایع تولیدی تمامی بسته ها باید اندازه یکسانی داشته باشند در غیر این صورت نتیجه ای جز ضرر به تولید کننده و عدم اعتماد مشتری به دنبال نخواهد داشت. چون هیچ کس دوست ندارد بسته هایی که خریداری می‌کند، هر کدام حجم متفاوتی داشته باشد.

 انواع دستگاه پرکن

 در بیانی ساده دستگاه پرکن را اینگونه می توان معرفی کرد که جهت پرکردن حجم معینی از مواد درون بسته بندی های مختلف کاربرد دارد. در صنایع تولیدی گوناگون از قبیل صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی، آرایشی نیاز به وجود دستگاه پرکن احساس می شود. چون با وجود این دستگاه سرعت فرآیند تولید محصولات مختلف و نیز کیفیت بسته بندی آنها بسیار بالا می رود.

 دستگاه پرکن در انواع مختلفی تولید شده است که هرکدام ظرف های متفاوت را از مواد مختلف پر می کند. عملکرد این دستگاه در سه مدل اتوماتیک نیمه اتوماتیک و دستی می باشد که قابلیت پر کردن هر نوع مواد در ظروف و بسته های متفاوت را دارد. ساخت این دستگاه ها به صورت سفارشی و با توجه به نیاز مشتری انجام می شود.

 انواع دستگاه پرکن

 دستگاه های پرکن در انواع مختلفی مثل دستگاه پرکن مایعات، دستگاه پرکن پودر، دستگاه پرکن اسپری و دستگاه پرکن دستی دسته بندی می شود که در ادامه توضیح مختصری در مورد هر کدام می دهیم.

 دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات می تواند انواع مایعات را که شامل طیف وسیعی از مواد خوراکی و غیرخوراکی که حالت رقیق یا غلیظ داشته باشد را در ظروف مختلف پر نماید. اغلب پر کردن مایعات به روش های زیر انجام می شود.

 فشاری: این نوع دستگاه به یک پمپ و مخزن وصل است و مایع را با فشار زیاد درون بطری با ارتفاع اندازه گیری شده، تزریق می کند. این دستگاه باعث سرعت بخشیدن به فرآیند پر کردن می شود.

 پیستونی: برای پر کردن موادی مثل سس، رب انار، عسل، رب گوجه فرنگی و... در ظروف مختلف از دستگاه پیستونی استفاده می کنند. این نوع دستگاه دارای سوپاپ هایی است که نسبت به ورود مواد خوراکی حساس هستند و بر حسب واکنش نسبت به مواد بازیابسته می شود. مخزنی که روی این مدل دستگاه نصب شده است با سرعت بالایی ظروف را پر می کند. درصد خطای دستگاه های پرکن پیستونی در حد بسیار پایینی است.

 پمپی: این نوع دستگاه نسبت به نوع پیستونی دارای سرعت عمل بالاتری می باشد و جهت پر کردن موادی که ویسکوزیته بالایی دارند و تقریبا به حالت چسبنده هستند مانند رب، کره عسل و... کاربرد دارد.

 ولی دقت در این دستگاه پایین تر از نوع پیستونی می‌باشد و درصد خطای بیشتری دارد. از مزیت های استفاده از این دستگاه می‌توان به جابجایی مثبت و امکان تنظیم برای یک حجم معین اشاره کرد.

 دستگاه پرکن مایعات

دستگاه های پرکن مایعات بدون توجه به اندازه ظرف بسته بندی، پر کردن را بر اساس حجم انجام می‌دهند. به این معنی که همه ظروف سطح مایع یکسانی خواهند داشت. جهت پر کردن انواع مایعات رقیق مثل آب معدنی، نوشابه، انواع روغن ها، عرقیات گیاهی و... از پرکن مایعات رقیق استفاده می شود.

 دستگاه پرکن پودر

دستگاه پرکن پودر قادر است هم به شکل اتوماتیک و هم به شکل نیمه اتوماتیک انواع پودرهای خوراکی مانند ادویه ها و پودر کیک و نیز انواع پودرهای شیمیایی، صنعتی و صنایع بهداشتی را پر و بسته‌بندی نماید.

 وزن پودرهای بسته بندی شده توسط این مدل دستگاه پرکن از 2 گرم الی 2 کیلو گرم متغیر می باشد. عملیات پر کردن توسط این دستگاه معمولاً بر اساس وزن می باشد که می‌ توان بر اساس زمان نیز تنظیم نمود.

 دستگاه پرکن اسپری یا اسپری پرکن

این مدل دستگاه جهت تزریق گاز درون قوطی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرایند طی سه مرحله انجام می شود که عبارتند از: پرکن، پرچ کن و تزریق گاز... روش کار این دستگاه به این ترتیب است که ابتدا اپراتور قوطی های خالی را در زیر پرکن و در یک خط به صف می کند.

 پس از آن با فشردن اهرم، عملیات پر کردن و تزریق آغاز می شود. سپس باید قوطی ها را پر کنند که توسط هد مخصوص انجام می شود. هنگامی که والو روی قوطی قرار گرفت در ادامه تزریق و پرچ قوطی ها همزمان انجام می پذیرد. شاید برایتان سوال باشد که دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

 این دستگاه پرکن برای تولید انواع اسپری ها، اسپری های رنگ، سیلیکون، برف شادی، خوشبو کننده های بدن، اسپری های حشره کش، براق کننده های ماشین، لاک پاک کن در صنایع شیمیایی، تولید دارو، صنایع غذایی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 دستگاه پرکن دستی

 این نوع دستگاه دارای کاربری آسان و ساده ای می باشد که اغلب جهت استفاده در کسب و کارهای کوچک و فروشگاهی کاربرد دارد و مورد استقبال قرار می گیرد. با این نمونه پرکن کوچک می توان انواع محصولات مثل مایعات غلیظ و رقیق را پر و بسته بندی نمود.

از ویژگی های این دستگاه این است که نسبت به دستگاه های پرکن اتوماتیک و صنعتی دارای قیمت پایین تری می باشد. با این حال نمی ‌توان از آن انتظار دقت و سرعت بالایی داشت. از نمونه پرکن های دستی می توان دستگاه پرکن محلول که جهت پر نمودن مایعات رقیق مثل محلول ضدعفونی کننده، مایع ظرفشویی و شامپو در ظروف مختلف با حجم بین 10 الی 1000 سی سی مورد استفاده قرار می ‌گیرد را نام برد.

 دستگاه پرکن مایعات غلیظ نیز از دستگاه‌های پر طرفدار به حساب می‌آید که جهت پر نمودن عسل، مربا، سس، شربت های غلیظ، شیره و... در تولیدی های کوچک و فروشگاه ها و مغازه ها و حتی در منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

 قیمت دستگاه پرکن

 همانطور که قبلاً هم ذکر شد، دستگاه های پرکن از نظر تکنولوژی و فناوری ساخت، اندازه و ابعاد آن، دقت در اندازه گیری، سرعت انجام فرآیند پر نمودن محصولات و... با یکدیگر تفاوت دارند که همین عامل باعث تفاوت در قیمت آنها هم شده است.

 به عنوان مثال دستگاه هایی که دقت بالاتری دارند و فرآیند پر کردن را به شکل خودکار انجام می دهند و سرعت دستگاه به قدری است که در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی بسته آماده می‌ کند، نسبت به دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک که دقت و سرعت انجام کار دستگاه در سطح پایین تری قرار دارد، قیمت بالایی دارند.

 قیمت دستگاه پرکن تک نازله بستگی به مدل آن دارد. دستگاه پرکن تک نازله دارای یک نازل جهت پر کردن می باشد که این نازل عملیات پرکردن را با سرعت قابل قبولی انجام می‌دهد. قیمت دستگاه پرکن تک نازله برای انجام کارهای مختلف با توجه به نوع کاربری استفاده توسط خریدار باید بررسی شود تا بتواند بهترین دستگاه را انتخاب کند. چون برخی از مدل های دستگاه تنها برای استفاده های خاصی طراحی شده اند و ممکن است به کار خریدار نیاید. پس خریدار باید با توجه به نوع کار خود، مناسب ترین دستگاه را انتخاب نماید.

 دستگاه پرکن شامپو جهت پر کردن مایعات غلیظ مانند مایع دستشویی و ظرفشویی کاربرد دارد. قیمت دستگاه پرکن مایعات کوچک یا قیمت دستگاه پرکن شامپو بر اساس نوع اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن دستگاه متفاوت است.

 اگر در صنایع تولیدی مواد شوینده، شیمیایی، مواد غذایی، دارویی به دستگاه های پرکن نیاز پیدا کردید، بهتر است نمونه دستگاه پرکن با عملکرد و کیفیت بالا را خریداری نمایید. چون این دستگاه ها از جمله دستگاه های مهم در خط تولید صنایع گوناگون به حساب می آیند که بدونِ این دستگاه ها خط تولید دچار مشکل خواهد شد.

 سعی کنید دستگاه پرکن را از شرکت های معتبر که تولید کننده یا وارد کننده باشند، خریداری کنید تا عملیات پر کردن محصولات مختلف در خط تولید شما دچار اشکال نشود و سرعت کارتان هم افزایش یابد. شرکت ای جی یکی از شرکت هایی است که با سابقه و تجربه کافی در این زمینه فعالیت می نماید. شرکت کارافرینی ای جی وارد کننده انواع دستگاه ها و ماشین آلات در زمینه‌ی تولید و بسته بندی مواد مختلف می باشد.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه پرکن مایعات 50-500 میلی لیتر پنوماتیک و برق شهری
86,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات غلیظ 100-1000 میلی لیتر پنوماتیک و برق شهری
98,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات تک نازل 5-50 میلی لیتر پنوماتیک
44,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات 300-2500 میلی لیتر با همزن و سیستم گرمکن
237,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 2-200 گرم دوخت پشت
224,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 5-500 گرم دوخت پشت
229,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 25-2500 گرم دوخت پشت
374,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود