دستگاه پرکن دستگاه بسته بندی حبوبات نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی و سامانه صدور کسب و کار خانگی

نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی و سامانه صدور کسب و کار خانگی

icon یکشنبه 26 فروردین 1403
 نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی _ مجوز بسته بندی در منزل

در سال‌های اخیر مشاغل خانگی به عنوان محبوب‌ترین راه جهت کسب درآمد و کارآفرینی به شکل‌های مختلف در سراسر جهان معرفی شده‌اند. اما جهت شروع کسب و کار خانگی نیاز به دریافت مجوزهای مورد نیاز دارید. در این مقاله به بررسی نحوه دریافت مجوزهای مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار خانگی می‌پردازیم. 

 در ابتدا بهتر است با مفهوم کسب و کار خانگی بیشتر آشنا شوید. یک کسب و کار خانگی کاری است که در محیط منزل فرد اداره می‌شود و نیاز به مکان اداری جداگانه ندارد. قبل از شروع کار باید قوانین و مقررات مربوط به کسب و کار خانگی خود را از هر جهت بررسی نمایید. معمولاً این مقررات بر اساس نوع کسب و کار، محل زندگی و عوامل مختلف دیگر تعریف می‌شود.

 پس از آشنایی با قوانین و مقررات نوبت به کسب مجوزهای لازم برای شروع کسب و کار خانگی می‌رسد. این مجوزها شامل مجوز کسب و کار عمومی، مجوز مالیاتی، مجوز سازمان بهداشت و محیط زیست و غیره می‌باشد. برای دریافت مجوزها ممکن است نیاز به تهیه اسناد مختلفی مانند اظهارنامه مالیاتی، برنامه کسب و کار و دیگر اسناد مربوط به شغل داشته باشید.

 برخی مواقع لازم است برای کسب مجوزها هزینه‌هایی را پرداخت نمایید. پس از دریافت مجوزهای لازم مهم‌ ترین کار پیگیری و پشتیبانی‌های لازم جهت حفظ و بهبود کسب و کار خانگی مورد نظر می‌باشد. در نهایت برای شروع یک کسب و کار خانگی موفق نیاز است مراحل دریافت مجوزهای مورد نیاز را با دقت و توجه کامل بررسی و رسیدگی کنید و نیز با رعایت قوانین و موارد بهداشتی مربوطه، کار خود را شروع نمایید.

 

 کسب درآمد از کارگاه بسته بندی خشکبار

صفر تا صد راه اندازی و کسب درآمد از کارگاه بسته بندی خشکبار

مشاهده

سامانه ثبت نام مجوز مشاغل خانگی

 سامانه مخصوص ثبت نام و صدور آنلاین مجوز مشاغل خانگی، سایت درگاه ملی مجوزهای کشور است. افراد جهت دریافت مجوزهای مورد نیاز باید به سامانه درگاه ملی مراجعه نمایند و در قسمت کسب و کارهای خانگی، نوع حرفه خود را انتخاب کنند. البته مدت زمان اخذ مجوز مشاغل خانگی در کسب و کارهای مختلف متفاوت است.

سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور

 

راهنمای ثبت نام مشاغل خانگی

 قبل از شروع کار، تحقیقات دقیقی در مورد کسب و کاری که قصد انجام آن در خانه را دارید، انجام دهید. مواردی همچون بررسی بازار، مصرف کنندگان محصول، رقبا و همچنین پتانسیل سودآوری شغل را شامل می‌شود. در این زمینه می‌توان از مشاوران حقوقی و مالی کمک گرفت تا در مورد مجوزهای لازم، مقررات محلی و میزان هزینه‌ها مشاوره دهند.

 برای ثبت نام حرفه خود ممکن است دریافت مجوزهای محلی، کسب اجازه کار و دیگر مجوزهای خاص ضروری باشد. علاوه بر اخذ مجوزها نیاز است مدارک شناسایی خود، گواهی نامه‌ها و اسناد مربوط به کار را ارائه نمایید. در آخر با پرداخت هزینه‌های مربوطه مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید.

 پس از شروع به کار سعی کنید مدارک و مجوزهای خود را به روز نگه دارید و مقررات و الزامات مالی و حقوقی را رعایت کنید. در این میان دریافت مشاوره از حسابداران و مشاوران مالی جهت مدیریت مالی و پرداخت مالیات الزامی است.

همچنین کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کار خانگی خود می‌توانند برای دریافت تسهیلات به سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مراجعه نمایند و مراحل ثبت نام خود را تکمیل و منتظر دریافت تسهیلات مورد نظر باشند. همانطور که می‌دانید بازرسان وزارت کار از طرح و مکان اجرای شغل مورد نظر بازدید می‌کنند و پس از تایید بازرسان روند پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

راهنمای دریافت مجوز بسته بندی خشکبار

 

شرایط دریافت مجوز کسب و کار خانگی

 معمولا دریافت مجوز شروع کسب و کار خانگی بستگی به نوع فعالیت و محل کار شما دارد و شامل ضوابط و قوانین مختلفی است. این در حالی است که برخی ضوابط و شرایط بین اغلب کسب و کارها مشترک است که از آن جمله به شرایط سنی مخاطب و میزان فضای مورد نیاز می‌توان اشاره کرد.

کاری که قصد انجام آن را دارید باید تحت شرایطی باشد که باعث آلودگی محیط و ایجاد آلودگی صوتی و سلب آرامش همسایگان نشود. همچنین بهتر است بر حسب شغل مورد نظر، مهارت و سابقه کاری مربوط را داشته باشید.

 به عنوان مثال برای تولید محصولات غذایی و دارویی باید مکان کار کاملا بهداشتی و عاری از هر آلودگی باشد. برای کسب اطلاعات لازم برای شروع کار می‌توانید از فعالان در این حرفه یا مشاوران و افراد متخصص کمک بگیرید. 

مدارک لازم برای گرفتن مجوز مشاغل خانگی

 مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز مشاغل خانگی با توجه به قوانین و مقررات محلی متفاوت است ولی به طور معمول شامل موارد زیر می‌باشد.

فرم درخواست مجوز: دقت کنید فرم درخواست مجوز کسب و کار مورد تقاضا را به درستی پر و امضا کنید.

مدارک شناسایی: شامل اسنادی است که هویت شما را تایید کند مانند کارت ملی یا شناسنامه.

مجوزهای حرفه ای: در صورتی که حرفه شما نیاز به اخذ مجوزهای خدمات بهداشتی، آشپزی یا مدارک مربوط داشته باشد، باید مهیا کنید.

مدارک مالی: در برخی موارد ارائه اطلاعات مالی مثل تاریخچه مالی، میزان هزینه‌ها و درآمدها و نیز اطلاعات بانکی لازم است.

مجوزهای محلی: برای شروع فعالیت در محله یا شهر، نیاز به ارائه مجوزهای محلی و اجازه نامه از شورای محل می‌باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بعضی موارد باید مدارک دیگر مانند اجاره نامه، گواهی نامه، نقشه محل کسب و اسناد مرتبط با شغل نیز ارائه شود.

 

مراحل و نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی

 مراحل دریافت مجوز نیز بر حسب محل سکونت و نوع فعالیت شامل چند مرحله اصلی است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

آماده سازی و تحقیقات: قبل از هر کار باید با قوانین و مقررات محلی آشنا باشید و مطمئن شوید که مجاز به فعالیت هستید.

 تهیه مستندات: با توجه به نوع حرفه، ارائه اسناد طرح کسب و کار، مجوزهای بهداشتی و ایمنی مورد نیاز است.

ارسال درخواست: پس از تهیه مستندات لازم، درخواست خود را به مراجع مربوطه ارسال کنید و منتظر پاسخ بمانید.

 

مدت زمان و هزینه دریافت مجوز مشاغل خانگی

 مدت زمان اخذ مجوز مشاغل خانگی با توجه به نوع کسب و کار و مجوزهای پیش نیاز متفاوت است. به عنوان مثال زمان صدور مجوز پرورش بوقلمون خانگی، حدود سه روز کاری از زمان تایید مدارک زمان نیاز دارد.

 در حالی که برای پرورش گاو چهارده روز مهلت لازم است تا مدارک تایید و مجوز صادر گردد. علاوه بر این در برخی موارد به چند مجوز از ارگان های مختلف نیاز است که این امر به نوبه خود باعث طولانی تر شدن مدت زمان دریافت مجوز مشاغل خانگی می‌شود.

 

 

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه آسیاب مخزنی 2500 گرم گرید +A (آسیاب صنعتی)
29,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه تقطیر گازی 20 لیتری
0 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه تقطیر گازی 50 لیتری
0 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی چای کیسه ای تی بگ
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه آسیاب مخزنی 500 گرمی گرید A (آسیاب صنعتی)
4,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 2-200 گرم چهارطرف دوخت
457,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود