دستگاه پرکن دستگاه بسته بندی حبوبات هر آن‌چه باید درباره حبوبات بدانید

هر آن‌چه باید درباره حبوبات بدانید

icon سه شنبه 25 مهر 1402
 هر آن‌چه باید درباره حبوبات بدانید

حبوبات از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در سفره‌ ایرانی‌ها به‌شمار می‌روند. این مواد غذایی حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی هستند. تقریبا در هر غذای سنتی ایرانی حداقل یک نوع حبوبات وجود دارد، برای مثال اگر دقت کرده باشید در قرمه‌سبزی، قیمه، آب‌گوشت، فلافل و آش رشته مقدار زیادی حبوبات مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در این مطلب هم ما تصمیم داریم شما را با این مواد غذایی بیش از پیش آشنا ساخته و هر آنچه که نیاز است را در مورد آن‌ها به شما عزیزان بگوییم. همراه ما باشید! 


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

تعریفی مختصر از انواع حبوبات

حبوبات دارای انواع مختلفی هستند که معروف‌ترین‌ها و پرکاربردترین‌ها شامل موارد زیر می‌شوند که برای تولید عمده آن میتوانید از دستگاه بسته بندی حبوبات استفاده کنید. 

نخود

نخود یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین حبوبات در سفره‌های ایرانی است. نخود در غذاهایی مانند فلافل، آب‌گوشت، آش‌رشته و . استفاده می‌گردد. در سالم‌ترین رژیم‌های غذایی شما می‌توانید از نخود استفاده نمایید؛ چرا که این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی منیزیم، ویتامین C، فسفر، روی، آنتی‌اکسیدان، اسید فولیک و کلسیم است. این ماده غذایی برای تقویت قلب و کاهش بیماری‌های قلبی بسیار مناسب بوده و سلامت موی شما و سلامت عضلات تان را حفظ می‌کند. با مصرف منظم نخود شما می‌توانید از سرفه، دردهای کلیوی، یبوست، پوکی استخوان، تنگی نفس و درد سینه جلوگیری نمایید.

لوبیا چیتی

از دیگر حبوبات بسیار محبوب می‌توان به لوبیا چیتی اشاره کرد. این نوع ماده غذایی را در اکثر سالادها و غذاها می‌توان مورد استفاده قرار داد. لوبیا چیتی حاوی مقدار قابل توجهی فیبر بوده  علاوه‌بر آن شما می‌توانید مقدار قابل توجهی نشاسته هم از خوردن لوبیا چیتی به‌دست آورید. 

لوبیا چیتی می‌تواند برای کنترل اشتهای شما بسیار مفید باشد، لوبیا چیتی خواص بسیار زیادی دارد، حتی شما می‌توانید از آن به‌جای گوشت قرمز استفاده نمایید. کلسیم، سدیم، ویتامین C، پتاسیم و آهن در این ماده غذایی وجود دارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند درمان سرطان روده بسیار مفید است. 

لوبیا قرمز

از دیگر‌ حبوبات محبوب که در غذاهایی مانند قرمه‌سبزی دیده می‌شود، می‌توان به لوبیا قرمز اشاره کرد. لوبیا قرمز هم خواص بسیار زیادی دارد و حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است. با توجه به مواد مغذی موجود در لوبیا آن را جایگزینی گیاهی برای گوشت می‌دانند. 

لوبیا قرمز به کاهش فشار خون کمک کرده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این‌ها لوبیا برای درمان سنگ کلیه، تقویت قلب، تمیز کردن روده به شما کمک خواهد کرد. 

لپه

لپه هم از مواد غذایی بسیار محبوب است که ایرانی‌ها آن را در غذایی همچون خورشت قیمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف حبوباتی مانند نخود و لوبیا، لپه به سرعت پخته می‌شود و دیگر نیاز نیست که شما آن را بخیسانید. لپه مقدار زیادی پتاسیم بوده و برای کسانی‌که فشار خون دارند، بسیار مناسب است.  

فیبر موجود در لپه برای درمان یبوست مفید بوده و دیگر خواص آن مانند آهن و پروتئین به کاهش کلسترول، کنترل قند خون و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

عدس سبز

بسته بندی حبوبات

عدس سبز از محبوب‌ترین حبوبات موجود به‌شمار می‌رود که در غذاهایی مانند عدسی و عدس‌پلو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به‌ دنبال منبع فوق‌العاده‌ای برای تامین فیبر بدن خود می‌گردید، می‌توانید از عدس استفاده نمایید. در طب سنتی طبع عدس سبز را سرد و خشک تشخیص داده‌اند و آن‌ را برای درمان کم‌خونی هم استفاده می‌کنند. 

عدس برای رشد حافظه یکی از بهترین موادغذایی است و حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم، ویتامین B، آهن و فسفر است. این ماده غذایی یک درمان عالی برای یبوست به‌شمار می‌رود. 

خواص حبوبات

همانطور که اشاره کردیم، حبوبات واقعا شگفت‌انگیزند و میزان زیادی مواد معدنی و ویتامین دارند. این مواد غذایی حاوی مقدار زیادی فیبر، آهن، پتاسیم، روی، سولفات، کلسیم، فسفر و تمام ویتامین‌های گروه B هستند. 

در حبوبات مقدار قابل توجهی کالری و چربی موجود است. در هر نصف فنجان حبوبات تقریبا 115 کالری، 20 گرم کربوهیدرات، 9 تا 7 گرم فیبر و 1 گرم چربی وجود دارد. حبوبات همچنین می‌توانند برای کنترل قند خون بسیار مفید باشند و به سلامت پوست و موی شما کمک زیادی می‌کنند. 

روش مصرف حبوبات 

در ایران معمولا حبوبات در بسیاری از غذاهای سنتی وجود دارد، برای مثال در قرمه‌سبزی حبوباتی مانند لوبیا قرمز و در قیمه لپه استفاده می‌گردد، یا غذایی مانند فلافل تنها با نخود پخته می‌شود. 

روش مصرف حبوبات تا حد زیادی به غذایی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند وابسته است. برای مثال در فلافل نخود از چند روز قبل خیس خورده و سپس آن را چرخ می‌کنند. اما در اکثر غذاها معمولا حبوبات به‌شکل پخته شده مصرف می‌گردد. 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع حبوبات و خواص و نحوه مصرف آن‌ها آشنا سازیم. البته حبوبات انواع دیگری‌ هم دارند که ما سعی کردیم محبوب‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. نکته‌ای که در نهایت باید به آن اشاره کنیم نحوه نگهداری حبوبات است، شما می‌توانید این مواد غذایی را با استفاده از دستگاه بسته‌بندی حبوبات بسته‌بندی کرده و داخل فریزر نگهداری کنید.

برخی از سوالات متداول

استفاده از حبوبات چه مزایایی در پی دارد؟

حبوبات حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و املاح معدنی هستند که برای حفظ سلامت پوست و مو، کاهش قند خون و کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه استفاده از حبوبات چگونه است؟

ما ایرانی‌ها معمولا حبوبات را در غذاهای سنتی خود استفاده می‌کنیم و در اغلب مواقع آن‌ها به‌شکل پخته شده مورد استفاده قرار می‌دهیم.

 

 

اشتراک گذاری :

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران