دستگاه پرکن دستگاه پرکن مایعات دستگاه پرکن مایعات اشتعال زا

دستگاه پرکن مایعات اشتعال زا

icon شنبه 19 آذر 1401
 پرکن مایعات اشتعال زا

 

دستگاه پرکن مایعات از ماشین آلاتی است که جهت پر کردن مایعات از قبیل انواع مواد نوشیدنی، مواد شیمیایی، دارویی و. مورد استفاده قرار می گیرد. به کارگیری این دستگاه باعث افزایش سرعت، دقت و بالا رفتن بهداشت و ایمنی هنگام پر کردن محصولات شیمیایی اسیدی و آتش زا می شود.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 طراحی و تولید این دستگاه ها بر اساس نوع ظرف بسته بندی، نوع درب ظرف، نوع مایعات و نیز میزان ظرفیت تولید متفاوت است. انواع دستگاه پرکن مایعات شامل دستگاه های پرکن مایعات غلیظ، پرکن مایعات رقیق، پرکن مایعات اسیدی و پرکن مایعات اشتعال زا می‌شود.

 دستگاه های پرکن مایعات بر اساس سیستم های مختلف ثقلی، پمپی و یا سیلندر پیستونی فرآیند پر کردن را انجام می دهند. از آنجا که مواد اشتعال زا اغلب جزء مواد غلیظ به حساب می آیند، دستگاه پرکن مایعات غلیظ و مکانیزم سیستم سیلندر پیستونی بسیار کاربردی می باشد. دقت در این نوع دستگاه ها بسیار بالا است و دارای بهترین عملکرد می باشند.

 حجم تعیین شده در این سیستم ثابت است و دارای کمترین درصد خطا هنگام پر کردن مایعات می باشد. این دستگاه پرکن برای پر کردن مواد مایع رقیق اشتعال زا نیز مناسب است و در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی جهت پر کردن مربا، عسل، شیره خرما، شیره انگور، رب و.

 در صنایع دارویی در زمینه پر کردن انواع شربت های دارویی، لوسیون، الکل و.

 در صنایع بهداشتی برای بسته بندی انواع مواد شوینده، شامپو، مواد بهداشتی و.

 در صنایع شیمیایی جهت پر نمودن انواع ژل آتش زا، رنگ ها، تینر و. کاربرد دارند.

 از ویژگی های بارز فنی این دستگاه پرکن تنظیم دقیق میزان حجم مواد مایع، دقت بالا و امکان حرکت نازل ها از پایین به بالا به صورت خودکار برای مواردی که امکان کف کردن در محصول وجود داشته باشد.

معرفی مایعات اشتعال زا 

معرفی مایعات اشتعال زا

در محیط اطرافمان ترکیبات شیمیایی مختلفی وجود دارد که قابل اشتعال هستند. یک ترکیب شیمیایی در اثر تماس با اکسیژن به سرعت واکنش نشان می دهد و قابل اشتعال می شود. به طور کلی ترکیبات شیمیایی به سه شکل جامد، مایع و گاز وجود دارند که هر شکل آن با توجه به دما فشار و محیطی که در آن قرار دارند، در معرض آتش گرفتن و شعله ور شدن قرار می گیرند.

 برخی از این ترکیبات به شکل مایع هستند. هنگامی که مایعات اشتعال زا در ظرف باز یا دارای نشت قرار بگیرند، در اثر گرمای هوا تبخیر و با هوای اطراف مخلوط می‌ شوند. البته امکان آتش گرفتن هر مایع قابل اشتعال با دیگر مایعات متفاوت است. بنابراین بهتر است در مورد نگهداری و جابجایی و استفاده صحیح آنها اطلاعات کافی داشته باشید.

 برخی از مایعات اشتعال زا مانند بنزین و سوخت دیزل فرار هستند. در حالی که برخی از مایعات آتش زا مانند دی اتیل و دی سولفید کربن فراریت کمتری دارند. مایعات اشتعال زا قادرند حجم بسیاری از بخارات قابل اشتعال در محیط اطراف را ایجاد نمایند. هنگامی که این بخارات با هوای محیط مخلوط شوند، به شدت قابلیت اشتعال دارند.

 مایعات قابل اشتعال اگر روی زمین ریخته شوند در صورتی که تمیز نشوند، می توانند به منبع حریق تبدیل شوند. وجود مایعات قابل اشتعال روی لباس در صورت آتش گرفتن بسیار خطرآفرین هستند. از جمله مایعات اشتعال زا به ژل آتش زا، بنزین، الکل، استون که نوعی حلال کننده است، اسپری زایلین، گلیسیرین، متانول، اسید استیک، ایزوپروپیل الکل و تینر اشاره نمود.

 مایعات اشتعال زا جزء رایج‌ترین مواد شیمیایی مورد مصرف در آزمایشگاه ها و مراکز صنعتی می باشند. برای ایجاد حریق سه ماده از قبیل سوخت با غلظت مناسب، هوای مناسب و منبع اشتعال مورد نیاز است. جهت نگهداری یا بسته بندی مایعات آتش زا باید موارد ایمنی و بهداشتی را کاملاً رعایت کنید.

معرفی دستگاه های پرکن مایعات اشتعال زا

معرفی دستگاه های پرکن مایعات اشتعال زا

از دستگاه های ایمن برای پرکن مایعات اشتعال زا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

دستگاه های پرکن مایعات قابل اشتعال باید ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی داشته باشند. برای مثال الکل و تینر از جمله مایعات اشتعال زا رقیق به شمار می آیند. تینر ماده ای است که جهت رقیق کردن رنگ های روغنی به کار برده می شود.

 الکل صنعتی هم همان طور که می دانید در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای دارد و از آن به عنوان ضد یخ، حلال و سوخت دستگاه های مختلف استفاده می شود. همانطور که ذکر شد الکل و تینر مایعاتی هستند که به شدت پتانسیل اشتعال دارند. به همین علت دستگاه مخصوص پر کردن آنها باید ویژگی ضد اشتعال داشته باشد.

 این نوع دستگاه پرکن مایعات طوری طراحی شده است که به طور کامل غیر قابل جرقه زدن می باشد. بنابراین محل کار و محصول را از خطر آتش سوزی در امان نگه می دارد. البته این قابلیت برای کاربر قابل اجرا است و می‌تواند دستگاه را به صورت کاملاً غیر اشتعال سفارش دهد که در این صورت سیستم تابلو برق، مانیتور، موتورها و دیگر سیستم ها در دستگاه غیر قابل اشتعال و کاملاً ضد حریق خواهند بود.

شاید این ویژگی هزینه بیشتری برای شما به دنبال داشته باشدۀ، ولی در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید تنها قسمت های حساس دستگاه را غیرقابل اشتعال سفارش دهید تا در هزینه‌های شما صرفه جویی شود.

 به طور کلی موتور این نوع دستگاه ها به شکل پنوماتیک است که با استفاده از فشار باد، عملیات پر و بسته بندی را انجام می دهد. وجود همین سیستم در دستگاه باعث کاهش خطر آتش سوزی می شود و تقریبا احتمال وقوع آن را به صفر می رساند.

اتانول

 باید ذکر کرد که تمامی مایعات اشتعال زا رقیق نیستند و برخی از مایعات قابل اشتعال به شکل غلیظ می باشند که در این صورت دستگاه پرکن مایعات رقیق مناسب پر کردن آنها نیست و باید دستگاه مناسب مایعات غلیظ باشد. از مایعات غلیظ قابل اشتعال به ژل آتش زا می توان اشاره کرد.

 از ژل آتش زا برای روشن نمودن آتش به روش ساده استفاده می‌شود و معمولاً برای روشن کردن ذغال کباب یا روشن نمودن آتش در طبیعت در شرایطی که روشن کردن آتش به سادگی مهیا نباشد، به کار برده می شود.

 ژل آتش زا یک نوع ماده غلیظ است که از ترکیب چند ماده شیمیایی اشتعال زا به دست می آید. بر این اساس دستگاه پرکن مناسب آن در گروه دستگاه پرکن مایعات غلیظ قرار می گیرد. دستگاه پرکن ژل آتش زا از نمونه پرکن های مایعات غلیظ است که از سیستم پیستونی یا پمپی استفاده می کند.

 دستگاه پرکن پیستونی با توجه به نوع موتور دستگاه، دقت و سرعت بالایی که دارد، عملکرد بهتری دارد. ولی به این نکته باید توجه داشته باشید که قیمت این مدل دستگاه بیشتر از نوع پمپی است.

 دستگاه پرکن پمپی مناسب پر کردن محصول در حجم های بالا می باشد. این دستگاه اگرچه دقت پرکن پیستونی را ندارد، ولی برای پر کردن در حجم های بالا عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهد و قیمت آن نیز به صرفه تر می باشد. در ضمن در این مدل دستگاه می توان در زیر هر نازل ترازویی قرار داد تا مکانیزم وزن کشی نیز با دقت تمام انجام شود.

دستگاه پرکن مایعات دونازل الکل 

دستگاه پرکن مایعات دونازل الکل

همانگونه که قبلا هم ذکر شد الکل به دلیل چگالی پایین جز مایعات رقیق به شمار می آید و برای پر کردن آن در ظروف مختلف از دستگاه پرکن مایعات رقیق استفاده می کنند. در دستگاه پرکن الکل یک مخزن روی دستگاه نصب شده است که محصول درون مخزن ریخته می شود.

 سپس مطابق با وزن تعیین شده به داخل نازل ها هدایت می شود. در مسیر خروجی شیر تخلیه قرار دارد و توسط شیر برقی، میزان حجم محصول از تابلوی برق دستگاه راه به دقت کنترل می شود که باعث بالا رفتن دقت در وزن و یکنواختی محصول هنگام پر کردن می شود.

 برای کنترل دکل و باز و بسته شدن نازل ها در این دستگاه از سیستم پنوماتیک استفاده می شود. نازل ها به شکل آب بند شده طراحی می شوند، به طوری که اصلا چکه نمی کنند. این دستگاه با دو نازل کار می کند که تعداد نازل های دستگاه از ۱ تا ۱۰ نازل طبق سفارش مشتری متغیر است.

دستگاه پرکن مایعات رقیق ۴ نازل الکل 

دستگاه پرکن مایعات رقیق ۴ نازل الکل

عملکرد این دستگاه پرکن مایعات رقیق نیز مانند پرکن مایعات دو نازل الکل است. با این تفاوت که تعداد نازل های این دستگاه چهار نازل است. با افزایش تعداد نازل ها سرعت، دقت و راندمان دستگاه بالا می رود. علاوه بر آن قیمت آن نیز افزایش می یابد. البته توجه کنید که اگر چه هزینه اولیه بالا می رود، ولی در زمان کوتاهی با بالا رفتن میزان بازده تولید سرمایه گذاری اولیه جبران خواهد شد.

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (1500 وات)
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (1800 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (3000 وات) با فیلتر تصفیه
324,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه اسلایسر صنعتی
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات 50-500 میلی لیتر پنوماتیک و برق شهری
86,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات غلیظ 100-1000 میلی لیتر پنوماتیک و برق شهری
98,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات تک نازل 5-50 میلی لیتر پنوماتیک
44,900,000 تومان
مشاهده محصول

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران