دستگاه پرکن دستگاه پرکن مایعات معرفی بهترین دستگاه های پرکن حجمی

معرفی بهترین دستگاه های پرکن حجمی

icon چهارشنبه 29 دی 1400
 معرفی بهترین دستگاه های پرکن حجمی

دستگاه پرکن، دستگاهی است که جهت پرکن و بسته بندی انواع محصولات از آن استفاده می‌شود و قابلیت پر کردن در انواع ظروف مانند بطری، شیشه، قوطی، سلفون، جعبه و. را با توجه به نیاز مشتری دارد. این دستگاه محصول مورد نظر را بر اساس وزن تنظیم شده به راحتی داخل ظروف پر می‌کند و در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

دستگاه ساشه بر اساس نوع محصول و سرعت تولید طراحی و ساخته می‌شود. این مدل دستگاه بسته بندی باید از دقت بالایی برخوردار باشد تا توان پر کردن و بسته بندی محصولات را در کوتاه ترین زمان و با کمترین خطا داشته باشد. دستگاه پرکن بر حسب نوع جنس محصول به سه گروه دسته بندی می شود:

دستگاه پرکن پودری

دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن گرانول

دستگاه پرکن پودر حجمی

دستگاه پرکن پودری و دستگاه بسته بندی حجمی از پرمصرف ترین و پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی به شمار می‌آید که برای پر کردن فله ای مواد پودری به شکل حجمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که انواع ظروف مختلف در حجم های متفاوت توسط این دستگاه از مواد پرکردنی مورد نظر، پر می‌شوند.

دستگاه پرکن پودری حجمی

این نوع ماشین آلات پرکن با توجه به نیازهای کاربران در مدل‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و ارائه می‌شوند. طرز کار دستگاه به این شکل است که ابتدا مواد پودری اندازه گیری می‌شود و سپس در ظروف مناسب بسته بندی، پر می شوند.

پس از آن ظروف پر شده توسط نوار نقاله، برای بسته بندی انتقال داده می‌شوند. مکانیسم پر کردن محصول در پرکننده های حجمی و پودری همراه با اندازه گیری آن انجام می‌شود و برای پر کردن دقیق تر محصولات در دو سرعت متوسط و کم مناسب هستند.

دستگاه پرکن حجمی پودری چه کاربردی دارد؟

همانطور که می‌دانید دستگاه پرکن پودری جهت پر کردن انواع مواد پودری شکل مانند قهوه پودر شده، آرد، انواع ادویه جات، پودر کاکائو و همچنین برای انواع پودرهای شیمیایی و پودر لباسشویی، انواع داروهای پودری شکل به طور اتوماتیک در ظروف مخصوص به صورت حجمی مورد استفاده قرار می گیرد و سپس در ظرف ها و قوطی های مختلف، بسته‌بندی می‌شوند.

انواع دستگاه پرکن پودری حجمی

دستگاه پرکن پودری و حجمی که یکی از ماشین آلات بسته بندی به حساب می‌آید در انواع مختلفی  عرضه می شود که از مهمترین آن عبارت است از:

دستگاه قوطی پرکن مواد پودری و ادویه جات: مکانیزم دستگاه قوطی پرکن به این صورت است که مواد پودری شکل ابتدا درون مخزن دستگاه بالابر ریخته می‌شوند. این مواد پودری توسط بالابر به سمت مخزنی که مخصوص پر کردن قوطی ها است، رانده می‌شوند.

سپس مواد پودری به اندازه وزنی که از قبل تعیین و مشخص شده، داخل قوطی ها ریخته می شود و پس از آن قوطی ها روی نوار نقاله به جلو رانده می شود تا توسط دستگاه، بسته بندی شوند. دستگاه قوطی پرکن ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و برق مصرفی آن سه فاز است که در صورت درخواست مشتری به تک فاز تغییر داده می شود.

 وزن قوطی های پر شده توسط دستگاه از ۲۰ گرم الی ۲ کیلوگرم می باشند. این مدل دستگاه با سرعت بسته‌بندی از ۳ الی ۶ بسته در دقیقه با توجه به وزن قوطی و نوع محصول کار می کند. این دستگاه قوطی پرکن، قوطی هایی با عرض ۵۰  الی ۲۴۵ میلی متر و طول ۵۰ الی ۴۰۰ میلی متر را پر می کند.

دستگاه پرکن پودر لباسشویی: دستگاه های پرکن پودر در انواع مدل های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک وجود دارند که به صورت حجمی، وزنی و زمانی طراحی می شوند. مواد پودری شامل انواع پودرهای شوینده، مواد خوراکی پودری مثل آرد، مواد پودری آرایشی، انواع ادویه ها و مواد گرانولی می باشد که توسط دستگاه پرکن پودر داخل انواع ظروف شیشه ای یا پلاستیکی و انواع پت پر می‌شوند. وزن مواد پر شده داخل ظروف از ۲۰ گرم الی ۲ کیلوگرم متغیر می باشد.

دستگاه پرکن کیسه یا کیسه پرکن پودری

دستگاه کیسه پرکن پودری جزء دستگاه پرکن حجمی و پودری می باشد که در مدل های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک موجود می باشند و برای پر کردن انواع مواد پودری شکل مورد استفاده قرار می گیرند. موادی از قبیل آرد، کود شیمیایی گرانولی و پودری، سیمان و... را شامل می شود.

دستگاه کیسه پرکن پودری در صنایع بسته بندی محصولات بر حسب نوع ماده پودری به دو دسته تقسیم می شود: دستگاه کیسه پرکن سیمان و دستگاه کیسه پرکن آرد.

دستگاه کیسه پرکن پودری دارای مشخصات زیر می باشد:

1.    دارای سیستم کنترل PLC و نمایشگر لمسی برای کنترل کلیه کارهای دستگاه

2.    دارای سیستم های جانبی مثل عیب یاب اتوماتیک، دستگاه کیسه پرکن توزین دار و سیستم ثبت اطلاعات به صورت روزانه و ماهانه

3.    استفاده از نوار نقاله جهت هدایت کیسه ها به سمت دستگاه های دوخت و سردوزی

4.    کنترل عملکرد دستگاه توسط سیستم‌های Electro_ Mechanical

دستگاه کیسه پرکن پودری حدود ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد که برق مورد نیاز آن سه فاز است و با سرعت بسته بندی ۱۲۰ الی ۲۴۰ کیسه در ساعت کار می کند. وزن کیسه های پر شده بین ۵ الی ۵۰ کیلوگرم متغیر است.

از دیگر دستگاه های پرکن حجمی می‌توان به دستگاه بسته بندی حبوبات اشاره کرد که برای بسته بندی انواع غلات، حبوبات و خشکبار و دیگر محصولات وزنی و گرانولی به کار می‌رود. در کنار این دستگاه بسته بندی از انواع دستگاه های بسته بندی و دوخت نیز استفاده می‌شود.

این مدل دستگاه نیز در پروسه بسته بندی جزء دستگاه های ضروری به حساب می آید که دارای چشم الکترونیکی است که برای خالی کردن پیمانه هنگامی که در جلوی دهانه دستگاه قرار می گیرد، کاربرد دارد.

انواع دستگاه پرکن پودری حجمی

این مدل دستگاه نیز در انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی شده است. در مدل غیر اتوماتیک آن می توانید با استفاده از پدال برای پر کردن محصول کمک بگیرید. مقدار موادی که از دستگاه خارج می شود به صورت پیمانه ای و قابل تنظیم است.

 به همین خاطر دستگاه پرکن حجمی را می توان مکمل دستگاه بسته بندی در راه اندازی یک خط بسته بندی ساده دانست. از دیگر خصوصیات دستگاه پرکن حجمی مصرف پایین انرژی است. سرعت این دستگاه بین ۵ الی ۲۰ بسته در دقیقه می باشد.

دستگاه پرکن مایعات حجمی

از دستگاه پرکن مایعات برای پر کردن انواع مایعات غلیظ و رقیق همانند: آب، نوشابه، دوغ، شیره انگور، کرم، روغن زیتون، عسل، مربا، ریمل و... استفاده می کنند. عملکرد این دستگاه با توجه به غلظت مواد به دو دسته پرکن مایعات ثقلی که مخصوص پرکردن مایعات رقیق و پرکن مایعات پیستونی که مخصوص پر کردن مایعات غلیظ است، تقسیم می شود.

جنس بدنه دستگاه پرکن مایعات به دلیل تماس مستقیم با انواع مایعات از استیل ساخته شده است تا با گذشت زمان دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود. مخزن دستگاه پرکن مایعات غلیظ به شکل دو جداره ساخته می شود.

 بین دو جداره المنت برق قرار می دهند و با عبور دادن آب یا روغن و داغ نمودن آنها محصول مورد نظر نیز گرم می شود و با کاسته شدن میزان غلظت، به راحتی از نازل دستگاه عبور می کند و در ظرف بسته بندی ریخته می شود. البته این برای محصولاتی مثل عسل و شیره خرما یا برخی کرم ها انجام می شود که حرارت باعث خرابی آنها نشود.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه اسلایسر صنعتی
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه سیل وکیوم
9,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه جت پرینتر دستی
99,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه جت پرینتر دستی
16,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن پودر ماردونی
337,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه اسلایسر دستی
4,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن پودر ( چیپس)
137,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود