ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه تقطیر همه چیز درباره دستگاه گلاب گیری و تقطیر

همه چیز درباره دستگاه گلاب گیری و تقطیر

icon سه شنبه 30 فروردین 1401
 همه چیز درباره دستگاه گلاب گیری و تقطیر

 مکانیسم گلاب گیری در حقیقت همان فرآیند تقطیر است که جهت جداسازی مایع یا عصاره گیاهان و میوه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اساس کار این دستگاه بر اساس نقطه جوش اجزای موادی مانند گلاب است که قصد داریم آن را تقطیر کنیم. همه این عملیات جداسازی را دستگاه گلاب گیری انجام می دهد.

 

 امروز انواع دستگاه گلاب گیری با قیمت های متفاوت جهت استفاده در صنایع غذایی در حجم های بالا و به منظور استفاده در مصارف خانگی در حجم های کمتر طراحی و ساخته شده است. پیشنهاد می کنیم جهت اطلاع از قیمت و انواع دستگاه های گلاب گیری و تقطیر از سایت شرکت ای جی  Ag777دیدن نمایید. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در مورد دستگاه گلاب گیری و اجزای اصلی دستگاه به شما بدهیم.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 نکات مهم جهت تهیه گلاب خالص تر

 گلابی که به طور عامیانه به آن گلاب دو آتیشه گفته می شود، خالص تر و دارای طعم و بوی بهتری می باشد. برای تهیه گلاب دو آتیشه کافی است نکاتی که در ادامه عنوان می‌کنیم را رعایت کنید.

  • برای تهیه گلاب دو آتشه مقدار بیشتری گل درون دستگاه گلاب گیری بریزید.
  • قبل از ته آمدن دیگ، شعله را خاموش نمایید.
  • به مقدار فضای خالی دیگ دقت داشته باشید تا جریان انتقال آب به کندانسور به درستی انجام شود.
  • اتصالات و لوله های دستگاه را چک نمایید و سپس گلاب گیری را آغاز نمایید.
  • در طی فرایند گلاب گیری به دمای شعله و پیشرفت عملیات دقت داشته باشید و مرتب بررسی نمایید.

 اجزای اصلی دستگاه گلاب گیری

تا حدودی افراد از طریقه گلاب گیری اطلاع دارند. در اینجا می خواهیم شما را با اجزای مختلف دستگاه گلاب گیری آشنا نماییم، پس همچنان با ما همراه باشید.

 دیگ جوش: دیگ جوش که حکم مخزن دستگاه گلاب گیری را دارد و معمولاً از جنس آلومینیوم تهیه می‌شود، که می‌تواند از استیل هم ساخته شود. هنگام فرایند گلاب گیری آب و گل را درون دیگ می‌ ریزند و روی شعله مستقیم قرار می دهند.

 ظرف مخروطی شکل عرق گیری: این ظرف به این خاطر به صورت مخروطی می باشد، که بخارات به دست آمده از جوش آمدن گل به این قسمت برسند و پس از آن که به مایع تبدیل شدند، از قسمت انحنای پایینی خارج شوند.

 لوله های خروجی: این لوله ها که بهتر است از جنس مس تهیه شوند، جهت خروج عرق خالص تهیه شده به کار می رود.

 کندانسور: کندانسور یا همان سرد کننده چنانچه از اسمش مشخص است، وظیفه سرد نگه داشتن قسمت مخروطی شکل را برعهده دارد.

 سرشیلنگ: این قسمت نیز جهت خروج آب گرم به وسیله شیلنگ در دستگاه گلاب گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 دستگاه گلاب گیری یا تقطیر

 دستگاه تقطیر یک دستگاه اساسی جهت تهیه انواع عصاره های خوراکی و دارویی از گیاهان مختلف به حساب می‌آید. روش کار این دستگاه بر پایه فرآیند تقطیر انجام می شود. تقطیر باعث جدا شدن دو ماده از هم با نقطه جوش متفاوت می شود.

 همانطور که ذکر شد دستگاه تقطیر در مصارف صنعتی و خانگی با ظرفیت های مختلف تهیه و تولید شده است. با این حساب که عرقیجات از نوشیدنی های مفید و پر مصرف ما ایرانیان به حساب می‌آید، می‌ توان به عنوان یک کسب و کار پرسود به آن نگاه کرد.

 

 برای راه اندازی کارگاه کوچک عرق گیری، شما تنها به یک دستگاه تقطیر نیاز دارید که می توانید بسیار راحت از محصولات شرکت ای جی دیدن کنید و نمونه دستگاه مناسب به خود را خریداری نمایید.

 فعالیت شرکت ای ‌جی در زمینه ی گسترش کسب و کارهای کوچک و ایجاد کارآفرینی می باشد، به همین خاطر انواع دستگاه های عرق گیری صنعتی و خانگی با بازده های حجمی گوناگون را پشتیبانی می کند.

 خرید دستگاه تقطیر یا عرق گیری

تهیه و خرید دستگاه مورد نظر فرآیند ساده می باشد، در صورتی که شما اطلاعات کافی در مورد انواع دستگاه ها را داشته باشید. بر عکس در صورت عدم اطلاعات کافی به امری پیچیده و مشکل تبدیل خواهد شد.

 دستگاه های عرق گیری به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم می‌شوند که هر نوع آن از جنس آلومینیوم، استیل و ورق ضخیم مس در ظرفیت های مختلف موجود می باشند. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر کدام می دهیم.

 دستگاه تقطیر خانگی: دستگاه عرق گیر خانگی در ظرفیت های محدود و کمتر از نوع صنعتی تولید می گردند. ظرفیت این مدل دستگاه از ۱۲ لیتر الی ۲۲۰ لیتر، بازده تولیدی دارد. خرید دستگاه تقطیر خانگی برای شروع یک کسب و کار خانگی کوچک مناسب و پیشنهاد می شود.

 دستگاه عرق گیری صنعتی: دستگاه های عرق گیری صنعتی در ظرفیت های بالا و اندازه و سایز بزرگتر دیگ ها در مدل‌های مختلفی جهت استفاده در کارگاه های بزرگ و کارخانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 کندانسور این مدل دستگاه‌ها بسیار پیشرفته ‌تر از نوع خانگی می باشد و فرایند تقطیر را با سرعت و کیفیت بهتر و بالایی انجام می دهد. انواع دستگاه های عرق گیری صنعتی قادر است در هر مرحله تقطیر ۱۰۰۰ لیتر مایعات و سیالات گوناگون را عرق گیری نماید. شما می توانید بر حسب میزان فضا و نیاز خود نمونه مناسب دستگاه را انتخاب نمایید.

 جنس بدنه دستگاه تقطیر

 همانگونه که قبلاً هم اشاره کردیم دیگ های دستگاه تقطیر از جنس آلومینیوم، استیل و حتی مس تهیه می شوند. خرید دستگاه گلاب گیری و عرق گیری آلومینیومی یا استیل به راحتی امکان پذیر است. جهت تهیه و خرید دستگاه عرق گیری با بدنه مس، بر اساس سفارش و درخواست مشتری صورت خواهد پذیرفت.

 خرید دستگاه عرق گیری خانگی با کندانسور برقی یا آبی

 معمولا دستگاه های تقطیر خانگی، نیاز به کندانسور که به آن سرد کننده هم می گویند، دارند. کندانسور علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند تقطیر و راحت تر کردن عرق گیری باعث تولید عرقیجات شفاف و زلال می‌شود.

 این کندانسورها در دو مدل برقی و آبی موجود می باشند تا مشتری با توجه به شرایط موجود کارگاه یا منزل خود بتواند نمونه مناسب را خریداری نماید. دستگاه عرق گیری سردکن دار یا دستگاه گلاب گیری دوجداره از نمونه دستگاه‌هایی است که با تقاضای بالایی روبرو است.

 دستگاه گلاب گیری ۷۰ لیتری نمونه پرفروش دیگر دستگاه است. جهت اطلاع از قیمت دستگاه گلاب گیری ۷۰ لیتری از سایت شرکت ای جی دیدن نمایید و با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

 دستگاه تقطیر شیشه ای دارای واشر فیبری و یک متر شیلنگ سیلیکونی، جهت آب بندی سوراخ درب و رابط بین دبه و سردکن می باشد. قیمت دستگاه تقطیر شیشه ای حدود یک میلیون تومان می باشد.

 گلاب گیری با دستگاه گلاب گیری سنتی همچنان در نقاط مختلف رواج دارد. قیمت دستگاه گلاب گیری سنتی بر حسب قیمت دیگ گلاب گیری سنتی تعیین می‌شود. نسل جدید دستگاه گلاب گیری دیجیتال و برقی وارد بازار شده است که فرایند گلاب گیری را با استفاده از نیروی برق به صورت تمام اتوماتیک انجام می دهد.

 دستگاه تقطیر با دماسنج در سایز کوچکی طراحی شده است و مجهز به کندانسور و ترمومتر یا دماسنج می باشد و جهت عرق گیری از انواع گل ها و گیاهان دارویی در ظرفیت های پایین بسیار مناسب می باشد.

 دستگاه عرق گیری علاوه بر تولید انواع عرقیات گیاهی و دارویی به عنوان بهترین دستگاه برای گرفتن عرق کشمش نیز به کار برده می شود و می‌ توان در کنار استخراج عرقیات گیاهی، الکل ۶۰ درصد، آب مقطر و عرقیات معطر هم تولید نمود.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود