ماشین آلات پزشکی و دارویی دستگاه قرص ساز معرفی انواع دستگاه قرص ساز شرکت ای جی

معرفی انواع دستگاه قرص ساز شرکت ای جی

icon شنبه 18 آذر 1402
 معرفی انواع دستگاه قرص ساز شرکت ای جی

جهت تولید قرص با کیفیت که به راحتی نشکند و سطحی کاملاً صاف و صیقلی داشته باشد در ابتدا باید مواد اولیه را توسط دستگاه‌ میکسر، میکس و به پودر گرانول تبدیل نمود. مواد مناسب جهت تهیه قرص باید شبیه دانه‌های شکر یا جوش شیرین باشد. جهت تولید قرص در اشکال مختلف می‌توانید یکی از دستگاه‌های قرص ساز شرکت ای جی را انتخاب نمایید.

 همگن بودن و وجود تراکم بالا بین ذرات مواد، باعث ویژگی چسبندگی بالای قرص تولید شده می‌شود. نکته قابل ذکر این است که برای استحکام بیشتر قرص‌های دارویی عنصرهایی همانند pvb ،cnc  یا هیدروکسی پروپیل، متیل سلولوز و لاکتوز را به فرمولاسیون تهیه قرص اضافه می‌کنند.

 دستگاه قرص ساز نوعی دستگاه مکانیکی است که کاربرد آن فشرده سازی پودر و فرم دادن آن به شکل قرص‌های یکسان و هم وزن با شکل و سایز مورد نظر با قالب‌های مختلف و فشار متغیر می‌باشد. از دستگاه پرس قرص در صنایع مختلف داروسازی، بهداشتی آرایشی، شیمیایی و تهیه انواع پاک کننده‌های صنعتی برای تهیه قرص استفاده می‌کنند.

 اگر شما هم به دنبال ایجاد کارگاه تولید قرص و به فکر خرید دستگاه‌های مناسب هستید، این مطلب را تا پایان دنبال کنید. چون قصد داریم در این مقاله ضمن معرفی انواع دستگاه قرص ساز شرکت ای جی شما را با طرز کار و کاربرد آنها نیز آشنا نماییم تا در نهایت بتوانید انتخاب درست و خرید موفقی داشته باشید.

دستگاه قرص ساز 

دستگاه قرص ساز شرکت ای جی

 پس از اینکه به پودر گرانولی مناسب دستیابی پیدا کردید نوبت به تولید و پرس قرص با دستگاه قرص ساز می ‌رسد. دستگاه قرص ساز در انواع مدل های دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک موجود است.  دستگاه قرص ساز ۵ تن دستی است و قادر است ۱۰ الی ۳۰ عدد قرص را در دقیقه، بر اساس توان اپراتور در سایز ۸ میلی متر تولید نماید.

 در مقابل دستگاه قرص ساز ۸ تن عملکردی اتوماتیک دارد و توانایی تولید ۶۰ عدد قرص در دقیقه با سایز ۳۰ میلی متر در اشکال متفاوت و فشار متغیر را دارد. این مدل دستگاه قابلیت کار ۲۴ ساعته را دارد. در صورتی که بخواهید تعداد بیشتر قرص با سایز بزرگتر تولید نمایید می توانید از دستگاه قرص ساز ۲۰ تن یا قرص ساز هیدرولیک استفاده نمایید.

 این دستگاه قرص ساز علاوه بر اینکه قرص‌های ۳۰ میلی متری تولید می ‌کند، توانایی ساخت قرص های بزرگتر را نیز دارد. همچنین امکان افزایش تعداد سمبه‌ها و تولید قرص با سایز کوچکتر و سرعت بیشتر را دارد.

 دستگاه پرس قرص هیدرولیک به منظور تولید قرص‌هایی در ابعاد بسیار بزرگ مثل قرص صابون یا قرص‌های چند رنگ به کار برده می‌شود. این دستگاه قابلیت تنظیم میزان ضخامت قرص و قدرت پرس روی صفحه نمایشگر را دارد. به منظور تولید قرص‌های رنگی جهت رنگی کردن قرص از دستگاه کوتینگ می‌توانید استفاده کنید.

دستگاه گرانول ساز

دستگاه گرانول ساز ای جی

 گرانول به معنی دانه دانه است و دستگاه گرانول ساز دارویی مخصوص تهیه گرانول از پودر می‌باشد. در این دستگاه مواد پودری وارد مخزن شده و به وسیله همزن‌های مخصوص به صورت یک دست در می‌آید. سپس محلول هم بند کننده روی مواد اسپری و به خوبی مخلوط می‌شود.

 مواد پودری پس از آن توسط حرارت غیر مستقیم خنک شده و به شکل دانه دانه در می‌آید. امکان خشک نمودن مواد در دمای پایین، به منظور تهیه گرانول از پودرهای حساس به حرارت، با ایجاد خلاء در مخزن وجود دارد. دستگاه مجهز به دمنده هوای خشک برای سرعت بخشیدن در فرایند خشک شدن می‌باشد.

دستگاه گرانول ساز دارویی در کنار انواع دستگاه‌های قرص ساز اتوماتیک یا روتاری و دستی به منظور تولید قرص‌های دارویی و گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد مواد گرانولی به عنوان مهم‌ترین اصل در تهیه قرص، با استفاده از دستگاه قرص ساز می‌باشد.

 تهیه مواد گرانولی با کیفیت توسط دستگاه گرانول ساز نه تنها در وقت و زمان صرفه‌جویی می‌کند بلکه منجر به تولید قرص‌های با کیفیت، براق و محکم می‌شود. گرانول تهیه شده توسط دستگاه، به عنوان مواد اولیه تهیه قرص در دستگاه پرس قرص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه میکسر پودر 

دستگاه میکسر پودر شرکت ای جی

یکی دیگر از ماشین آلات مورد نیاز در فرایند تولید قرص، دستگاه میکسر پودر است که از اجزای ساختاری مانند مخزن محکم و ضد سایش، پره‌های با کیفیت تشکیل شده است. مخزن دستگاه طوری طراحی شده که بدون هیچ ریزش پودری کار می‌کند.

 پره‌های آن متشکل از تیغه‌های کوچک و بزرگ می‌باشد. معمولاً مخزن به شکل u طراحی می‌شود که استفاده از آن بسیار رایج است. مخزن دارای یک دریچه خروجی در قسمت پایین و دریچه ورودی در بالای آن است. گاهی اوقات برای پر کردن مخزن از اسکروماردون یا بالابر پودر استفاده می‌کنند.

 پره های دستگاه میکسر که از اجزای اصلی آن به شمار می‌آید باید طوری باشد که تمامی قسمت‌های مخزن را پوشش دهد. همچنین بتواند تمامی پودر داخل مخزن را جابجا و مخلوط نماید. ضخامت پره‌ها به حجم مخزن و نوع پودر مورد نظر بستگی دارد.

 تیغه‌های کوچک پودر را از وسط به کناره‌ها و تیغه‌های بزرگتر پودر را از کناره‌ها به وسط مخزن هدایت می‌کنند که این جابجایی نقش مهمی در میکس بهتر مواد دارد. جهت جلوگیری از سایش مخزن بین پره‌ها و مخزن فاصله کمی وجود دارد.

دستگاه روکش زن 

دستگاه روکش زن قرص شرکت ای جی

 از بهترین اشکال دارویی خوراکی قرص‌ها هستند که شامل مواد فعال و جانبی می‌باشند. از تکنیک‌های ساده و ابتدایی برای پوشاندن آن کشیدن لایه نازک پلیمری روی قرص است. معمولا ً روکش‌ دار کردن قرص به این شکل است که قرص‌های تولیدی را درون دیگ افقی گردان ریخته و محلول روکش قرص را روی آن اسپری می‌کنند.

 قرص با کیفیت و ایده‌آل باید عاری از عیوب ظاهری باشد. از مهمترین فواید روکش کردن قرص به مواردی از جمله حفظ خواص شیمیایی و فیزیکی قرص، مخفی کردن رنگ پودر قرص و بو و مزه اصلی قرص، محافظت از قرص در برابر محیط اسیدی معده می ‌توان اشاره نمود.

 کاربرد دستگاه روکش زن جهت روکش کردن، رنگ آمیزی و نیز لایه گذاری سطحی قرص می‌باشد. در فرایند روکش کردن قرص محلولی که جهت روکش شدن قرص به کار برده می‌شود، توسط پیستولت‌ها به طور اتوماتیک روی قرص‌ها اسپری می‌شود و سپس به وسیله هوای گرمی که از منافذ دیگ وارد می‌شود، خشک می‌شود و در نهایت به شکل لایه نازکی روی قرص‌ها باقی می‌ماند.

دستگاه کپسول زن

AG دستگاه کپسول زن

دستگاه کپسول زن یا کپسول پرکن عملکردی دستی دارد و جهت استفاده در عطاری‌ها،  مراکز طب سنتی، تولید داروهای گیاهی و. مناسب می‌باشد. از این دستگاه به منظور پر کردن کپسول‌های گیاهی استفاده می‌شود. جنس بدنه دستگاه فلزی است.

دستگاه در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است و قابلیت تولید ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کپسول در ساعت را دارد. کپسول‌ها در دو حجم ۱۰۰۰ میلی گرمی و ۵۰۰ میلی‌ گرمی پر می‌شوند. فرایند پر کردن کپسول به طور ساده و به آسانی در ۵ مرحله انجام می‌شود.

دستگاه شمارش قرص 

 دستگاه شمارشگر قرص

 دستگاه قرص شمار جهت استفاده در داروسازی‌ها، بیمارستان‌ها و برخی تولید کنندگان مواد غذایی به منظور شمارش انواع قرص، کپسول، دراژه و گرانول مناسب می‌باشد. این دستگاه در ابعاد کوچک طراحی شده و عملکرد بسیار دقیقی دارد. جنس دستگاه شمارشگر قرص از استیل ضد زنگ تهیه شده است و قرص‌های شمرده شده را داخل ظرف، قوطی و کیسه خالی می‌کند.

 دستگاه صدای کم و وزن پایینی دارد و به راحتی قابل حمل است.  برای کار با دستگاه ابتدا اپراتور قرص‌ها را درون مخزن دستگاه می‌ریزد و با تنظیم تعداد قرص، دستگاه عملیات شمارش را شروع می‌کند. با توجه به مدل دستگاه، قابلیت شمارش بین ۱ الی ۱۰۰ یا ۱ الی ۲۰۰ قرص وجود دارد.

دستگاه بلیستر 

دستگاه بلیستر

 بلیستر در اصطلاح به معنای ایجاد حفره‌های کوچک روی ورق پلاستیک است. اغلب از این مدل بسته ‌بندی برای محصولات دارویی مانند قرص، کپسول، ویال و. و در صنایع غذایی برای آدامس، اسمارتیز، آبنبات و. همچنین جهت برخی محصولات بهداشتی آرایشی استفاده می‌کنند.

 به کارگیری دستگاه بلیستر از روش‌های کم هزینه بسته ‌بندی می‌باشد و به گونه‌ای است که فضای مناسبی برای ماندگاری محصولات ایجاد می‌کند. کلیه عملیات از جمله ساخت ظرف و قرار دادن محصول درون آن، درب‌بندی و جداسازی بسته‌ها از همدیگر طی یک فرایند پیوسته و با سرعت بالا بدون دخالت دست انجام می‌گیرد.

 طراحی این نوع دستگاه به صورت بالکنی است. چون در این مدل علاوه بر اینکه از فضا بهینه استفاده می‌شود، تمامی مراحل کار قابل مشاهده است. روش بسته ‌بندی محصولات دارویی به خصوص قرص و کپسول با این دستگاه، زمینه استفاده گسترده از این دستگاه را ایجاد کرده است.

اکنون که با تمامی دستگاه‌های فعال در صنعت قرص سازی آشنا شدید برای ایجاد و راه‌اندازی کسب و کار قرص سازی و تهیه ماشین آلات مورد نیاز، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه لیبل چسبان بطری (برقی)
87,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل چسبان بطری (دستی)
27,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه درب بند ویال شیشه ای (دستی)
8,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز برقی 6 تن
187,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز برقی 8 تن
624,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز دستی استیل
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرس قرص دستی
22,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود