ماشین آلات پزشکی و دارویی دستگاه قرص ساز کاربرد دستگاه قرص ساز در کسب و کارهای کوچک

کاربرد دستگاه قرص ساز در کسب و کارهای کوچک

icon شنبه 02 مهر 1401
 کاربرد دستگاه قرص ساز در کسب و کارهای کوچک

 دستگاه قرص ساز ماشینی است که جهت فشرده سازی مواد پودری و تبدیل آن به قرص های هم شکل و هم اندازه در اشکال دلخواه و امکان درج آرم محصول از آن استفاده می شود.

 اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری با میزان سرمایه گذاری کم و بازده و سود بالا هستید و نیز اگر تمایل به ورود به بازار دارویی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی کامل با انواع دستگاه های مورد نیاز و صفر تا صد راه اندازی خط تولید انواع قرص ها و داروهای گیاهی و شیمیایی تا پایان با ما همراه باشید.

 به تازگی همه جا از شرکت های دانش بنیان که توانسته به موفقیت های بسیار بزرگی دست پیدا کند، صحبت می شود. امروزه افراد زیادی پا به عرصه تولید قرص و کپسول در حوزه صنایع دارویی گذاشته اند و علاوه بر تولیدات داخلی به صادرات محصول خود به کشورهای همسایه نیز فکر می کنند.

 جهت ایجاد کسب و کار تولید قرص به دستگاه قرص ساز نیاز می باشد. مواد اولیه جهت تولید قرص باید به صورت گرانولی باشد تا دستگاه قرص ساز، این پودرها را به قرص تبدیل نماید. در مرحله بعد قرص های تولید شده رنگ دار می شوند و در آخر بسته بندی و آماده عرضه به بازار می شوند.

 در فرمولاسیون ساخت قرص ممکن است از مواد خشک مختلف که از جمله این مواد می توان به هیدروکسی پروپیل، متیل سلولز، PVB، CNC، می توان اشاره کرد که جهت استحکام بین مواد و محصول نهایی از آنها استفاده می شود. از استئارات منیزیم نیز جهت براق نمودن قرص استفاده می شود.

 در صورتی که میزان تولید در حد پایین یعنی در حدود ۵ کیلوگرم باشد، برای گرانول سازی مواد و تبدیل آن به مواد دانه بندی شده شبیه شکر یا جوش شیرین نیاز است در ابتدا مواد را به وسیله دستگاه میکسر و آسیاب به خورد هم بدهند و جهت جلوگیری از رطوبت از دستگاه خشک کن سینی دار استفاده شود.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 در گام بعدی لازم است مواد را با توجه به نوع و میزان گرانولی با استفاده از دستگاه گرانول ساز، خشک یا مرطوب نمایید. البته توجه کنید که برای مواد شیمیایی به جای استفاده از دستگاه‌های میکسر، خشک کن و گرانول ساز بهتر است از دستگاه کامپکتور استفاده کنید.

 چون بدون نیاز به حرارت، گرما و چسب مواد شیمیایی را کامپکت و گرانوله می کند. بنابراین با توجه به نوع و سایز و ابعاد قرص و نیز میزان ظرفیت تولید قرص می توانید از مدل مناسب دستگاه قرص ساز استفاده نمایید.

استفاده از دستگاه قرص ساز در عطاری

استفاده از دستگاه قرص ساز در عطاری

در حال حاضر انواع مختلف دستگاه قرص ساز در بازار موجود می باشد. قرص ساز دستی دستگاهی سبک است که به راحتی امکان جابجایی آن فراهم می باشد و جوابگوی تولید قرص به میزان ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ عدد قرص در ساعت، البته با توجه به میزان توانایی اپراتور می باشد.  سایز قرص های تولید شده زیر ۹ میلیمتر می باشد.

 کاربری دستگاه آسان است و امکان تعویض قالب و به راحتی فراهم است. از این مدل دستگاه پرس قرص در کارگاه‌های کوچک، عطاری ها و حتی منازل می توان استفاده نمود. از دیگر مدل های قرص ساز مناسب عطاری ها می توان به دستگاه پرس قرص شش تن اشاره کرد.

 این نوع دستگاه هم به صورت دستی اقدام به تولید و پرس قرص می کند. این مدل دستگاه قابلیت تولید ۲۵۰۰ عدد قرص در ساعت با سایز زیر ۱۱ میلی متر و فشار متغیر را دارد. دستگاه کاملاً بی صدایی است.

 در اکثر عطاری ها از دستگاه پرس قرص جهت تولید قرص های گیاهی مختلف از جمله قرص های جوشان، قرص های روان کننده، قرص های تقویتی، قرص های جویدنی و. استفاده می کنند.

 این روزها افراد به دنبال استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی جهت درمان بیماری های خود هستند. بر این اساس استفاده از دستگاه قرص ساز دستی در عطاری و تولید قرص های گیاهی ایده مناسبی جهت کسب درآمد بالا می باشد.

استفاده از دستگاه قرص ساز برای داروهای دست ساز داروسازی ها

استفاده از دستگاه قرص ساز برای داروهای دست ساز داروسازی ها

همانطور که میدانید قرص ها یک فرم دارویی جامد هستند که از مواد تحریک کننده مناسب و مواد فعال تشکیل می شود. قرص ها و معمولا از نظر اندازه، شکل ظاهری، وزن، ضخامت، انحلال، سختی و ویژگی های تجزیه ای با هم کاملا متفاوت هستند.

 به طور کلی قرص ها بر اساس روش ساخت به قرص های قالب دار یا قرص های فشرده شده طبقه بندی می شوند. قرص ها از مواد دارویی فعال که خاصیت فشرده سازی داشته باشد، تولید می شوند. خاصیت فشرده سازی مواد دارویی متفاوت است و ممکن است شما یک فرمولاسیونی انتخاب کنید که به خوبی ترکیبات فعال در آن استفاده نشده باشد.

 بنابراین شما باید قبل از تولید قرص، تحقیقاتی در مورد مواد فعال و سازگاری آنها با فرمولاسیون های مختلف انجام دهید تا در نهایت به موفقیت دست پیدا کنید. هنگام انتخاب فرمول ‌بندی دقت داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که مواد دارویی از یکپارچگی بالایی در فرمولاسیون برخوردار باشند.

 قبل از انتخاب فرمولاسیون به میزان مواد موثر دارویی توجه نمایید. اجازه دهید مواد دارویی به طور آزاد از قیف دستگاه قرص و به داخل قالب ها جریان داشته باشند. این موضوع باعث می شود پودر مورد نظر با سرعت بالایی فشرده و سپس به قرص تبدیل شود.

 تکنیک های مهم تولید قرص، استفاده از گرانول مرطوب در فشرده‌سازی قرص می باشد. روشی است که باید هنگام فشرده کردن پودر و تولید قرص از آن استفاده شود. جهت تکمیل فرآیند تولید قرص به یک چسب نیاز دارید که باعث ایجاد فشردگی و چسبندگی بین مواد می شود.

 داروسازان می توانند از مدل های دستگاه قرص ساز ۸ تن اتومات که دستگاه سبک و قابل حملی می باشد و توان تولید ۳۵۰۰ عدد قرص در ساعت درسایز ۱۱ میلی متر را با فشار متغیر دارد، استفاده کنند و انواع قرص های دست ساز را به روش کاملاً بهداشتی تولید نمایند.

استفاده از دستگاه قرص ساز در پت شاپ ها

استفاده از دستگاه قرص ساز در پت شاپ ها

از دستگاه قرص ساز تک سنبه ای که جهت تولید قرص های خمیری، عسلی و چسبنده طراحی شده در پت شاپ ها می توانید استفاده نمایید. انواع قرص ها را در قطرهای متفاوت می توانید تولید کنید. برای استفاده از هر قطر لازم است قالب مخصوص را جایگزین کنید.

 معمولاً قرص ها در قطرهای سه، چهار، پنج، شش، هشت، ده، دوازده و نیم میلی متری تولید می شوند. هر مدل دستگاه با یک قالب فروش می رسد. در صورت نیاز می‌ توانید قالب های اضافی را جداگانه دریافت نمایید. از کاربردهای دیگر این مدل دستگاه تولید مواد غذایی حیوانات خانگی می باشد.

 این دستگاه کوچک راندمان بالایی دارد و بسیار کم سر و صدا و کم مصرف می باشد. بسیار ایمن و مطمئن و بدون آلودگی است و می توانید به راحتی از آن در لابراتوار های کوچک، داروسازی ها، داروخانه ها، عطاری ها، مراکز تولید داروهای گیاهی، کلینیک ها، درمانگاه ها، دامپزشکی ها و پت شاپ ها در زمینه تولید مواد غذایی حیوانات خانگی استفاده نمایید.

 این روزها حضور حیوانات خانگی در منازل افزایش چشمگیری داشته است. با تهیه این دستگاه قرص ساز می توانید با تولید خوراک حیوانات خانگی به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

تولید عمده غذای آبزیان برای استخر پرورش ماهی

تولید عمده غذای آبزیان برای استخر پرورش ماهی

جهت تولید عمده غذای آبزیان می توان از دستگاه پرس پلت کمک گرفت. این دستگاه پرس قادر است از عهده هر نوع محصولی حتی موادی که از دست بسیاری از دیگر پرس پلت ها خارج است، برآید.

 سیستم FLAT روش کارآمد و شناخته‌شده‌ای برای تولید پلت از انواع محصولات سخت می باشد. در پرس پلت های MPT این سیستم به روش رولر متحرک عمل می کند که توانایی آن را دوچندان می کند. امروزه پرس پلت های MPT در مدل های متنوعی تولید و ساخته می شوند و دامنه وسیعی از ظرفیت های مختلف از ۱۰۰ الی ۱۰۰۰۰ کیلوگرم در ساعت را برای مواد مختلف پوشش می دهند.

 از مزایای این دستگاه می ‌توان به نصب و راه اندازی سریع آن، سهولت در کاربری، نیاز به فضای کم، ظرفیت و بازده بالای تولید، کم صدا بودن و. اشاره نمود. هر یک از مدل های دستگاه پرس پلت MPT ویژگی های خاص خود را دارد و در زمینه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

 از کاربردهای متنوع دستگاه پرس پلت MPT به موارد زیر می توان اشاره کرد.

·   تولید خوراک پلت آبزیان و نیز دام و طیور

·   جهت تولید کود ارگانیک پلت

·   جهت تولید پلت خاک اره

·   تولید پلت های دارویی و شیمیایی

·   تولید گرانول بنتونیت های حفاری

·   به منظور کاهش حجم پسماند کشاورزی

·   تولید غذای حیوانات زینتی و خانگی

انواع دستگاه پرس پلت با قدرت متفاوت جهت مصارف نیمه صنعتی و صنعتی وجود دارد که با توجه به میزان ظرفیت تولید می توانید مناسب ترین دستگاه را انتخاب نمایید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه درب بند دستی بطری پنوماتیک
7,800,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز برقی 6 تن
168,700,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز برقی 8 تن
562,400,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز دستی استیل
56,200,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز روتاری 5 سنبه
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز روتاری 7 سنبه
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه قرص ساز روتاری 9 سنبه
ناموجود
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود