ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه کره گیر طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل

طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل

icon یکشنبه 13 اسفند 1402
 طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل

کره بادام زمینی یکی از میان وعده‌های کامل و مقوی و در عین حال ارگانیک است که توسط دستگاه کره گیر تولید می‌‌شود و مصرف آن باعث حفظ تناسب می‌گردد. کره بادام زمینی تهیه شده در خانه فاقد هرگونه مواد افزودنی می‌باشد و محصولی طبیعی است که برای سلامت بدن فواید زیادی دارد.

 در زندگی امروزی که فعالیت بدنی بسیار کم است با خوردن کره بادام زمینی نه تنها می‌توانیم مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنیم، بلکه از چاقی و اضافه وزن هم جلوگیری نماییم. اصولاً کره بادام زمینی را می‌توان در وعده صبحانه یا عصرانه به همراه عسل یا مربا میل نمود. به ویژه با مربای آلبالو طعم بی‌نظیری پیدا می‌کند.

 علاوه بر این می‌توان از این محصول در تهیه کیک دسر و نوشیدنی نیز استفاده کرد. در ادامه قصد داریم علاوه بر اینکه شما را با طرز تهیه این ماده خوراکی آشنا کنیم از خواص و فواید آن نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. 

مواد لازم برای تهیه کره بادام زمینی در منزل

 ماده اصلی برای تهیه کره بادام زمینی، مغز بادام زمینی پوست کنده شده است. بنابر ذائقه خود می‌توانید از مقداری نمک استفاده کنید. البته می‌توان این محصول را بدون نمک هم برای افرادی که رژیم خاصی دارند، تهیه نمود. ولی در کل نمک به آن طعم خاصی می‌دهد. مقدار کمی هم وانیل مورد نیاز است. کره بادام زمینی را هم می‌توانید به صورت ساده و هم با اضافه کردن مقداری شکلات صبحانه به شکل کره شکلاتی تهیه نمایید.

خواص کره بادام زمینی

 این خوراکی محبوب سال‌ هاست که در بین مردم جهان مورد مصرف قرار می‌گیرد و بیشترین شهرت آن به دلیل خاصیت کاهش وزن است. البته جالب است بدانید اگر کره بادام زمینی را برای بهبود طعم با مقداری شکر تهیه کنید باعث ذخیره چربی و در نتیجه چاقی می‌شود.

 دقت داشته باشید که خواص کره بادام زمینی فراتر از این موضوع است. این خوراکی خوشمزه بیش از یک قرن است که مصرف می‌شود. بنابراین نوع روش تهیه و اینکه به همراه چه موادی درست شود، باعث تاثیر لاغری یا چاقی آن می‌شود. مصرف کره بادام زمینی برای سلامت پوست نیز بی‌ اثر نیست.

 این خوراکی مقوی پروتئین زیادی دارد که حتی با میزان پروتئین حبوباتی مانند عدس، نخود، و لوبیا نیز برابر است که خوردن آن به صورت روزانه باعث چاقی صورت می‌شود. به دلیل وجود ویتامین ب۳، مصرف آن پیری پوست را به تعویق می‌اندازد، چون سبب افزایش حجم چربی در زیر پوست می‌گردد.

 کره بادام زمینی حاوی مقادیر بالایی فولیک اسید است که این ماده معدنی برای بانوان به ویژه بانوان باردار بسیار مفید است و مانع از ایجاد نقص‌های مادرزادی در جنین می‌شود. کره بادام زمینی چربی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود. چون قادر است سطح انرژی بدن را افزایش دهد و از ایجاد دردهای عضلانی و گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

 همچنین برای عضله سازی می‌توانید کره بادام زمینی را به همراه عسل میل نمایید. به طور کلی می‌توان این‌ گونه بیان کرد که مصرف کره بادام زمینی باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت، کاهش عفونت قارچی، پایین آمدن فشار خون، درمان کبد چرب، تقویت قلب و مانع از ابتلا به سرطان پروستات در آقایان می‌شود. 

کره بادام زمینی و خواص آن

روش نگهداری کره بادام زمینی

 نگهداری کره بادام زمینی همانند کره لبنی الزاماً نباید درون یخچال باشد، ولی چون در صورت قرار گرفتن در مقابل نور اکسید می‌شود و در نتیجه خواص آن از بین می‌رود بهتر است در جای خشک، خنک و تاریک نگهداری شود.

 البته این نکته را مد نظر داشته باشید که کره بادام زمینی تازه را به مدت یک الی دو هفته‌ در هوای آزاد و در یخچال تا دو ماه قابل مصرف است. پیشنهاد می‌شود اگر می‌خواهید تنها برای مصرف خانوار خود کره بادام زمینی تهیه نمایید، به قدری درست کنید که ظرف یک ماه مصرف شود.

مضرات کره بادام زمینی

 هر محصولی در مقابل خواص و فوایدی که دارد ضررهایی را نیز به دنبال دارد. از آنجا که بادام زمینی زیر خاک رشد می‌کند، حاوی ماده‌ ای به اسم آفلاتوکسین می‌باشد. مطالعات انجام شده روی این ماده نشان می‌دهد که آفلاتوکسین در برخی موارد سبب بروز سرطان کبد، عقب ماندگی ذهنی و رشد ناگهانی کودکان می‌شود.

 اما وقتی متوجه شوید که فرایند تولید کره بادام زمینی تا ۸۹ درصد میزان آفلاتوکسین را کاهش می‌دهد، با خیالی آسوده‌ تر از این خوراکی مقوی استفاده می‌نمایید. میزان مصرف معمولی کره بادام زمینی حدود ۲ قاشق غذاخوری در طول روز می‌باشد که خوردن بیشتر از این مقدار منجر به چاقی خواهد شد.

 در مصرف هر ماده خوراکی باید اعتدال را رعایت کرد و کره بادام زمینی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اگرچه دارایی مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی هست. اما با وجود کالری بالا باید در مصرف آن دقت نظر داشته باشید. علاوه بر این توجه کنید که برخی از کره‌های بادام زمینی به ویژه نوع صنعتی آن دارای مقدار زیادی نمک، قند و روغن‌ های هیدروژنه هستند که بهتر است مصرف آن با دقت بیشتری همراه باشد.

 در ضمن بادام زمینی چون دارای برخی مواد حساسیت زا است، مصرف آن در خردسالان و اشخاص مستعد باعث ایجاد آلرژی می‌شود. بنابراین بهتر است برای کودکان زیر ۲ سال و افراد حساس و بانوان شیرده و باردار مصرف نگردد. نکته قابل ذکر در مورد کره بادام زمینی این است که مانع از جذب ید در بدن می‌شود. به همین خاطر برای افراد مبتلا به تیروئید ضرر دارد.

 همچنین به دلیل غنی بودن این ماده از اگزالات، مصرف آن احتمال تشکیل سنگ‌ های کلیوی اگزالات کلسیم را افزایش می‌دهد که توصیه می ‌شود مبتلایان به سنگ کلیه از خوردن آن پرهیز نمایند. کره بادام زمینی خود کالری بالایی دارد و اگر به همراه شکر، شکلات، عسل و مربا میل شود کالری آن دو چندان می‌ شود که احتمال اضافه وزن و چاقی را بالا می‌برد. 

طرز تهیه کره بادام زمینی ( خانگی و صنعتی)

 تهیه کره بادام زمینی به طور سنتی و خانگی یا صنعتی به یک کسب و کار پرطرفدار تبدیل شده است که افراد زیادی از این راه به دنبال کسب درآمد هستند. برای تهیه کره بادام زمینی در منزل بهتر است از دستگاه کره گیر استفاده شود تا محصول به دست آمده از لحاظ بهداشتی قابل تایید باشد. در ادامه با ما باشید تا با طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی و صنعتی آشنا شوید.

 برای تهیه کره بادام زمینی در منزل نیاز است ابتدا پوست مغز بادام زمینی را جدا نمایید و آن را به همراه کمی نمک روی شعله ملایم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید تا رنگ آن قهوه‌ ای کمرنگ شود. سپس همانطور داغ درون آسیاب ریخته و چند دور آن را آسیاب نمایید تا خوب له شود.

 البته به جای آسیاب می‌توان از دستگاه کره گیر، مخلوط کن و چرخ گوشت نیز استفاده نمود. فقط توجه داشته باشید که باید خوب له شود پس می‌توانید این کار را دو بار انجام دهید. پس از آن مواد را خارج کنید و با یک قاشق عسل خوب مخلوط کنید.

 کره بادام زمینی شما آماده است. آن را در ظرف در بسته ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این نوع کره بادام زمینی چون عاری از هرگونه مواد افزودنی است، کاملاً ارگانیک می‌باشد و مصرف آن خواص زیادی برای بدن دارد.

 تهیه کره بادام زمینی صنعتی به انواع دستگاه کره گیر بزرگ یا صنعتی نیاز دارد. البته با دستگاه کره‌گیر علاوه بر تهیه کره بادام زمینی قادر به تولید کره از انواع مغزیجات و دانه ‌های روغنی مانند کره پسته، کره فندق، کره گردو و. می‌باشید.

 جهت تهیه کره بادام زمینی به صورت صنعتی اولین مرحله انتخاب دستگاه کره گیر متناسب با شرایط کارگاه و میزان بازده تولید می‌ باشد. انواع دستگاه کره گیر در بازار موجود است که هر یک عملکرد متفاوتی دارد.

 البته دستگاه کره گیر صنعتی اصولاً حجم زیادی دارد و موتور آن اغلب به شکل بالا زن طراحی می‌شود. به این منظور که موتور دستگاه روی درب آن تعبیه شده است. بادام زمینی ‌های پوست کنده شده را در مخزن دستگاه کره گیر ریخته و مواد افزودنی مورد نظر را نیز به آن اضافه کرده و سپس دستگاه را روشن نموده تا مواد کاملاً به صورت یک دست درآید. در این مرحله کره بادام زمینی شما آماده برای بسته‌بندی و ارائه به بازار می‌گردد.

 انواع دستگاه ارده گیری و کره گیری

انواع دستگاه ارده گیری و کره گیری

مشاهده

 شما می‌توانید دستگاه کره گیر مورد نظر خود را از شرکت کارآفرینی AG تهیه نمایید. انواع دستگاه کره گیر موجود در شرکت عبارت است از:

 دستگاه کره گیر s60 AG_(ND)_FULL-45-OPCM1659

دستگاه کره گیر S80  با فن خنک کننده موتور AG_(ND)-FULL-300-OPCM1660

دستگاه کره گیر مدل S130  با فن خنک کننده موتور AG_(ND)-FULL-500-

دستگاه کره گیری و ارده گیری انواع مغزیجات AG_(VR)-PRO-40-  

   

 

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه کره گیر و ارده گیر ظرفیت 60 کیلوگرم
224,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه کره گیر و ارده گیر با فن خنک کننده ظرفیت 300 کیلوگرم
449,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه کره گیر و ارده گیر با فن خنک کننده ظرفیت 500 کیلوگرم
624,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود