روش های تشخیص ارده خوب

icon یکشنبه 26 شهریور 1402
 روش های تشخیص ارده خوب

مهم‌ترین نکات و روش‌های تشخیص ارده خوب، موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به طور کامل برای شما شرح دهیم. پیش از خرید ارده، اولین سؤالی که احتمالاً در ذهنتان ایجاد می‌شود این است که تشخیص ارده اصل از تقلبی از چه راه‌هایی امکان پذیر است و به چه نکاتی باید توجه کرد؟ یکی از اصول تولید یک ارده مرغوب و با کیفیت این است که با استفاده از یک دستگاه ارده گیری مناسب تهیه شده باشد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

و اما مهم‌تر از آن، نوع کنجدی است که برای ارده گرفتن مورداستفاده قرار گرفته است. کنجدهای کشور ایران بهترین نوع کنجد برای مصرف، چه به صورت دانه‌های کنجد و چه به صورت ارده کنجدی هستند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی انواع کنجد، انواع ارده، فواید مصرف منظم ارده، عوامل مؤثر بر کیفیت و طعم آن و... بپردازیم. توصیه میشود مقاله مزیت های دستگاه کره گیر را مطالعه کنید. 

ارده چه خواص و فوایدی برای بدن دارد؟

از ارده کنجد استفاده‌های بسیاری می‌توان کرد، از کاهش وزن تا پیشگیری از برخی بیماری‌ها یا بهبود آن‌ها. به ویژه با نزدیک‌تر شدن به فصول سرد سال و افزایش تمایل افراد به مصرف خوراکی‌ها و مواد غذایی با طبع گرم‌تر، تشخیص ارده خوب و تهیه و مصرف آن یکی از سالم‌ترین و بهترین انتخاب‌ها است. از جمله خواص ارده می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش التهاب:

ارده کنجد به دلیل خواص ضد التهابی خود، خطر درگیر شدن افراد با بیماری‌های خود ایمنی را کاهش می‌دهد.

  • کاهش وزن و سرعت بخشیدن به فرایند لاغری:

ارده یک ماده غذایی چرب است اما به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد پروتئین، باعث کم شدن اشتها و در طولانی مدت، کاهش وزن بدن می‌شود.

  •  خواص آنتی باکتریال:

کنجد به دلیل اینکه منبع غنی آنتی اکسیدان است، خواص ضد باکتری نیز دارد و حتی در برخی کشورها برای درمان برخی بیماری‌ها و زخم‌ها، از آن استفاده دارویی هم می‌شود.

  • تقویت عملکرد و بهبود سلامت قلب، کبد و کلیه:

دانه‌های کنجد موادی دارند که باعث کاهش چربی مضر خون، فشار خون و در نتیجه بهبود وضعیت سلامتی قلب می‌شود و از بروز بیماری‌های قلبی عروقی و حتی سکته قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین به این دلیل که خاصیت سم زدایی و دفع مواد مضر و سمی از بدن را هم دارد، برای تقویت عملکرد کبد و کلیه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان

در مورد برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان کبد، دانه‌های کنجد قابلیت از بین بردن سلول‌های سرطانی و کنترل روند پیشرفت بیماری را نیز دارند.

  •  استفاده به عنوان منبعی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و.

ارده کنجد منبعی غنی برای آهن، ویتامین B و. است که هم از بیماری‌های مانند کم خونی پیشگیری می‌کند و هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن علیه سایر بیماری‌ها مفید است.

روش تهیه ارده

روش تهیه ارده

ارده به روش کاملاً طبیعی و از کوبیدن کنجد تهیه می‌شود. برای داشتن یک ارده خالص، نباید افزودنی دیگری به آن اضافه شود که طعم تلخ ارده خالص نیز به همین دلیل است. کنجد سیاه یا کنجد قهوه‌ای را ابتدا پوست می‌گیرند تا تبدیل به کنجد سفید شود. سپس با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، آن را می‌کوبند تا جایی که تبدیل به مایعی روغنی شود. اگر خودتان قصد تولید ارده را دارید، برای اینکه محصول نهایی شما کیفیت بالاتر و مرغوب‌تری داشته باشد، بهتر است از دستگاه‌های مناسب و خوب برای ارده گیری استفاده کنید. در صورتی هم که قصد خرید ارده کنجد از فروشگاه‌ها و مراکز خرید را دارید، به رعایت شدن این نکته توجه داشته باشید.

آَشنایی با انواع مختلف ارده

برای تشخیص ارده خوب ابتدا لازم است با انواع مختلف ارده نیز کمی آشنایی داشته باشید:

  •  ارده سنتی: ارده‌های بوشهر که در تولید آنها از کنجد ایرانی استفاده می‌شود و رنگ آنها متمایل به کرم و قهوه‌ای است و ارده‌های یزد که کنجد آنها وارداتی است و سفید رنگ هستند، دو  نوع اصلی ارده سنتی به حساب می‌آیند.
  • ارده سیاه: که همان ارده سبوس دار است، رنگی تیره‌تر از سایر انواع ارده دارد و عموماً علاوه بر مصرف غذایی، مصارف دارویی و درمانی نیز دارد.
  • ارده دو آتیشه: این نوع ارده بیشتر در مناطق جنوبی کشور تولید می‌شود و رنگ آن بسیار تیره و طعم آن تلخ‌تر از سایر ارده‌ها است. در این روش، کنجدها به دفعات بیشتر و طولانی‌تری تفت داده می‌شوند.
  • ارده طعم دار: به این نوع از ارده‌ها افزودنی‌های طعم دهنده اضافه می‌شود، به عنوان مثال ارده شکلاتی، توت فرنگی و...

نکات کلیدی برای تشخیص ارده اصل و مرغوب

عوامل بسیاری بر کیفیت نهایی ارده اثر می‌گذارند. مهم‌ترین این عوامل برای تشخیص ارده اصل از تقلبی، توجه به نوع کنجد مورد استفاده و نیز روش تهیه ارده از آن کنجد است.

بهترین نوع کنجد برای تهیه ارده، کنجد مرغوب و با کیفیت ایرانی است که با توجه به آخرین قیمت‌های برآورد شده در سال 1402، قیمتی بالاتر از ارده‌های تهیه شده از کنجدهای وارداتی دارند، اما به طبع از کیفیت بسیار بالاتری نیز برخوردار هستند.

معیار مهم بعدی برای تشخیص، عطر و بوی ارده است. ارده اصل و تازه و خالص، بوی کنجد دارد و به راحتی از این طریق قابل تشخیص است. رنگ ارده نیز ملاک مهم دیگری است که اگرچه با توجه به نوع کنجد مصرفی متفاوت است، اما به طور کلی تیرگی غیر طبیعی ارده، می‌تواند نشان دهنده کهنه بودن آن باشد.

غلظت متناسب ارده و در آخر طعم آن، روش‌های دیگر تشخیص اصل بودن و با کیفیت بودن ارده هستند. اگر تلخی ارده از حالت مطبوع و طبیعی آن خارج باشد، یعنی ارده از کیفیت لازم برخوردار نیست.

 

ارده خوب و با کیفیت را چطور میتوانیم تهیه کنیم؟

در این مقاله تلاش کردیم مهم‌ترین راه‌های تشخیص ارده اصل از تقلبی را برایتان شرح دهیم تا به هنگام خرید و مصرف ارده اصل و تازه، هم از عطر و طعم خوش آن لذت برده و هم از فواید بسیار آن بهره مند شوید. اکنون شما انواع مختلف ارده و کنجد را می‌شناسید و می‌دانید که برای تشخیص ارده خوب و با کیفیت و مرغوب، باید چه نکاتی را در مورد رنگ، عطر و بو، غلظت و طعم ارده کنجد مد نظر داشته باشید. همچنین برای تهیه بهترین نوع دستگاه ارده گیری با قیمت مناسب، می‌توانید از سایر بخش‌های سایت دیدن کرده و از خدمات ما استفاده کنید.

 

 

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود