دستگاه پرکن دستگاه بسته بندی پیلوپک بسته‌ بندی خرما به صورت تک نفره در منزل

بسته‌ بندی خرما به صورت تک نفره در منزل

icon دوشنبه 21 اسفند 1402
 بسته بندی خرما تک نفره

روش‌های مختلفی جهت بسته‌ بندی خرما ارائه شده است. قدیمی‌ترین روش بسته‌ بندی خرما درون کارتن‌های کوچک می‌‌باشد که خرما به شکل قالبی داخل آن قرار می‌‌گیرد و مراحل بسته‌ بندی آن به صورت دستی انجام می‌‌شود. از معایب این روش غیر بهداشتی بودن و زمان بر بودن آن را می‌‌توان عنوان کرد.

 روش دیگر بسته‌ بندی خرما، درون ظروف پلاستیکی است که این روش توسط دستگاه فویل سیل انجام می‌شود. در این روش بسته بندی، درون بسته گاز تزریق می‌شود که باعث ماندگاری بیشتر و مانع از فساد محصول می‌گردد.

 بسته بندی خرما به صورت وکیوم از دیگر روش‌های رایج بسته بندی خرما است که با استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم قابل انجام است. در این روش هوای درون بسته کاملاً تخلیه و بسته به صورت وکیوم شده آماده می‌شود.

 بسته بندی خرما به صورت تک نفره جدیدترین روش بسته بندی است که در این روش هر دانه خرما به شکل تکی درون لفافه‌های مخصوص قرار گرفته و پس از بسته بندی آماده مصرف می‌گردد. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد روش‌های بسته بندی خرما بیشتر توضیح دهیم. پس اگر به دنبال کسب اطلاعات مفید در این زمینه هستید، همچنان با ما همراه باشید. 

اهمیت بسته‌ بندی خرما

 خرما محصولی است که خواص منحصر به فردی دارد و در مناسبت‌ها و مراسم مختلف از آن استفاده گسترده‌ای می‌شود. همانطور که می‌دانید ایران قطب اصلی تولید خرما در دنیا است. از جنبه‌های مهم در فروش خرما داشتن یک بسته‌ بندی مشتری پسند است و اگر بخواهیم حوزه فروش را گسترده‌ تر کنیم و به فکر صادرات این محصول باشیم، در گام نخست باید به فکر طراحی یک بسته بندی شکیل و زیبا باشیم.

 هدف اصلی در بسته‌ بندی خرما حفظ سلامت محصول در برابر آسیب‌های احتمالی در مراحل مختلف حمل و نقل، انبارداری و ارسال به دیگر مناطق می‌باشد. داشتن یک بسته‌ بندی با کیفیت نیاز به رعایت برخی نکات مهم دارد که بدون در نظر گرفتن این موارد نمی‌توان انتظار یک بسته بندی ایده آل و مناسب را داشت.

 از مهمترین این نکات به مواردی مانند ابعاد مناسب کارتن بسته بندی، استفاده از بسته‌ای که بتوان در مناسبت‌های مختلف مورد مصرف قرار داد و بسته بندی خرما در بسته‌هایی که شفاف باشد و مشتری بتواند کیفیت آن را به وضوح مشاهده کند، می‌توان اشاره کرد.

انواع بسته بندی خرما

 خرما میوه‌ای بسیار مقوی است که افراد مختلف از دیرباز آن را در سبد غذایی خود قرار می‌دادند و به شیوه‌های مختلف بسته‌ بندی می‌‌شود. از رایج‌ ترین شیوه‌های بسته بندی خرما درون جعبه‌های کارتنی است که در وزن های ۵۰۰ گرمی الی ۲ کیلوگرمی بسته بندی می‌‌شود.

 از شیوه‌های دیگر بسته‌ بندی خرما به بسته‌ بندی آن در بسته‌‌های طلقی، بسته‌های نایلونی و ظروف پلاستیکی می‌توان اشاره داشت. به تازگی با شیوع بیماری‌های ویروسی و لزوم رعایت بهداشت عمومی و شخصی بسته‌ بندی تک عددی خرما نظر افراد زیادی را به خود جلب نموده است.

 با وجودی که نوع بسته‌ بندی خرما نقش مهمی در حفظ سلامت، کیفیت و همچنین ماندگاری آن دارد، این روش بسته‌ بندی می‌تواند چشم انداز روشنی در بستر فروش به خصوص صادرات این محصول فراهم آورد. 

تجهیزات مورد نیاز برای بسته‌ بندی خرما در کارگاه یا منزل

 در حوزه بسته‌ بندی خرما دستگاه‌های مختلفی به بازار ارائه شده است که هر کدام به منظور ایجاد یک نوع بسته‌ بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربر می‌تواند بر حسب نیاز خود دستگاه مناسب را انتخاب نماید. از تجهیزات و ماشین آلات بسته‌ بندی خرما به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

 دستگاه دوخت که با توجه به ظرفیت تولید در مدل‌های دستی، ریلی و پدالی موجود است. این دستگاه برای بسته‌ بندی خرما در کیسه‌های نایلونی به کار برده می‌شود. پرمصرف‌ ترین دستگاه در این زمینه دستگاه دوخت ریلی است. دستگاه سلفون کش که راحت‌ ترین و ساده‌ ترین نوع بسته‌ بندی خرما توسط آن انجام می‌شود.

 در این روش خرما به صورت دست چین درون ظرف یا جعبه چیده می‌شود و در نهایت با دستگاه سلفون کش دور ظرف را با سلفون می‌پوشانند. دستگاه بسته‌ بندی وکیوم که بسته بندی خرما با این دستگاه، تاثیر زیادی در افزایش ماندگاری آن دارد. دستگاه شیرینگ پک که به منظور بسته‌ بندی خرما در کارتن‌هایی با ابعاد متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه فیلم مخصوص را توسط حرارت روی کارتن خرما شیرینگ می‌کند.

 دستگاه پیلوپک که هم اکنون جزء بهترین تجهیزات به منظور بسته‌ بندی خرمای صادراتی به شمار می‌آید. کاربری آن جهت بسته‌ بندی خرما تک نفره می‌باشد و به تازگی استفاده از آن بین کاربران رواج پیدا کرده است.

 بسته‌ بندی خرما با دستگاه پیلوپک به صورت کاملاً بهداشتی انجام می‌شود. با دستگاه پیلوپک علاوه بر بسته‌ بندی خرما تک عددی می‌توان محصولات دیگر مانند گز، شکلات، سوهان لقمه‌ ای و. را به شکل تک نفره بسته‌ بندی نمود. بسته‌ بندی خرما با دستگاه پیلوپک راه را برای صادرات این محصول هموارتر می‌کند و می‌تواند آینده‌ ای روشن را برای تولید کنندگان خانگی و صنعتی رقم بزند. 

دستگاه بسته بندی خرما

مراحل بسته‌ بندی خرما

 برای بسته‌ بندی خرما در منزل یا کارگاه باید چند مرحله را پشت سر گذاشت. مرحله نخست جدا نمودن و طبقه‌ بندی خرماها بر اساس وزن است. پس از آن نوبت به گند زدایی و جدا نمودن خرماهای خراب می‌رسد. در اینجا لازم است خرماها را شستشو دهید و در محیطی خشک قرار داده تا خشک شوند.

 سپس نوبت مرحله نهایی که بسته‌ بندی خرماهای تمیز شسته شده است، می‌رسد. در این مرحله خرما را داخل بسته‌های مورد نظر قرار می‌دهند و پس از وزن کردن، وزن هر بسته را به طور دقیق روی آن درج می‌کنند.

 جهت بسته‌ بندی خرما تک نفره در انتهای مراحل قبل بسته بندی نهایی محصول توسط دستگاه پیلوپک انجام می‌شود. به منظور بسته‌ بندی تک عددی خرما با دستگاه پیلوپک می‌توانید از انواع فویل متالایز، لمینت یا سلفون صدفی استفاده کنید.

 

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه سیل وکیوم
9,306,000 تومان 9,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه دوخت پلاستیک ریلی افقی 5 کیلوگرم
23,406,000 تومان 24,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی پیلوپک (نبات- شکلات و ...
831,806,000 تومان 884,900,000 تومان
مشاهده محصول

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران