ماشین آلات پرکن و بسته بندی دستگاه پلمپ سیل القایی تفاوت دستگاه سیل القایی و سیل حرارتی

تفاوت دستگاه سیل القایی و سیل حرارتی

icon شنبه 19 شهریور 1401
 تفاوت دستگاه سیل القایی و سیل حرارتی

هنگامی که با تفاوت دستگاه سیل حرارتی و سیل القایی آشنا باشید، می توانید انتخاب دقیقی جهت خرید دستگاه داشته باشید. دستگاه سیل حرارتی را می توان در ابعاد متفاوت و بر اساس نیاز مشتری در طرح‌های مختلفی تولید نمود. با توجه به فن آوری پیشرفته ای که در این دستگاه وجود دارد، می توان سیستم هایی مانند وکیوم و تغذیه گاز را روی آن نصب کرد.

دستگاه پلمپ سیل القایی همانگونه که از نامش مشخص است، توسط ایجاد میدان مغناطیسی درب ظروف مختلف پلاستیکی را سیل می کند و در مدل های تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی طراحی شده است. از این مدل دستگاه معمولاً برای ظروف با درب پلاستیکی استفاده می کنند.

به طور معمول از دستگاه سیل حرارتی برای بستن مواردی که جهت بسته بندی به درب نیاز ندارند، استفاده می شود. مطابقت دادن دستگاه با اندازه های متفاوت، کمی سخت می باشد و جهت تغییر سایز ظرف باید حتماً قالب را تعویض نمایید.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 دستگاه سیل حرارتی از طریق گرمایی که توسط المنت های حرارتی تولید می کند، محصولات را بسته بندی می کند. از نظر قیمت، دستگاه سیل القایی نسبت به سیل حرارتی دارای قیمت پایین تری می باشد. عملیات سیل کردن در سیل القایی سریع تر انجام می شود. حال با توضیحات بیان شده تا حدودی می ‌توانید متوجه تفاوت بین دستگاه سیل حرارتی و سیل القایی شوید.

پیشنهاد میشود مقاله سیل زدن لیوان دستی چیست را مطالعه کنید.

 مقایسه سیستم عملکرد سیل القایی و حرارتی

 مقایسه سیستم عملکرد سیل القایی و حرارتی

 برای اینکه در انتخاب دستگاه با مشکل مواجه نشوید و بتوانید انتخاب مثال ای داشته باشید، بهتر است با عملکرد هر دو نوع دستگاه آشنا باشید.

 عملکرد دستگاه سیل و حرارتی: این نوع دستگاه در مدل های تمام اتوماتیک روتاری و خطی، نیمه اتوماتیک و دستی طراحی و تولید می شود. روش کار دستگاه به این شکل است که فویل مورد نظر توسط خود دستگاه برش داده می شود و از طریق المنت های حرارتی روی دهانه ظرف چسبانده می شود.

 عملکرد دستگاه سیل القایی: دستگاه های سیل القایی هم مانند دیگر ماشین آلات صنعتی در مدل های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی طراحی و ساخته می شوند. از این دستگاه ها معمولاً برای ظروف نیمه فلزی استفاده می کنند. برای ظروفی هم که درب فلزی دارند، گزینه مناسبی نمی باشد.

 طرز کار دستگاه به این صورت است که فویل آلومینیومی به دلیل وجود جریان مغناطیسی شروع به تولید حرارت می کند و گرما به سمت موم چسب رانده می شود. گرما باعث ذوب شدن موم و چسبیدن آن به سرپوش می شود و در نهایت ظرف آب بندی می شود.

 دستگاه سیل القایی که به نام وکیوم سیل معروف است، علاوه بر مهروموم کردن ظروف بسته بندی مورد نظر، هوای داخل بسته را به طور کامل تخلیه می کند. در حالی که دستگاه سیل حرارتی تنها دهانه ظرف را مهروموم می کند.

 تفاوت عمده این دو دستگاه در تخلیه هوای درون بسته بندی است و دستگاه سیل القایی قابلیت بالایی در این زمینه دارد. به همین دلیل در صنایع غذایی و دارویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع غذایی در روش سیل القایی یک روش مناسب جهت درز بندی و سیل کردن ظروف بسته بندی به شمار می آید. این روش در طول عمر و ماندگاری محصولات تأثیر زیادی دارد.

مقایسه سرعت بسته بندی سیل حرارتی و سیل القایی

مقایسه سرعت دستگاه سیل حرارتی و سیل القایی با توجه به مدل های مختلف دستگاه با هم متفاوت است. اما در کل می توان اینگونه بیان کرد که سرعت دستگاه سیل القایی نسبت به سیل حرارتی بالاتر است.

 البته می توان ظرفیت تولید دستگاه سیل حرارتی را با اضافه کردن تعداد ردیف یا قالب های آن بالاتر برد. ولی به طور کلی دستگاه سیل القایی با وجود این که قطعه مکانیکی خاصی ندارد، عملیات سیل کردن را در مدت زمان کمتری به پایان می رساند. معمولاً به طور میانگین دستگاه سیل القایی می تواند حدود دو هزار ظرف را در یک ساعت سیل کند. این در حالی است که سرعت دستگاه سیل حرارتی پایین تر است.

نقش نوع و شکل ظرف در انتخاب دستگاه سیل

نوع و شکل ظرف در انتخاب دستگاه سیل نقش بسیار تاثیرگذاری دارد و به کاربر کمک می‌کند تا با توجه به نیازش، دستگاه مناسبی را انتخاب نماید. دستگاه سیل حرارتی این امکان را دارد که در ابعاد و قالب های متفاوتی تولید شود. با این وجود تنوع قالب ها در دستگاه سیل حرارتی بسیار زیاد می باشد.

 معمولاً با استفاده از دستگاه سیل القایی می توان ظروف گرد و لیوانی را که دارای درب باشند و نیز انواع قوطی ها، دبه ها و بطری ها را پلمپ نمود. برای ظرف پلاستیکی در اشکال مختلف بهتر از دستگاه سیل حرارتی کمک بگیرید.

 به عنوان مثال جهت بسته بندی ظروف لیوانی از جمله لیوان های آبمیوه، بستنی، دوغ و. از دستگاه سیل حرارتی لیوان در انواع مدل های دستی، نیمه اتوماتیک اتوماتیک استفاده می کنند.

کاربرد دستگاه سیل حرارتی و سیل القایی در صنایع مختلف

همانطور که بیان شد دستگاه سیل بسته بندی جزء ماشین آلات صنعتی در زمینه صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و کشاورزی هستند که جهت جلوگیری از نشت مواد، رعایت بهداشت و ایمنی از آن استفاده می کنند.

 دستگاه های سیل معمولاً برای پوشاندن درب بطری ها و ظروف پلاستیکی گرد کوچک و بزرگ کاربرد دارند. در حقیقت انتخاب دستگاه سیل جهت محافظت از مواد غذایی درون ظروف بسته بندی گزینه مناسبی می باشد. دستگاه سیل القایی بیشتر برای بسته بندی سبزیجات، میوه های مختلف، لبنیات، گوشت، مرغ ماهی، مواد غذایی نیمه پخته و. مورد استفاده قرار می گیرد.

 با ایجاد پوشش کاملا بهداشتی روی ظروف، این مدل دستگاه ها در صنایع غذایی دارای جایگاه ویژه ای هستند. با توجه به این موضوع که امروزه سبک زندگی تغییر کرده و بیشتر افراد تمایل به خرید محصولات بسته بندی و نیمه آماده دارند، باید به دنبال اجرای سیستمی بود که با وجود آن زمان ماندگاری محصولات بیشتر شود.

 چنین کاری با کمک دستگاه سیل امکان پذیر خواهد بود. دستگاه سیل القایی همانطور که قبلاً هم ذکر شد، برای بطری ها و قوطی ها مناسب می باشد و به همین جهت در زمینه صنایع دارویی کاربرد بیشتری دارد. با این حال در صنایع غذایی هم استفاده زیادی از آن می شود.

تفاوت واشر سیل القایی با سیل گرمایشی

تفاوت واشر سیل القایی با سیل گرمایشی

تعداد زیادی از مشتری ها جهت بسته بندی محصولات خود دستگاه سیل حرارتی را سفارش می دهند. در حالی که متوجه نیستند امن ترین و مناسب ترین راه بسته بندی محصولات، استفاده از واشر سیل القایی می باشد. از جمله تفاوت هایی که بین واشر سیل القایی با سیل گرمایشی وجود دارد به موارد زیر می توان اشاره کرد.

1. با استفاده از دستگاه سیل القایی می توان با توجه به سایز ظروف بسته بندی، سیل مناسب را روی آنها انجام داد.

2. در سیل القایی محصولات چه بدون درب باشند چه با درب، سیل گذاری می شوند.

3. دستگاه سیل گرمایشی از طریق تماس با ظروف، عملیات چسبیده شدن سیل را انجام می دهد. در حالی که دستگاه سیل القایی بدون هیچ تماسی سیل را روی ظروف القا می کند.

4. همچنین در دستگاه های سیل حرارتی تنوع کم و محدود است. چنانچه اگر ظرفی را در اندازه و شکل متفاوت بخواهید با استفاده از آن سیل گذاری کنید، نیاز به انجام تغییرات اساسی دارید. در صورتی که دستگاه سیل القایی تنوع بالایی دارد و قادر است انواع ظروف در اشکال و اندازه های مختلف را سیل گذاری کند.

5. دستگاه سیل القایی دارای کارایی ساده و ایمنی می باشد و منبع گرمایشی فیزیکی ندارد.

6. امکان جابجایی دستگاه سیل القایی از یک خط تولید به خط تولید دیگر به راحتی انجام می شود و می توانید آن را به سادگی روی نوار نقاله مورد نظر قرار دهید.

7. از نظر قیمت نیز دستگاه سیل القایی قیمت پایین تری دارد.

8. در سیل حرارتی فرایند چسباندن سیل بلافاصله انجام نمی شود، چون نیاز است که به دمای مناسب جهت حرارت سیل برسد.

9. دخالت دست و کنترل فیزیکی در سیل حرارتی بیشتر است. چون دستگاه تنظیمات زیادی ندارد. ولی دستگاه سیل القایی می تواند بدون دخالت دست، به شکل اتوماتیک ظروف را سیل گذاری کند.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه اسلایسر صنعتی
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه سیل القایی دستی قطر 0-10 سانتی متر
12,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه سیل القایی دستی قطر0-10 سانتی متر
12,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه سیل القایی دستی قطر 0-13 سانتی متر
14,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه سیل وکیوم
9,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل چسبان سطوح تخت
124,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل چسبان بطری (برقی) با تاریخ زن
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود