نحوه پلمپ کردن درب بطری

icon یکشنبه 08 بهمن 1402
 دستگاه‌های پلمپ درب بطری

 در آغاز بحث باید به این نکته اشاره کرد که ظروف شیشه‌ای بدون شک از بهترین ظروف بسته ‌بندی جهت نگهداری مواد غذایی، خوراکی و برخی محصولات مایع می‌باشند. پلمپ کردن درب ظروف بسته ‌بندی شیشه‌ای از موارد بسیار مهمی هست که می‌تواند فروش محصولات را چند برابر افزایش دهد. ولی شاید برایتان سوال پیش آید که چگونه می‌توان درب بطری‌های شیشه‌ای را به راحتی با هزینه اندک پلمپ نمود؟

 در خصوص پاسخ به سوالتان در این مطلب توضیحاتی را به طور مفصل بیان خواهیم نمود و همچنین روش‌های مختلف آن را نیز شرح خواهیم داد. پس همچنان تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 همانطور که ذکر شد از ظروف مختلف رایج جهت بسته ‌بندی محصولات مایع به بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی می‌توان اشاره نمود. از جمله محصولاتی که در این ظروف، بسته‌ بندی می‌شوند، مواردی مانند نوشابه، دلستر، آبمیوه، آب معدنی، دوغ، سرکه، آبلیمو، انواع روغن، الکل، مواد شوینده را می‌توان ذکر کرد.

 بطری‌های شیشه‌ای دارای مدل‌های مختلفی هستند که از نمونه مدل‌های رایج به بطری‌های استوانه‌ای، بطری‌های کتابی، بطری‌های پارامیس و بطری های ویمتو می‌توان اشاره نمود. جهت پلمپ انواع بطری‌های شیشه‌ای به طور دستی از دستگاه پلمپ سیل القایی استفاده می‌شود.

 دستگاه پلمپ سیل القایی نوعی دستگاه بسته‌ بندی است که به منظور اتصال دو سطح از فرایند حرارتی استفاده می‌کند. پس از پرس درب ظرف توسط این دستگاه محصول به طور کامل آب بندی می‌شود. به طوری که هیچگونه آلودگی نمی تواند به داخل محصول ورود کند. البته دستگاه پلمپ سیل القایی برای مشتریانی مناسب است که تیراژ تولید محصولاتشان پایین است. در ادامه با روش کار این دستگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

 

 پلمپ درب بطری با دستگاه پلمپ سیل القایی

 

 دستگاه پلمپ سیل القایی با کارایی و سرعت بالا جهت پلمپ درب بطری در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است. این دستگاه قابلیت سیل و پلمپ درب بطری با دهانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلی ‌متر را دارد. در استفاده از دستگاه پلمپ سیل القایی باید به دو نکته توجه داشته باشید.

 نکته اول اینکه درب بطری باید حتماً به صورت پیچی بسته شود. در این روش تنها کافی است واشر سیل القایی را روی درب گذاشته و آن را ببندید و پس از آن توسط سیستم القایی الکترومغناطیسی دستگاه، پلمپ نمایید. نکته دوم بایستی بین جنس واشر و جنس بطری هماهنگی وجود داشته باشد. به این منظور که اگر بطری از جنس پلاستیک یا شیشه باشد، باید جنس واشر متناسب با آن انتخاب شود.

 چون در غیر این صورت دستگاه نخواهد توانست اتصال لازم بین بطری و واشر را ایجاد نماید. به طور کلی عملکرد دستگاه طوری است که پس از بسته شدن درب بطری که داخل آن یک لایه سیل آلومینیومی قرار گرفته، پس از عبور از زیر هد دستگاه سیل القایی کاملاً پرس می ‌شود. انرژی الکترومغناطیسی وقتی از درپوش عبور می ‌کند، باعث گرم شدن فویل و چسبیدن آن به دهانه بطری و در نهایت پلمپ کامل آن می‌ گردد

 

 پلمپ حرارتی درب بطری با سشوار

 

 بهترین، راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین و در عین حال روش مورد تایید پلمپ درب ظروف شیشه‌ای و دیگر ظروف بسته ‌بندی مشابه، پلمپ حرارتی درب بطری با سشوار است. برای پلمپ حرارتی درب بطری با استفاده از سشوار نیاز است که غلاف‌های حرارتی تهیه نمایید.

 این غلاف‌های حرارتی برای محصولاتی مانند مربا، عسل، ترشیجات، زیتون، خیارشور، شکلات، آبلیمو، سرکه، آبغوره، روغن، نوشیدنی‌ها و.. مزایای بسیاری دارد و به راحتی درب ظروف را پلمپ می‌نماید. به طور کلی پلمپ درب با سشوار در سه مرحله انجام می‌پذیرد.

1.    برش غلاف حرارتی به اندازه مورد نیاز

2.    پیچیدن غلاف دور درب ظرف

3.    ایجاد حرارت با استفاده از منبع حرارتی مانند سشوار، بخاری، فندک و...

از پلاستیک‌های حرارتی رنگی و شفاف برای پلمپ درب بطری شیشه‌ای پلاستیکی و ظروفی همچون جار شیشه‌ای، جار پلاستیکی، پت و.. استفاده می‌شود که در سایزهای مختلف موجود می‌باشند. 

 

 پلمپ درب بطری شیشه‌ای دستی

 

 دستگاه پلمپ درب بطری شیشه‌ای دستی نوعی دستگاه درب بند است که در طی چند ثانیه درب ظرف را پلمپ می‌کند و جهت چسباندن مواد پلاستیکی به هم یا شیشه‌ای توسط حرارت القایی و ورق آلومینیومی به کار برده می‌شود. با این دستگاه می‌توان با صرف هزینه کم و سرعت بالا انواع درب بطری‌های مختلف را پلمپ نمود.

 به همین خاطر به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های درب بند بطری شناخته شده استعملکرد دستگاه به صورت دستی می باشد و دارای کلاچ تنظیم کننده است که از آسیب دیدن درب و ساییده شدن و نیز پارگی درپوش داخلی جلوگیری می‌کند. کاربرد این دستگاه جهت پلمپ درب با حداقل قطر ۲۰ میلی ‌متر و حداکثر ۱۰۰ میلی‌ متر می باشد.

 برای انتقال حرارت القایی، آب بندی و پلمپ درب از فویل آلومینیومی استفاده می‌شود. پلمپ دستی درب بطری جهت بستن درب انواع ظروف شیشه‌ای، پت، پلی اتیلن، پلی پروپیلن مناسب است. قابلیت تنظیم انتقال حرارت و تنظیم زمان سیل در این دستگاه وجود دارد.

 

 انواع غلاف پلمپ درب شیشه ای

 

 غلاف‌های حرارتی یا همان پلاستیک حرارتی که با نام‌های دیگر مانند کاپ‌های حرارتی، نوار پلاستیکی حرارتی، غلاف پلمپ درب بطری، ویسکوز‌های حرارتی و... شناخته می‌شوند، در واقع نوارهای پلاستیکی با رنگ‌ها و ابعاد مختلف هستندغلاف‌های حرارتی مورد نیاز پلمپ درب ظروف شیشه‌ای توسط شرکت‌های توزیع کننده در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

 از انواع رایج غلاف‌های حرارتی به موارد زیر می‌ توان اشاره کرد:

 

  •       غلاف آبی
  •       غلاف زرد
  •       غلاف قرمز
  •       غلاف سبز
  •        غلاف شفاف یا بی‌رنگ

 

این غلاف‌ها به صورت نوارهای پلاستیکی هستند که در اندازه مورد نیاز برش می‌خورند و پس از پیچیده شدن دور درب بطری توسط حرارت به هم می‌چسبند و پلمپ می‌شوند.

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه شیرینگ درب بطری
27,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
خط پرکن مایعات و درب بند بطری
0 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل زن صنعتی بطری
449,500,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود