ماشین آلات پرکن و بسته بندی دستگاه وکیوم انوع دستگاه پلمپ مواد غذایی و بهداشتی

انوع دستگاه پلمپ مواد غذایی و بهداشتی

icon شنبه 28 آبان 1401
 بسته بندی مواد خوراکی و بهداشتی

 

بسته بندی مواد غذایی یکی از مراحل زنجیره ای تولید مواد غذایی است که سلامت و بهداشت آن با دقت زیادی به صورت موشکافانه بررسی می شود. بسته بندی مواد غذایی نقش بسزایی در تامین سلامت و بهداشت افراد جامعه دارد. چون یک لایه محافظ به حساب می‌آید که محصولات را هنگام جابجایی، حمل و نقل و انبار کردن از هرگونه آسیب محیطی و فیزیکی در امان می دارد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 اگر بسته بندی محصولات غذایی آن طور که باید و شاید مواد غذایی را از هر نوع آسیبی محافظت نکند، بدون شک امکان پارگی بسته بندی و قرار گرفتن در معرض عوامل غیر بهداشتی و میکروبی ایجاد می شود. بسته بندی عامل مهم فروش محصول حتی صادر کردن آن به دیگر کشورها می باشد.

 تنها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته به روز بسته بندی مواد غذایی و بهداشتی، این شرایط مهیا خواهد شد. وقتی بسته بندی مواد خوراکی به درستی انجام شود، مصرف کننده ای که در انتهای زنجیره تولید محصول قرار دارد نیز هنگام مصرف فرآورده های غذایی و بهداشتی، تازگی و طراوت آن را حس می کند.

 بسته بندی محصولات خوراکی مرحله پیچیده ای است که به شیوه های مختلف و با استفاده از دستگاه های گوناگونی انجام می شود. اگر تمایل به آشنایی انواع دستگاه های بسته بندی و نقش آن در سلامت و بهداشت دارید، همچنان با ما همراه باشید.

دستگاه وکیوم مواد غذایی

دستگاه وکیوم مواد غذایی

دستگاه وکیوم مواد غذایی از جمله دستگاه های پرکاربرد در زمینه تولید و توزیع فرآورده های غذایی است و به بسته بندی محصولات غذایی مختلف کمک می کند. با استفاده از دستگاه وکیوم خانگی ، هوای داخل بسته پلاستیکی محصول کاملاً تخلیه می شود و سپس با وکیوم درب بسته، بسته بندی محصول مورد نظر تکمیل می شود.

 در این روش بسته به طور کامل خالی از هوا می باشد و پلاستیک آن کاملا به محصول داخل بسته می چسبید. این روش بسته بندی باعث طول عمر بیشتر محصول درون بسته می شود و مانع از فساد آن می شود.

 از محصولاتی که اغلب به این روش، بسته بندی می شوند می توان به مواردی که فساد پذیری بالایی دارند از جمله گوشت، مرغ، میگو، ماهی، انواع میوه ها و سبزیجات اشاره نمود که طبق این بسته بندی طول عمر بیشتری خواهند داشت.

 برخی از دستگاه های وکیوم بسته بندی با ساختار متفاوتی که دارند علاوه‌ بر تخلیه هوای کامل درون بسته، گازهای بی اثری مانند نیتروژن و ازت را به داخل بسته تزریق می کنند که باعث افزایش ماندگاری بیشتر محصول درون بسته می شوند. دستگاه وکیوم دارای انواع مختلفی می باشد که با توجه به نوع کاربرد و ویژگی های آن دسته بندی می شوند. هر کدام از این دستگاه ها جهت بسته بندی محصولات خاصی کاربرد دارند.

انوع دستگاه پلمپ قوطی

از دستگاه پلمپ قوطی همانطور که مشخص است جهت پلمپ درب قوطی های فلزی مانند قوطی کنسرو ماهی، لوبیا، خاویار، قارچ و نیز قوطی های خورش آماده و کمپوت ها، قوطی های رنگ و. استفاده می کنند. این نوع دستگاه درب بند برای قوطی های گرد یا زاویه دار و چهارگوش مناسب است.

 جنس درب قوطی ها از حلب می باشد که توسط دستگاه به طور دقیق روی قوطی چفت می شود تا مانع از ورود هوا و هر نوع آلودگی درون قوطی شود. دستگاه پلمپ قوطی به صورت نیمه اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شده است. کاربر با توجه به میزان ظرفیت تولید و هزینه خود مدل مناسب دستگاه را انتخاب می کند.

دستگاه درب بند قوطی

دستگاه درب بند قوطی

دستگاه درب بند قوطی جهت پلمپ درب انواع قوطی های فلزی، آلومینیومی و پلاستیکی کاربرد دارد و در تمامی صنایع از قبیل صنایع غذایی جهت بسته بندی انواع روغن های خوراکی، قوطی های رب گوجه فرنگی، انواع نوشیدنی های گازدار و بدون گاز مانند نوشابه، دوغ، آب معدنی، قوطی های کنسرو، تن ماهی، مکمل ها و پودرهای خوراکی و تقویتی، پودر قهوه، دانه های قهوه و چای و. کاربرد دارد.

در صنایع شیمیایی به عنوان پلمپ انواع قوطی های روغن صنعتی و روغن خودرو، انواع محلول ها و مواد شیمیایی، انواع بذر و کود، رنگ های شیمیایی، چسب، مواد سمی و خطرناک شیمیایی و. و در صنایع دیگری مانند فیلترسازی و قوطی سازی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

 این دستگاه به شکل نیمه اتوماتیک کار می کند و تنها با فشار دادن پدال یا دکمه دستگاه، عملیات دربندی انجام می شود. عملکرد دستگاه به صورت الکترومکانیک است بنابراین به کمپرسور و پمپ باد نیازی ندارد.

 با استفاده از این دستگاه می توانید قوطی های مختلف با قطر دهانه درسایز ۴۲ میلی متر الی ۹۹ میلی متر و ارتفاع ۴ سانتی متر الی ۱۷ سانتی متر را به راحتی پلمپ نمایید. دستگاه درب بند دارای پنل کاربری است که کار با آن را راحت تر می کند و قابل استفاده با برق تک فاز و سه فاز می باشد. مصرف انرژی دستگاه پایین و صدای بسیار کمی دارد.

پلمپ سیل القایی برای بسته بندی قوطی

پلمپ سیل القایی برای بسته بندی قوطی

دستگاه سیل القایی چیست ؟ منظور از دستگاه سیل القایی نوعی دستگاه بسته بندی است که توسط آن دو سطح از طریق فرآیند حرارتی به یکدیگر متصل می شوند. این دستگاه درب ظرف مورد نظر را پرس می ‌کند. به طوری که محصول درون ظرف کاملا آب بند می شود و هیچ آلودگی امکان ورود به درون ظرف را ندارد.

 بیشترین کاربرد دستگاه در زمینه پلمپ درب بطری های آب معدنی و نوشیدنی های دیگر است. به طور کلی کاربرد انواع پلمپ سیل القایی جهت پلمپ کردن یا قرار دادن درب آلومینیومی روی دهانه قوطی های فلزی بطری های پلاستیکی و شیشه ای می باشد.

 از موارد مهم در مورد دستگاه پلمپ سیل القایی ، رول هایی است که در بسته بندی محصولات مختلف از آن استفاده می کند. دستگاه پلمپ سیل جهت بسته بندی و درب گذاری محصولات از انواع پلاستیک یا فویل آلومینیوم استفاده می کند. در حالی که دستگاه پلمپ سیل القایی تنها از کاغذ کرافت یا فویل آلومینیوم جهت بسته بندی استفاده می کند.

انواع دستگاه درب بند

از جمله دستگاه های بسته بندی مهم و پرکاربرد در صنعت بسته بندی می توان به دستگاه درب بند اشاره نمود. این دستگاه جهت بستن درب ظروف گرد و کتابی مناسب است. دستگاه درب بند شامل انواع دستگاه های پلمپ قوطی فلزی، پلاستیکی و شیشه ای، انواع پت و. می شود.

 دستگاه درب بند در مدل های مختلف تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی طراحی و تولید شده است که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. در ادامه با چند دستگاه درب بند و موارد استفاده آن بیشتر آشنا خواهید شد.

دستگاه درب بند ادکلن

دستگاه درب بند ادکلن

دستگاه درب بند ادکلن مناسب استفاده در کارگاه های عطرسازی می باشد. درب گذاری با سایزهای مختلف و سری های متفاوت توسط این دستگاه روی شیشه های عطر و ادکلن انجام می شود.

 درب بند ادکلن در انواع اتومات، پنوماتیک و دستی در بازار موجود است. این دستگاه قابلیت تعویض کلاهک دارد و قادر است درب گذاری در هر سایزی را با سرعت ۱/۰      ثانیه به انجام رساند.

 درب بند ادکلن دستی در سایزها و ابعاد متفاوتی موجود است که مناسب استفاده در عطر فروشی ها، عطرسازی ها و کارگاه های تولید عطر می باشد و دارای کیفیت بالایی می باشد. درب بند ادکلن همچنین برای پلمپ ویال های آرایشی بهداشتی، کریپ الکل کاربرد بسیار زیادی دارد. به این نوع درب بندها درب بند کریپ نیز گفته می شود.

دربند بطری شیشه ای

دربند بطری شیشه ای

دستگاه دربند بطری شیشه ای در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی جهت پلمپ درب ظروف شیشه ای و پلاستیکی، انواع ریمل و مواد آرایشی و نیز شیشه های دارو مورد استفاده قرار می گیرد.

 انواع ظروف شیشه ای، پلاستیکی و پت در ابعاد و اشکال متنوع توسط این دستگاه به راحتی پلمپ می شوند. دربند بطری در انواع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک موجود می باشد.

 دربند دستی بطری شیشه ای دارای دو هد درب گذاری است و انواع درب های فلزی و پلاستیکی را روی بطری های شیشه ای، پلاستیکی و پت پلمپ می کند. کاربرد آن بیشتر برای بطری های شیشه ای با درب تشتکی می باشد.

دستگاه دوخت تیوپ

دستگاه دوخت تیوپ

دستگاه دوخت تیوب یا تیوپ پرکن به شکل نیمه اتوماتیک امکان دوخت، برش و آج زدن تیوپ های لمینت و پلاستیکی را دارد. معمولا تیوپ های لمینت و پلاستیکی جهت بسته بندی مواد آرایشی از جمله کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب کننده، ماسک های مو و صورت، ژل مو و. مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صنایع دارویی بهداشتی کاربرد دارند.

 این دستگاه مجهز به سیستم کنترل تایمری و فرمان پدالی است. عملکرد دستگاه به صورت فشار پنوماتیک می باشد. زمان مورد نیاز دستگاه جهت دوخت و برش تیوپ حدود ۱۰ ثانیه می باشد.

 دستگاه دوخت تیوپ جهت استفاده در آزمایشگاه، کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است و دارای کاربری آسان با سرعت بالا می باشد. دستگاه قابلیت تنظیم ارتفاع در سایزهای متفاوت تیوپ را دارد. به طوری که به راحتی می توانید توسط آن تیوپ های مختلف در اندازه های کوچک و بزرگ را دوخت و برش بزنید.

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه اسلایسر صنعتی
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل چسبان بطری (برقی)
87,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه لیبل چسبان بطری (دستی)
27,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه درب بند دستی بطری پنوماتیک
8,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه درب بند برقی (دستی)
8,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرس قرص دستی
22,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرس قرص روتاری 12 سنبه
894,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود