انواع پلمپ سیل القایی

icon دوشنبه 19 مهر 1400
 انواع پلمپ سیل القایی

دستگاه سیل القایی برای پلمپ کردن درب های بطری تولید و ساخته شده است. دستگاه سیل در مدل های متنوعی از جمله سیل وکیوم و سیل ریلی ساخته شده و کاربرد دارد؛ اما بهترین نوع و پرکاربردترین سیل، دستگاه پلمپ سیل القایی است که جهت سیل کردن ورق های آلومینیومی بر دهانه بطری کاربرد دارد. دستگاه سیل القایی در صنایع شیمیایی، غذایی و دارویی کاربرد دارد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

دستگاه سیل القایی در چند مدل با چند عملکرد تولید و ساخته شده است:

سیل القایی اتوماتیک

سیل القایی نیمه اتوماتیک

سیل القایی دستی

دستگاه سیل القایی دستی یا  سیل حرارتی دستی

دستگاه سیل القایی دستی در چند نوع ساخته شده و در بازار موجود است. تفاوت های اصلی انواع دستگاه سیل القایی در سایز دستگاه جهت پلمپ کردن محصول است. تمامی دستگاه های سیل القایی مجهز به دکمه ای برای تنظیم میزان حرارت و یک صفحه دیجیتال جهت نشان دادن میزان دمای تنظیم شده و دکمه ای برای شروع عملیات سیل کردن دارند. این دستگاه از دهانه 2 تا  13 سانتی متر و 20 تا 100 میلی متر را سیل می کند.

پیشنهاد میشود مقاله تفاوت دستگاه سیل القایی و سیل حرارتی را نیز مطالعه کنید. 

انواع-پلمپ-سیل

دستگاه سیل القایی دستی، یک مدل هوشمند دارد؛ که پس از تنظیم میزان حرارت دستگاه، خود دستگاه بطری گذاشته شده زیر دستگاه توسط اپراتور را شناسایی کرده و بدون فشار دادن دکمه پلمپ، دستگاه، عملیات پلمپ را انجام می دهد. سیل کردن ورق های آلومینیومی بر روی دهانه بطری ها، باعث بهداشتی بودن محصولات، نگهداری آسان و مانع از ریخته شدن محصولات می شود.

پیش از شروع کار با دستگاه سیل القایی، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

1-   مدل درب بطری ها برای سیل کردن که پیچی، فشاری و ... است. مدل درب بطری برای سیل کردن و پلمپ کردن ورقه ی آلومینیومی روی دهانه بطری اهمیت دارد.

2- دستگاه سیل القایی برای پلمپ کردن بطری های شیشه ای، پلاستیکی و پت و ... کاربرد دارد. برای پلمپ کردن بطری باید جنس واشر سازگار و هماهنگ با جنس بطری باشد. پیش از پلمپ کردن بطری ها، باید جنس بطری مورد استفاده خود را انتخاب کنید. 

اهمیت استفاده از دستگاه سیل القایی

بسته بندی مقاوم

سیل یا پلمپ کردن درب بطری ها باعث طولانی تر شدن عمر محصولات دستگاه و سالم نگهداشتن محصولات می شود. زیرا بعضی از محصولات بخصوص محصولات دارویی، نباید در تماس مستقیم با هوای محیط باشند. بسته بندی مقاوم بطری ها توسط سیل القایی مانع از نفوذپذیری گرد و خاک به درون بطری می شود. دستگاه سیل القایی توانایی کنترل و تعدیل فشار درون بطری ها را نیز دارد.

پیشگیری از نشت مواد و ایمنی

پلمپ کردن بطری ها و بسته بندی مقاوم محصولات علاوه بر حفظ سلامت محصولات و ایجاد یک پوشش مناسب برای محصولات در برابر آسیب ها، باعث کاهش ریسک و آسیب برای محصولات می شود.

دستگاه سیل برای بسته بندی چه ظروفی استفاده می‌شود؟

سیل القایی درب بطری های پلاستیکی

دستگاه سیل القایی برای پلمپ کردن بطری ها و سیل کردن واشر روی دهانه بطری ها کاربرد دارد. جنس واشر برای سیل کردن بطری های پلاستیکی آلومینیومی می باشد، زیرا این جنس واشر با جنس دستگاه هماهنگی دارد.

سیل القایی بطری های شیشه ای

دستگاه سیل القایی علاوه بر پلمپ کردن بطری ها و سیل کردن واشر بر روی دهانه بطری های پلاستیکی،  جهت سیل کردن بطری های شیشه ای نیز کاربرد دارد. جنس واشر برای سیل کردن بطری های شیشه ای نیز بدلیل هماهنگی جنس واشر با جنس بطری آلومینیومی می باشد.

 

پلمپ-سیل-القایی-هوشمند

دستگاه پلمپ درب بطری آب معدنی

بطری های آب معدنی پس از رد شدن از خط تولید پرکن و بسته بندی، جهت جلوگیری از ریخته شدن آب درون بطری و آلوده شدن آب و محصول درون آن و حمل آسان باید سیل شوند. بطری های آّب معدنی با دستگاه های سیل القایی پلمپ می شوند؛ فقط با این تفاوت که جهت پلمپ کردن بطری های آب معدنی نیاز به فویل های آلومینیومی نمی باشد.

شکل ظرف برای سیل القایی

پیش از خرید دستگاه سیل القایی، باید شکل ظرف خود را انتخاب کرده، سپس دستگاه سیل القایی مد نظر خود را خریداری کنید. به بیان دیگر انتخاب و خرید دستگاه سیل القایی متناسب با شکل ظرف بسیار مهم است. ظرف ها می تواند 4 گوش، یعنی دارای 4 گوش باشد؛ مانند: مربع، مستطیل، ذوزنقه و و می تواند لیوانی مانند دایره و بیضی باشد.

شیوه فعالیت دستگاه سیل کن

این دستگاه یک پلمپ دارد که دکمه ای روی آن تعبیه شده است. ابتدا فویل آلومینیومی را در درون درب ظرف قرار می دهید. در ادامه، تایم و توان کاری دستگاه را بسته به جنس ظرف و فویل تنظیم می کنید. سپس ظرف را زیر سیستم پیچ القایی قرار می دهید. در دستگاه یک جریان حرارت گردابی ایجاد می شود؛ این حرارت گردابی باعث گرم شدن فویل آلومینیومی می شود و موم چسب فویل را ذوب کرده و در نهایت به دهانه ظرف می چسباند؛ به نوعی آن را سیل می کند. اشعه الکترومغناطیس دستگاه سیل القایی به محتویات هیچ گونه آسیبی نمی رساند .برق مصرفی دستگاه سیل القایی بسته به نوع دستگاه تک فاز یا سه فاز می باشد.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود