ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه خشک کن دستگاه میوه خشک کن انجمادی

دستگاه میوه خشک کن انجمادی

icon سه شنبه 21 شهریور 1402
 دستگاه میوه خشک کن انجمادی

یکی از روش‌های خشک کردن انواع میوه‌ ها، سبزیجات و. به صورت انجمادی است. در این روش دستگاه میوه خشک کن انجمادی در طی چند مرحله مواد غذایی را در کیفیت بالا و با حفظ ارزش آن‌ها خشک می‌کند. میوه خشک کن انجمادی یا فریز درایر میوه با تبدیل آب منجمد شده به بخار به صورت مستقیم سبب خشک شدن میوه‌ ها و سبزیجات می‌شود. خشک کردن میوه‌ها با استفاده از دستگاه خشک کن میوه انجمادی مزایای زیادی دارد و به شما اجازه می‌دهد که مواد غذایی را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه خدمت شما ارائه دهیم و به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

درباره دستگاه میوه خشک کن انجمادی

با توجه به این که امروزه مصرف انواع میوه خشک در ایران افزایش یافته و یکی از مواد غذایی سالم و پرطرفدار شناخته می‌شود، افراد زیادی برای تولید آن اقدام می‌کنند. خشک کردن میوه از روش انجمادی بسیار بهتر از سایر روش‌ها است، ارزش غذایی میوه‌ها را حفظ می‌کند و امکان نگهداری آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری فراهم می‌آورد؛ از این رو برخی از تولیدکنندگان برای خشک کردن میوه‌ها از دستگاه خشک کن میوه انجمادی استفاده می‌کنند.

این دستگاه ابتدا میوه‌ها را منجمد خواهد کرد و سپس آب میان بافتی آن‌ها را که اکنون منجمد هستند، به طور مستقیم بخار می‌کند. در واقع با تصعید تحتخلأآب میوه‌ها از آن جدا می‌شود. دستگاه میوه خشک کن انجمادی با ویژگی‌ها و قابلیتی که برای خشک کردن میوه در بهترین حالت را دارد، یکی از دستگاه‌های مناسب برای تولیدکنندگان به شمار می‌رود. از آن جا که کیفیت میوه‌های خشک شده با این دستگاه و ماندگاری آن‌ها بیشتر است، معمولاً قیمت آن‌ها بالاتر در نظر گرفته می‌شود. توصیه میشود مقاله ارزانترین دستگاه میوه خشک کن خانگی را مطالعه کنید. 

انواع دستگاه فریز درایر میوه

دستگاه‌های میوه خشک کن انجمادی در انواع گوناگون و اندازه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هر کدا از این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند و ظاهر آن‌ها با هم متفاوت است؛ اما در نهایت کارایی یکسانی دارند. در ادامه شما را با انواع دستگاه میوه خشک کن انجمادی آشنا می‌کنیم.

دستگاه خشک کن تصعیدی سینی دار

این مدل دستگاه خشک کن میوه از جمله متداول‌ترین دستگاه‌های خشک کن هستند که کارایی بالایی برای راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی دارند. در این نوع از دستگاه خشک کن انجمادی کندانسور به صورت سرد‌کننده سینی کار می‌کند و در اتاقکی قرار داده می‌شود، سپس به وسیله یک لوله بزرگ اتصال آن به اتاقک اصلی برقرار خواهد شد. در این مدل دستگاه فریز درایر میوه پس از این که میوه‌ها را روی سینی قرار دادند، آن را داخل دستگاه می‌گذارند تا فرآیند خشک کردن میوه‌ها آغاز شود.

بعد از این که کار خشک کردن میوه‌ها توسط دستگاه به پایان رسید، دستگاه آلارم می‌دهد. پس از آن می‌توانید برای خارج کردن میوه‌های خشک شده از دستگاه اقدام نمایید.

دستگاه خشک کن تصعیدی تونلی

دستگاه خشک کن تصعیدی تونلی

یکی دیگر از مدل‌های دستگاه میوه خشک کن انجمادی خشک کن تصعیدی تونلی را می‌توان نام برد. در این مدل بعد از قرار دادن میوه‌ها روی سینی آن را وارد تونل می‌کنند. با تمام شدن عملیات انجماد سینی‌های میوه را از سمت دیگر دستگاه بیرون می‌کشند. سیستم سرد‌کننده مورد استفاده کندانسور این دستگاه سرد‌کننده جذبی آمونیاکی است. کنترل بارگیری مواد غذایی در این دستگاه خشک کن میوه انجمادی راحت‌تر انجام می‌شود.

مزایا دستگاه فریز درایر

دستگاه خشک کن انجمادی یا همان فریز درایر با توجه به نحوه عملکرد مناسبی که برای خشک کردن انواع میوه‌ها دارد، از مزایای بسیاری برخوردار است. این دستگاه با مزیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند در ایجاد یک شغل مناسب و درآمد‌زا در سال 1402 به افراد کمک کند. در ادامه چند مزیت مهم دستگاه میوه خشک کن انجمادی را بیان خواهیم کرد.

  • میوه‌های خشک شده در این دستگاه دچار تغییر رنگ نمی‌شوند.
  • شکل و ظاهر میوه‌های خشک شده حفظ می‌شود.
  • طعم و بوی میوه‌های خشک شده از طریق این دستگاه خشک کن میوه از بین نمی‌رود.
  • حفظ ارزش غذایی میوه‌ها و سایر مواد غذایی که در این دستگاه خشک می‌شوند، از مزایای مهم آن محسوب می‌شود.
  • امکان نگهداری میوه‌ها برای زمان بیشتری فراهم می‌شود.
  • میوه‌های خشک شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • با خشک شدن میوه‌ها از این طریق وزن آن‌ها کاهش می‌یابد و جابه جایی آن‌ها به راحتی صورت می‌گیرد.

هزینه دستگاه خشک کن میوه انجمادی

دستگاه خشک کن انجمادی با طی کردن فرآیند خشک کردن میوه‌ها، سبزیجات و... در سه مرحله آن‌ها را به بهترین شکل ممکن برای نگهداری طولانی مدت آماده می‌سازد و از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری خواهد کرد. از آن جا که این دستگاه مزایای زیادی دارد و به تنهایی و بدون نیاز به دخالت کسی کار خشک کردن میوه‌ها را انجام می‌دهد، افراد زیادی برای خرید آن اقدام می‌کنند.اما مسأله مهمی که پیش از تهیه دستگاه اهمیت دارد، اطلاع از هزینه‌های آن است. عوامل مختلفی وجود دارد که بر هزینه‌های دستگاه میوه خشک کن انجمادی مؤثر واقع خواهند شد. از جمله این عوامل می‌توان به ظرفیت دستگاه، اندازه دستگاه، تجهیزات، برند دستگاه و... اشاره کرد؛ بنابراین پیش از اقدام برای تهیه دستگاه فریز درایر میوه حتماً این موارد را مد نظر داشته باشید.

جمع‌بندی

دستگاه میوه خشک کن انجمادی یکی از انواع دستگاه‌های خشک کن میوه به شمار می‌رود و به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. ما در این جا سعی کردیم با بیان این مطالب به بررسی مزایا، هزینه‌ها و انواع فریز درایر میوه بپردازیم و شما را با این دستگاه خشک کن میوه انجمادی بیشتر آشنا کنیم.

برخی از سؤالات متداول

مزایای استفاده از دستگاه خشک کن انجمادی چیست؟

در این دستگاه کیفیت، رنگ، طعم، بو، شکل ظاهری و ارزش غذایی میوه‌ها حفظ می‌شود. علاوه بر آن امکان نگهداری از میوه‌های خشک شده برای مدت طولانی ‌تری هم وجود دارد.

قیمت دستگاه فریز درایر چقدر است؟

هزینه‌های این دستگاه بر اساس عوامل مختلفی از جمله ابعاد دستگاه، ظرفیت، برند و . . . تعیین می‌شود و برای دستگاه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (1500 وات)
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (1800 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی UV دار
14,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی UV دار
19,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 16 سینی
49,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود