ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه خشک کن انواع دستگاه میوه خشک کن

انواع دستگاه میوه خشک کن

icon سه شنبه 20 مهر 1400
 انواع دستگاه میوه خشک کن

خشک کردن یکی از روش های متداول برای نگه داری محصولات خوراکی به ویژه میوه جات و سبزیجات برای مدت طولانی می باشد. خشک کردن میوه روش مناسبی برای استفاده از میوه ها در فصول مختلف می باشد. میوه های خشک از نظر ارزش غذایی دارای فواید و خواص زیادی هستند که می توان به عنوان میان وعده مقوی و مغذی برای همه افراد به خصوص کودکان استفاده نمود.

امروزه هر شخصی می تواند با هزینه اندکی یک دستگاه خشک کن میوه خانگی را تهیه نماید و علاوه بر استفاده از میوه های خشک به دست آمده از آن به عنوان منبع در آمدی نیز به  آن نگاه کند، به شرطی که راهنمای استفاده از میوه خشک کن را به دقت مطالعه کنید. 


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

انواع دستگاه میوه خشک کن خانگی

دستگاه های میوه خشک کن در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار برای متقاضیان عرضه می شود. که به طور کلی می توان این دستگاه ها را به دو دسته تقسیم کرد:

·       دستگاه میوه خشک کن گازی

·       دستگاه میوه خشک کن برقی

دستگاه میوه خشک کن گازی

همانطور که از اسم دستگاه مشخص است دستگاه میوه خشک کن گازی از انرژی گاز برای ایجاد گرما و خشک کردن میوه ها استفاده می کند. این دستگاه ها ابعاد بزرگتری نسبت به مدل های خانگی رو میزی دارند که بیشتر برای تولیدات انبوه از این دستگاه ها استفاده می شود. همچنین از این دستگاه نیز می توان در گوشه ای از خانه استفاده کرد و کسب و کار خانگی پر درآمدی را راه اندازی کرد. دستگاه میوه خشک کن گازی صدای بسیار کمی دارد و هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نمی کند. دستگاه میوه خشک کن گازی بدلیل استفاده از گاز جهت خشک کردن میوه ها، به میوه های آسیب می رساند.



انواع-دستگاه-میوه-خشک-کن

دستگاه میوه خشک کن برقی

دستگاه میوه خشک کن برقی با استفاده از انرژی برق گرما تولید می کند و با تبخیر آب میان بافتی میوه ها بدون هیچ پختی با حفظ تمام ارزش های غذایی آن ها را خشک می کند. این فرآیند توسط المنت حرارتی و فن دستگاه انجام پذیر می باشد به این صورت که المنت حرارتی گرما تولید می کند و این گرمای تولید شده توسط فن در محفظه داخلی دستگاه به گردش در می آید. گردش هوا در دستگاه میوه خشک کن به دو صورت افقی یا عمودی جریان می پذیرد.

در دستگاه هایی که گردش هوا به صورت عمودی جریان دارد، سینی طبقات بر روی یکدیگر قرار می گیرند و فن آن در پایین دستگاه قرار دارد که هوای گرم تولید شده توسط المنت را در میان طبقات به صورت یکسان پخش می کند و باعث خشک شدن میوه ها و سبزیجات می شود.

در این دستگاه ها مانند انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی المنت حرارتی و فن و سیستم تهویه هوا به طور هم زمان شروع به کار می کنند به این صورت که با تولید هوای گرم توسط المنت و گردش هوا و با تبخیر نمودن  رطوبت و آب میوه ها توسط فن و خارج نمودن رطوبت از دستگاه توسط سیستم تهویه در نهایت به خشک شدن میوه ختم می شود.

لازم به ذکر است که در این دستگاه ها برای برداشتن طبقات پایین باید ابتدا طبقات بالایی آن برداشته شود. در دستگاه هایی که گردش هوا به صورت افقی صورت می گیرد، سینی طبقات به صورت کشویی داخل دستگاه گذاشته می شود و فن در قسمت پشت دستگاه قرار دارد که همان گونه که ذکر شد فن ها هوای گرم تولیدی المنت را در فضای داخلی دستگاه میوه خشک کن به طور یکسان به گردش در می آورند.



دستگاه-خشک-کن-میوه

نحوه کار و کارآیی دستگاه های میوه خشک کن خانگی شبیه به هم هستند و تنها از نظر ظرفیت ومیزان کارآیی و نوع ظاهری با یکدیگرفرق دارند. در بعضی از دستگاه های میوه خشک کن خانگی به خاطر شفاف بودن جنس بدنه فرد می تواند به راحتی تمام مواد و سینی های داخل را مشاهده نماید، ولی در برخی دیگر ازدستگاه ها به دلیل پوشیده بودن نمی توان داخل آن را نگاه  کرد.

جنس بدنه اغلب دستگاه های خشک کن ازپلاستیک مقاوم ABC تولید شده که ضد حرارت و ضربه و سایر عوامل آسیب رسان می باشد و درنوع فلزی آن بدنه دستگاه میوه خشک کن از آلیاژهای مقاوم و ضد زنگ یا استیل تولید شده اند که مقاومت آن بیشتراست. سینی طبقات در برخی از دستگاه های میوه خشک کن به شکل مربع یا مستطیل می باشد که از این نوع سینی برای خشک کردن گوشت، ماهی و مواد غذایی استفاده می شود و در برخی ازدستگاه ها به شکل گرد یا بیضی هستند که از این سینی ها برای خشکاندن میوه جات و سبزیجات استفاده می شود.

جنس این سینی ها از پلاستیک که در برخی موارد مقاوم و فشرده، در برخی توری و فلزی بوده و می توان در هر مدل آن انواع میوه های خرد شده را کف آن چیده و داخل دستگاه قرار داد و پس از خشک شدن خارج کرده و مصرف نمود.

برای خرید مناسب ترین دستگاه میوه خشک کن باید به نکاتی توجه داشته باشیم از جمله:

·       تعداد و جنس طبقات

·       وضعیت گردش هوا

·       کنترل دمای دستگاه

·       توان مصرفی آن

·       جنس بدنه

·       گنجایش محفظه داخلی دستگاه

·       زمان مورد نیاز برای خشک کردن مواد

·       صدای دستگاه

اشتراک گذاری :

...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی UV دار
14,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی UV دار
19,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 16 سینی
49,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 30 سینی
96,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن گردان 40 سینی
ناموجود
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود