ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه خشک کن معرفی انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

معرفی انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

icon شنبه 14 آبان 1401
 معرفی انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

از جمله دستگاه های پرکاربرد و سودآور در زمینه کسب و کارهای صنعتی و نیمه صنعتی می توان به دستگاه میوه خشک کن صنعتی اشاره نمود که با قیمت های متفاوت در بازار موجود است. در حال حاضر انواع دستگاه میوه خشک کن کابینی در حجم ها و ظرفیت های متفاوت صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تولید شده است.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

علاوه بر این دستگاه خشک کن در مدل های مختلف تونلی، سینوسی، دوار و. نیز تولید شده است. یکی از پردرآمدترین خط تولید دستگاه میوه خشک کن صنعتی به خط تولید چیپس میوه و سبزیجات خشک شده می توان اشاره کرد که با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات ارزان قیمت می توان آن را راه اندازی نمود.

خط تولید میوه خشک به صورت چیپس میوه حبه ای و شکری که محصول جدیدی است و به تازگی وارد خط تولید شده است و تولید آن با سود بسیار بالایی همراه است. دستگاه میوه خشک کن صنعتی اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش خط تولید چیپس میوه و میوه خشک حبه ای و شکری می باشد. برای راه اندازی این حرفه به دستگاه‌های نیاز است که در کنار هم کسب و کار خود را شروع نمایید.

خرید میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی؟

خرید میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی؟

اگر این سوال در ذهنتان شکل گرفته که میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی؟ همچنان با ما همراه باشید. تا به حال با گذر از جلوی شیرینی فروشی ها چشمتان به انواع میوه های خشک افتاده و برای خرید آن وسوسه شده‌اید.

 هیچ می دانید تنها با استفاده از دستگاه میوه خشک کن و انواع میوه می توان به راحتی میوه خشک تولید نمود و به سود بالایی دست پیدا کرد. اگر قصد خرید دارید باید به دنبال دستگاه با کیفیت و مرغوب باشید. میوه خشک کن ها انواع مختلفی دارند که باید با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن آشنا باشید. برای اینکه به جواب سوالتان برسید به بررسی جداگانه و مقایسه دستگاه میوه خشک کن برقی و گازی می پردازیم تا راحت‌تر بتوانید انتخاب نمایید.

میوه خشک کن برقی

معمولاً میوه خشک کن های برقی در اندازه کوچکی تولید می‌شوند و میزان مصرف برق پایینی دارند. این مدل دستگاه ها در طرح‌های مختلفی از جمله به شکل گرد، بیضی یا مربع تولید می‌شوند.

 در دستگاه‌هایی که در ابعاد کوچک ساخته می شوند، مشاهده درون آن مشکل است و معمولاً برای بررسی خشک شدن میوه ها باید درب آن را باز کنید. به تازگی مدل های صنعتی میوه خشک کن به صورت برقی نیز طراحی و ساخته شده است.

میوه خشک کن گازی

همانطور که مشخص است این دستگاه جهت تامین انرژی خود و تولید گرما از انرژی گاز استفاده می کند. میوه خشک کن های گازی از نظر ابعاد دارای اندازه های بسیار بزرگ می باشند که حجم قابل ملاحظه‌ای از محیط کار را اشغال می کند.

 به دلیل ابعاد بزرگی که این مدل دستگاه ها دارند به طور معمول از آنها در کارگاه های بزرگ استفاده می کنند. این بدان معنی نیست که از این دستگاه ها به راحتی نمی توان استفاده نمود. ایراد آن نسبت به دیگر خشک کن های میوه و سبزی رومیزی داشتن ابعاد بزرگ است. البته این مدل دستگاه در تمام دنیا منسوخ شده است و تنها موارد محدودی از آن استفاده می کنند. چون تقریبا به دلیل حجم زیاد مصرف بالایی دارند.

 درون دستگاه خشک کن میوه گازی مشعل های حرارتی وجود دارد که گرما توسط این مشعل ها تامین می شود. اندازه مشعل ها متناسب با ابعاد و ظرفیت دستگاه می باشد. اکنون پس از مقایسه خشک کن برقی و گازی راحت تر می توانید جواب سوال خود را پیدا کنید.

 همانطور که می‌دانید این دو مدل دستگاه دارای مزایا و معایبی می باشند که باعث برتری نسبت به دستگاه دیگر می شود خشک کن های گازی با وجودی که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، حجم بیشتری محصول را خشک می کنند. در حال حاضر با منسوخ شدن میوه خشک کن های گازی، تولید و تقاضا برای استفاده از مدل های برقی میوه خشک کن رو به افزایش است. 

خشک کن های کابینتی

خشک کن های کابینتی دستگاه های پرکاربردی هستند که محیطی را با فضای کمی ایجاد می کنند ولی سطح نسبتاً زیادی را برای خشک کردن انواع محصولات فراهم می‌کنند. خشک کن کابینتی یا کابینی در واقع یک اتاق خشک کن با سیستم گرمایشی و سیستم کندانسور می باشد. در واقع خشک کن های کابینتی مانند کمدی بزرگ هستند که دارای قفسه های مختلفی می باشند.

 خشک کن کارآمدی که با وجود فضای کم دارای تعداد سینی زیادی است. از این رو به آن خشک کن سینی دار هم می گویند. این نوع خشک کن ها اغلب برای خشک کردن محصولات مختلفی از قبیل میوه ها و سبزیجات، محصولات گوشتی و پروتئینی، محصولات شیمیایی و غیره مناسب می باشند.

 خشک کن های کابینتی جهت خشک نمودن و تولید انواع چیپس میوه و سبزیجات کاربردی هستند که به دلیل مزایایی همچون قیمت مناسب، کاربری آسان و نیاز به فضای کم معمولاً جهت استفاده به صورت صنعتی، کارگاهی و خانگی مناسب می باشند. ظرفیت انواع دستگاه میوه خشک کن چقدر است؟

 این خشک کن ها در ابعاد و اندازه های متفاوت طراحی و تولید شده اند که با توجه به ابعاد دستگاه تعداد سینی های آن بین ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۶۰ و ۸۰ متغیر است. این خشک کن ها از نظر میزان بازده ظرفیت به سه نوع تک کابین، دوکابین و سه کابین دسته بندی می شوند. 

میوه خشک کن کابینتی

فن های تعبیه شده در دستگاه به خوبی حرارت و گرما را در تمامی طبقات دستگاه به شکل یکنواخت پخش می‌کنند و نقش موثری در سریعتر خشک شدن محصولات دارند. اگر فن ها از کار بیفتد خشک شدن میوه ها و سبزیجات به خوبی انجام نمی شود. به طوری که در بعضی از طبقات حرارت زیاد باعث سوختن محصول و در بعضی طبقات به دلیل حرارت پایین مواد به خوبی خشک نمی‌شوند.

 میزان حرارت دستگاه خشک کن با توجه به نوع و اندازه آن متفاوت است. هر نوع دستگاه خشک کن برای خشک کردن محصول خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً دارای الگوهای حرارتی و زمانی ویژه ای هستند. خروج جریان هوا نیز جزء این روش ها می باشد.

 منبع حرارتی مناسب هر دستگاه مخصوص به آن است. شاید برایتان سوال باشد که آیا مصرف برق میوه خشک کن کابینی زیاد است؟ در جواب باید گفت توان مصرفی خشک کن های کابینتی در انواع صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی به صورت برقی، گازوئیلی و گازی می باشد که مصرف بسیار پایینی دارند.

 میزان ظرفیت خشک کن کابینتی با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. به طوری که ظرفیت مدل های تک کابین که  کوچکترین مدل آن به حساب می‌آید، حدود ۵۰ کیلوگرم است و ظرفیت ورودی خشک کن دوکابین حدود ۲۰۰ کیلوگرم است.

 خشک کن های سه کابین که بزرگ‌ ترین و مهم‌ترین دستگاه خشک کن می باشند جهت راه اندازی خط تولید میوه و سبزی خشک مناسب هستند و با ظرفیت حدود ۳۰۰ کیلوگرم ورودی مناسبترین و بهترین پیشنهاد برای افراد جهت ایجاد کسب و کار حرفه‌ای می‌باشند.

خشک کن های صنعتی به روش انجماد

خشک کن های صنعتی به روش انجماد یا خشک کن های تصعیدی با نام علمی Freeze dryer  از جمله خشک کن هایی می باشند که دارای کیفیت بسیار بالایی در تولید محصولات نهایی خشک شده مانند میوه و سبزیجات خشک می باشند.

 هزینه ساخت و تولید و نیز نگهداری این مدل دستگاه خشک کن بسیار زیاد است و با توجه به این نکته که سرعت این دستگاه ها بسیار پایین است، محصولات تولید شده با استفاده از این روش قیمت نهایی بالایی دارند. وقتی قیمت تمام شده محصول بالا باشد، به همان اندازه قیمت فروش آن هم بالا می‌رود و در نتیجه بازار فروش محدودی خواهند داشت.

 روش خشک کردن در این خشک کن ها به این صورت است که خروج آب از محصولات توسط فرآیند تصعید یخ آب در فشار پایین انجام می شود که باعث می شود بافت میوه و سبزی کمتر آسیب ببیند و محصول باکیفیت تری تولید شود. خشک کن های تصعیدی خود به دو مدل خشک کن تصعیدی سینی دار و خشک کن تصعیدی تونلی تقسیم می شوند.

خشک کن های تصعیدی سینی دار

رایج ترین نوع خشک کن تصعیدی که به طور وسیعی در صنایع استفاده می شود، خشک کن تصعیدی سینی دار است. کندانسور که عامل گرم کننده سینی ها است یا در اتاقک یا جدا از آن در اتاقک دیگری که به وسیله یک لوله به اتاقک اصلی وصل می شود، قرار داده می شود. پس از قرار دادن محصول روی سینی ها درون اتاق خشک کن چیده می شوند.

خشک کن تصعیدی تونلی

در این مدل خشک کن سینی ها از یک طرف وارد خشک کن و از طرف دیگر خارج می شوند. کندانسور دستگاه توسط سیستم خنک کننده جذبی آمونیاکی، خنک می شود. کنترل کیفیت محصول در این نوع خشک کن تصعیدی راحت تر انجام می شود. در صورتی که ظرفیت زیاد باشد، دبی جریان را می توان بالا برد.

خشک کن های خورشیدی

دستگاه خشک کن خورشیدی از انواع جدید و آینده دار خشک کن به شمار می‌آید و روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد. این مدل خوش کن ها به دو روش مستقیم و غیر مستقیم کار می کنند و برای تامین گرما و حرارت مورد نیاز از نور خورشید استفاده می کنند.

 از انواع خشک کن های خورشیدی میوه و سبزی در مناطق مختلف جهت تولید محصولات متفاوت می توان استفاده نمود و با هزینه کمی محصول با کیفیتی تولید نمود. خشک کن های خورشیدی به دو مدل اکتیو و پسیو دسته بندی می شوند. 

خشک کن های خورشیدی پسیو

خشک کن های خورشیدی پسیو به نام های سیستم گردش طبیعی یا همرفت طبیعی نیز شناخته می‌شوند و به طور معمول در ابعادی ساخته می شوند که بتوان برای یک مزرعه مورد استفاده قرار داد. در این دستگاه‌ها هوای گرم انرژی خورشید به وسیله نیروهای رانشی و فشار هوا در بین محصولات جریان پیدا می کند.

خشک کن های خورشیدی اکتیو

 این نوع خشک کن های خورشیدی نیز با استفاده از نور خورشید کار می کند و محصولات خشک شده تولید می کند. عملکرد آن مانند خشک کن های پسیو می باشد. 

خشک کن های صنعتی به روش هوای داغ

از بهترین و مناسب ترین روش ها جهت تولید میوه و سبزیجات خشک، استفاده از روش هوای داغ است. در خشک کن هایی که به روش هوای داغ کار می‌کنند، یک منبع تولید گرما وجود دارد که گرمای مورد نیاز برای خروج رطوبت از محصولات را تولید می کند.

 پیچیده ترین قسمت دستگاه، سیستم گردش هوای دستگاه است که گرمایی را که در یک نقطه تولید شده را به صورت یکنواخت به طور عرضی و طولی در تمام بخش های دستگاه انتقال می دهد و سپس مجددا به قسمت کوره برمی گرداند. این خشک کن ها در دو نوع خشک کن های کابینتی و خشک کن های تونلی موجود هستند.

خشک کن های تونلی (کانتینیوس)

عملکرد دستگاه خشک کن تونلی به شکل نواری، کانتینیوس یا کانتینیوز می باشد. خشک کن های تونلی دارای طبقاتی هستند که به صورت حلقه ای در دستگاه قرار دارد. این خشک کن های صنعتی دارای قیمت پایین تری هستند و هزینه تعمیرات و نگهداری آنها نیز پایین است.

 سوخت این نوع خشک کن ها مطابق با سفارش مشتری و به صورت گازی، برقی یا گازوئیلی می باشد. معمولاً از این خشک کن های صنعتی جهت مصارف بالای ۶۰۰ کیلوگرم در ساعت استفاده می کنند.

 

 

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی UV دار
13,400,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
12,300,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی UV دار
17,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
16,800,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 16 سینی
44,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 30 سینی
86,500,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن گردان 40 سینی
ناموجود
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود