ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه خشک کن راهنمای استفاده از میوه خشک کن

راهنمای استفاده از میوه خشک کن

icon شنبه 21 آبان 1401
 راهنمای استفاده از میوه خشک کن

میوه ها از جمله محصولاتی هستند که هم می توان به صورت تازه و هم به صورت خشک شده، مصرف نمود. میوه خشک نوعی تنقلات مفید است که به عنوان میان وعده های سالم و مقوی می توان مصرف کرد. گاهی اوقات افراد دلایل گوارشی نمی توانند میوه تازه مصرف کنند. بهترین پیشنهاد برای این افراد استفاده از میوه خشک می باشد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

البته خشک نمودن میوه به روش سنتی و با استفاده از نور خورشید علاوه بر اینکه باعث تغییر رنگ و طعم آن می شود، امکان وجود آلودگی محیطی و گرد و غبار در آنها را بالا می برد. استفاده از دستگاه میوه خشک کن برای تهیه میوه خشک بهداشتی و سالم، فکری هوشمندانه است و نگهداری از میوه خشک نیز ساده تر میباشد

تفاوت دستگاه خشک کن با فر چیست؟ برخی از افراد به استفاده از فر به جای دستگاه میوه خشک کن فکر می کنند ولی باید اشاره کرد که با استفاده از فر محصول مطلوبی به دست نخواهید آورد. دستگاه میوه خشک کن تنها آب میان بافتی میوه ها و سبزیجات را حذف و آن ها را خشک می کند و هیچ پختی انجام نمی شود.

 در حالی که میوه ها در فر در اثر حرارت پخته و سپس خشک می شوند که همین فرایند پخت باعث از بین رفتن بسیاری از خواص میوه ها می شود. با وجودی که با دستگاه خشک کن میوه، تمامی خواص و ویتامین های میوه ها حفظ می شود.

در حال حاضر دستگاه میوه خشک کن میوه به عنوان ماشین آلات کاربردی جهت ایجاد کسب و کار سودآور شناخته می شود. با تهیه دستگاه میوه خشک کن می‌ توانید انواع میوه، سبزیجات، دمنوش های گیاهی، گل ها و... را به آسانی در مدت زمان کمی به صورت کاملاً ارگانیک خشک نمایید. از این رو به این دستگاه، دستگاه خشک کن سبزی هم گفته می شود.

 از دلایل مهم استفاده از خشک کن میوه این است که از میوه های خشک شده نسبت به میوه های تازه، به مدت طولانی تری می توان استفاده کرد. در میوه های تازه حدود ۸۰ درصد آب وجود دارد که باعث فاسد شدن میوه ها پس از مدت کمی می شود.

 ولی میوه خشک شده فاقد آب می باشد و به راحتی می توانید بدون هیچ نگرانی به مدت چند ماه آن را نگه دارید. برای خشک کردن انواع میوه و تهیه چیپس میوه با میوه خشک کن باید ابتدا میوه ها را به خوبی شسته و منتظر بمانید رطوبت آن گرفته شود. بهتر است برای افزایش کیفیت کار از میوه هایی که لک دارند یا تغییر رنگ داده اند، استفاده نشود.

سپس با استفاده از دستگاه اسلایسر یا رنده دستی میوه ها را برش دهید. البته در صورتی که میوه ها هسته های بزرگی دارند، ابتدا هسته آن را خارج کنید و سپس برش بزنید. در این مرحله برش های میوه را درون سینی های دستگاه به طوری که به هم نچسبند، بچینید. پس از آن سینی ها را روی هم قرار دهید و دستگاه را روشن نمایید.

 همانطور که می دانید و در مقالات قبلی ذکر شده در دستگاه خشک کن میوه دارای المنت های حرارتی و فن می باشد که حرارت مورد نیاز از طریق المنت ها تولید و توسط فن ها در تمامی قسمت‌ها به طور یکنواخت پخش می شود.

 به این طریق رطوبت میوه ها خارج شده و بدون هیچ تغییر رنگ و طعمی خشک می شوند. شما می‌توانید دما و زمان مورد نیاز را خودتان روی خشک کن میوه تنظیم نمایید. مناسب ترین دما حدود ۴۰ الی ۶۰ درجه سانتی گراد می باشد که با توجه به نوع میوه انتخاب می شود.

میزان زمان لازم نیز بر اساس عواملی مانند میزان رطوبت میوه، دمای محفظه دستگاه، نوع میوه و دمای محیط متغیر است و بین ۴ الی ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد. مصرف میوه خشک کن بسیار کم و مقرون به صرفه است.

کدام دستگاه میوه خشک کن برای کسب و کار ما مناسب تر است؟

کدام دستگاه میوه خشک کن برای کسب و کار ما مناسب تر است؟

در حالی که چیپس میوه و میوه خشک با استقبال رو به رشدی روبرو است و این روزها در اکثر فروشگاه ها انواع میوه های خشک بسته بندی شده به فروش می رسد. با این وجود ایجاد کسب و کار تولید میوه خشک با درآمد و سود بالایی روبه رو است. چنانچه افراد زیادی به فکر کاربرد خشک کن میوه در مشاغل خانگی برای راه اندازی خط تولید چیپس میوه آن افتاده اند.

 شاید شما هم به تازگی قصد راه اندازی آن را داشته باشید. اگر جزء این دسته از افراد هستید و قصد دارید از راه تولید میوه خشک به درآمد بالا برسید، باید آگاه باشید که چه مدل دستگاهی را خریداری نمایید. چون نوع دستگاه میوه خشک کن در موفقیت کسب و کارتان نقش مهمی دارد.

 امکان دارد با انتخاب اشتباه دستگاه نه تنها کسب و کارتان پیشرفتی نکند، بلکه با رکود و شکست مواجه شود. اگر می خواهید از انتخابتان مطمئن باشید به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم دقت نمایید تا بتوانید مدل مناسب میوه خشک کن را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

 هم اکنون مدل های مختلف دستگاه میوه خشک کن در بازار موجود است که از آن جمله می‌توان به میوه خشک کن تک کابین، دو کابین، تونلی، نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی اشاره نمود. کاربر می‌تواند با توجه به میزان تولید و فروش محصول خود یکی از انواع میوه خشک کن را انتخاب و اقدام به خرید کند.

 در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار به شکل خانگی داشته باشید، تهیه میوه خشک کن های خانگی و کابینی با ظرفیت ۱۵ کیلوگرم گزینه مناسبی برای فعالیت در این زمینه می باشد. پس از مدت زمانی از شروع کارتان با پیشرفت کار و افزایش مشتریان می توانید مدل های بزرگتر دستگاه با ظرفیت تولید بیشتر را خریداری نمایید.

 اگر در ابتدا می خواهید کارگاه تولید میوه خشک را به صورت صنعتی و نیمه صنعتی راه اندازی کنید. باید بر اساس نیاز مشتریان و میزان تولید خود یکی از انواع میوه خشک کن های صنعتی را خریداری نمایید.

 برای اینکه بتوانید دستگاه مناسبی را انتخاب کنید بهتر است از مشاوران متخصص و افراد آگاه کمک بگیرید. چون باید دستگاهی را انتخاب کنید که از نظر نوع سوخت، به صرفه تر و از نظر تعداد سینی و میزان بازده تولید متناسب با نیاز شما باشد. 

طرز تهیه سبزی خشک با میوه خشک کن

طرز تهیه سبزی خشک با میوه خشک کن

شاید برایتان جالب باشد که می توانید با دستگاه میوه خشک کن اقدام به تولید انواع سبزیجات خشک نمایید. همانطور که می‌دانید خشک کردن محصولات بهترین راه نگهداری از آنها می باشد. چون در این صورت می توان در تمامی فصول سال که به برخی از میوه ها و سبزیجات دسترسی ندارید، از آنها به راحتی استفاده نمایید.

 روند کلی دستگاه میوه خشک کن به این شکل است که هوای گرم به صورت دمای کنترل شده از بالا به پایین و سپس از پایین به بالا در بین شبکه های دستگاه جریان پیدا می کند و با عبور از مواد غذایی باعث خشک شدن آنها می شود. محصولاتی که با دستگاه میوه خشک کن خشک می شوند، ارزش های غذایی و خواص آن به طور کامل حفظ می شود و طعم و رنگ آن هیچ تغییری نمی کند.

 از آنجایی که حجم سبزیجات پس از خشک شدن بسیار کم می شود، نگهداری از آن‌ها کار بسیار آسانی است و فضای کمی نیاز خواهند داشت. سبزیجات نسبت به میوه ها برای خشک شدن به دمای کمتری نیاز دارند و به همان نسبت به زمان کمتری نیاز است.

 از نکات مهمی که در تهیه سبزی خشک باید رعایت کنید این است که برای اینکه به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید، از سبزیجات تازه استفاده نمایید. پس از شستشو و آماده کردن آنها و قرار دادنشان روی سینی های دستگاه، آماده شروع فرآیند می باشند.

 اگر در طول این پروسه مشاهده نمودید که سبزیجات به شکل نامتقارن خشک شده اند، به طوری که یک طرف سینی سبزی ها خشک و در طرف دیگر مرطوب هستند، باید یا سینی ها و طبقات پایین و بالا را جابجا کنید یا سینی ها را بچرخانید تا کاملاً خشک شوند و محصول نهایی کیفیت مطلوب را داشته باشد.

مزایا و معایب میوه خشک کن برای گوارش

مزایا و معایب میوه خشک کن برای گوارش

آیا تا به حال در مورد مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن برای دیابت، پوست و مو، بانوان باردار، اطفال و کودکان چیزی شنیده اید؟ در اینجا قصد داریم شما را با فواید مصرف میوه خشک بیشتر آشنا کنیم.

 میوه ها حاوی مواد مغذی و ویتامین های مختلف هستند که بدن انسان برای سلامت و تقویت خود به آن آنها نیاز دارد. از راه های مهم تقویت سلامت و بالا بردن سیستم دفاعی بدن مصرف میوه های مختلف می باشد.

 البته منظور تنها مصرف یک نوع میوه خاص نیست بلکه برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز باید انواع میوه ها را به میزان لازم مصرف نمود. ولی چون در هر فصلی نوعی میوه موجود است و نمی توان به میوه های مختلف دسترسی داشت، بهترین راه مصرف میوه خشک می باشد که جایگزین مناسبی به نظر می رسد.

 این میان وعده مغذی سه و نیم برابر نوع تازه آن فیبر و مواد معدنی دارد. میوه های خشک منبع انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند. از مهمترین فواید میوه خشک برای بدن به موارد زیر می توان اشاره کرد.

1.    منبع غنی تامین کننده مواد معدنی

2.    کنترل قند خون و کاهش ابتلا به دیابت

3.    بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن به خصوص در کودکان و زنان باردار

4.    جلوگیری از یبوست و سلامت و تقویت دستگاه گوارش

5.    موثر بودن در کاهش وزن

6.    درمان کم خونی و فشار خون بالا

7.    مانع از بروز پیری زودرس

8.    مناسب برای عملکرد قلب و جلوگیری از گرفتگی عروق

9.    کاهش ابتلا به بیماری های استخوانی

گرچه مصرف میوه خشک برای بدن فوایدی دارد ولی در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.  به طور معمول مصرف یک وعده ۱۰۰ گرمی میوه خشک در طول روز برای بدن اندازه است و بیشتر از این میزان می تواند مضر باشد و باعث بروز چاقی و بیماری شود.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه پرکن مایعات دو نازل 2-3500 میلی لیتر
41,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات دو نازل 500-3000 میلی لیتر
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات دو نازل 1-5 لیتر
166,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات رقیق دو نازل 0.5-650 میلی لیتر
39,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات دو نازل 200-1000 میلی لیتر
157,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات دو نازل 5-4000 میلی لیتر
37,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرکن مایعات غلیظ دو نازل تا یک لیتر
ناموجود
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود