ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه خشک کن چگونه میوه‌های خشک را نگهداری کنیم؟

چگونه میوه‌های خشک را نگهداری کنیم؟

icon سه شنبه 04 آبان 1400
 چگونه میوه‌های خشک را نگهداری کنیم؟

باور بسیاری از افراد بر این است که می­توانند میوه­ های خشک را بدلیل نداشتن آب میان بافتی در مکان­ های مرطوب نگهداری کنند؛ در صورتیکه این باور غلط بوده و نگهداری این محصولات در فضای باز و مرطوب باعث کپک زدن و فاسد شدن چیپس میوه می­ شود.

روش نگهداری از میوه ­های خشک (چیپس میوه) و مطالعه راهنمای استفاده از میوه خشک کن بسیار مهم است؛ که بعضی از افراد از آنها بی اطلاع هستند. در این مقاله درباره روش ­های نگهداری میوه خشک که با دستگاه میوه خشک کن تهیه شده است را جهت حفظ خواص آنها و ماندگاری بالای این محصول توضیح داده شده است. پیش از آنکه از روش نگهداری میوه خشک صحبت شود؛ ابتدا درباره­ ی روش ­های خشک کردن و بسته­ بندی محصولات صحبت شده است.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

آنه

روش‌های خشک کردن میوه

پیش از نگهداری میوه خشک بهتر است که از با انواع دستگاه میوه خشک کن آشنا شوید.

خشک کردن میوه و تهیه چیپس میوه به چند روش انجام می­شود. برخی افراد در خانه میوه های مورد علاقه خود را اسلایس کرده و با قرار دادن زیر نور آفتاب و یا فرو اجاق گاز میو­ها را خشک می­ کنند. این روش سبب تغییر رنگ در میوه و کاهش کیفیت آن­ها می ­شود؛ و مواد مغذی میوه ­ها را از بین می­برد.

روش دیگر خشک کردن میوه برای افرادی است که میوه ­های خشک را آماده می­ خرند. در این روش با استفاده از دستگاه میوه خشک کن می ­باشد؛ که بعضی از صنایع تولیدکننده برای طولانی ­تر کردن عمر محصولات از مواد نگهدارنده همچون گوگرد، تیزاب، اسید سیتریک و یا سدیم و . استفاده می ­کنند که در بلندمدت عوارض ناخوشایندی ایجاد می­کند.

علاوه بر مهم بودن روش خشک کردن، ظرفیت انواع دستگاه میوه خشک کن و شیوه بسته ­بندی میوه ­های خشک هم مهم است.

نگهداری-میوه-خشک

بسته بندی و نگهداری میوه­ های خشک

پس از خشک کردن میوه، روش بسته ­بندی میوه ­های خشک از اهمیت بالایی برخوردار است. میوه ­های خشک به آسانی رطوبت محیط را جذب می­کنند. بسته­ بندی میوه­ های خشک باید به گونه ­ای باشد که میوه­ های خشک به راحتی آلوده نشوند.

   نکات مهم جهت بسته ­بندی

·         برای بسته ­بندی باید دقت کنید که میوه ­های خشک به تازگی تولید نشده باشند و نباید میوه خشکی که به تازگی تولید شده را به دلیل تعریق و ایجاد رطوبت به سرعت بسته بندی کنید.

·         بسته ­های میوه ­های خشک باید به گونه ­ای باشد که پس از باز کردن درب ظرف به سرعت بسته شود به گونه­ای که میوه‌های خشک در معرض هوا قرار نگیرند.

·         جنس ظرف جهت بسته­ بندی میوه ­های خشک بسیار مهم می­باشد.

 بهترین ظروف جهت بسته ­بندی محصولات

ظروف پلاستیکی دردار

کیسه‌های فریزر پلاستیکی

بسته بندی وکیوم

 

البته بهترین مکان جهت نگهداری میوه ­های خشک یخچال می­باشد. چیپس میوه در یخچال از هجوم حشرات و گرفتن آلودگی و . در امان است و اینگونه ماندگاری بالایی دارد.

میوه خشک را چگونه نگهداری کنیم؟

هر فصل میوه مخصوص خود دارد. بسیاری از افراد جهت مصرف میوه­ های یک فصل در فصل دیگر، میوه ­ها را خشک می­کنند. میوه­ های خشک ماندگاری و عمر بالایی نسبت به میوه­ های تازه دارند. جهت نگهداری میوه­ های خشک باید به مکان­ های نگهداری میوه­ های خشک، نوع ظرف و بسته ­بندی و دمای لازم و مناسب و مدت زمان مناسب توجه کرد؛ که در ادامه درباره ­ی آن توضیح داده شده است. شیوه نگهداری میوه ­های خشک بسیار مهم است؛ زیرا بسیاری از افراد جهت نگهداری میوه ­ها از مواد افزودنی استفاده می­ کنند؛ که این به میوه ­های خشک آسیب می­رساند. همچنین توصیه میشود مقاله چطور با دستگاه اسلایسر میوه و خشک کن میوه کسب درآمد کنیم؟ را مطالعه کنید . 

 

نکاتی مهم در خصوص نگهداری از میوه های خشک

1-  میوه­ های خشک باید در جاهایی تاریک نگهداری شوند و نباید در برابر نور خورشیدی نگهداری شوند.

2-  بسته ­بندی میوه ­ها بهتر است وکیوم باشند تا از ورود هوای آزاد و اکسیژن به بسته ­ها جلوگیری کند.

 بسته-بندی-میوه-های-خشک

 بهترین دما برای نگهداری میوه‌های خشک

جهت حفظ تازگی میوه ­های خشک، باید آنها را در محیط خنک با دمایی نزدیک به صفر اندازه گیری کرد. اگر میوه های خشک را در منزل خشک کردید؛ دقت کنید که کامل خشک شده باشند تا کپک نزدند. این محصول را در فضای باز بدلیل هجوم حشرات نگهداری نکنید.

اگر میوه­ی خشک را آماده خرید کردید؛ بهترین مکان برای نگهداری یخچال می­باشد. عمر ماندگاری میوه­ها زمانی که در یخچال نگهداری می­شوند به یکسال می­رسد.

 طول عمر میوه های خشک شده

طول عمر میوه ­های خشک بین چهار ماه الی یک سال می­باشد و هرگز بیشتر از یکسال ­میوه­ های خشک بدلیل آنکه برای سلامتی، خطرساز است را نگهداری نکنید. ناگفته نماند که نحوه نگهداری و رعایت نکات نگهداری در سالم ماندن میوه­ های خشک و افزایش طول عمر آنها نیز موثر است.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی UV دار
14,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی UV دار
19,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 16 سینی
49,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 30 سینی
96,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن گردان 40 سینی
ناموجود
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود