ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه خشک کن مهمترین خواص شگفت انگیز میوه خشک برای بدن انسان

مهمترین خواص شگفت انگیز میوه خشک برای بدن انسان

icon دوشنبه 07 اسفند 1402
 مهمترین خواص شگفت انگیز میوه خشک برای بدن انسان

 از محبوب‌ ترین تنقلات مورد استفاده بین افراد به میوه خشک می‌توان اشاره کرد. مصرف میوه خشک فواید و خواص زیادی برای بدن به همراه دارد. شاید از اطرافیان و دور و بر خود شنیده باشید که جایگزین کردن میوه خشک به جای تنقلاتی که ارزش غذایی چندانی ندارد، چقدر برای سلامتی انسان مفید است.

 از این رو به افراد دیابتی و زنان باردار توصیه می‌شود که حتماً در وعده روزانه خود یک الی دو بار از میوه خشک استفاده نمایند. این خوراکی خوشمزه برای رشد بهتر و تقویت استخوان بندی کودکان بسیار مفید است.

 اما بهتر است قبل از این که با خواص بی‌نظیر این ماده خوراکی بیشتر آشنا شوید، اطلاعات خود را در مورد تولید این محصول بالا ببرید که اصولاً میوه خشک چیست و این خوراکی مغذی با این شکل و شمایل چگونه تولید و فراوری می‌شود؟ برای رسیدن به پاسخ خود همچنان با ما همراه باشید.

میوه خشک چیست؟ 

 در گذشته برای تولید میوه خشک پس از برش زدن انواع میوه، برش‌ها را روی پارچه پهن می‌کردند و با استفاده از نور خورشید آن را خشک می‌نمودند. خشک شدن میوه با این روش بسیار زمان بر بود و احتمال کپک زدن آن خیلی زیاد بود. علاوه بر این میوه‌ها در اثر نور مستقیم خورشید تغییر رنگ می‌دادند که چندان مورد پسند نبود.

 با پیشرفت تکنولوژی و ارائه دستگاه‌های میوه خشک کن به بازار، خشک کردن میوه کار راحتی شد و بسیاری افراد علاقمند به دنبال تولید میوه خشک مصرفی خود شدند. با افزایش میزان تقاضا، کسب و کار تولید میوه خشک نیز رونق گرفت. به طوری که بسیاری از افراد با خرید میوه خشک کن و خشک کردن میوه به دنبال کسب درآمد بودند.

 اولین دستگاه میوه خشک کن در سال ۱۹۶۰ به بازار وارد شد و بسیاری از صنعتگران را به سمت تولید این خوراکی محبوب و مقوی سوق داد. معروف ‌ترین میوه‌های خشک که از دیرباز تا هم اکنون به وفور مورد مصرف قرار می‌گیرد، می‌توان به کشمش، انجیر خشک، خرما و توت خشک اشاره کرد که کمابیش با خواص بی‌ شمار آن آشنا هستید.

 خشک کردن میوه یکی از بهترین راه‌های نگهداری طولانی مدت از انواع میوه می‌باشد. همانطور که می ‌دانید میوه تازه را بیشتر از یک هفته نمی‌توان نگه داشت چون پس از مدتی له یا خراب می‌شود. ولی میوه خشک را به مدت زیادی می‌ توان نگهداری کرد.

 در حال حاضر انواع میوه خشک به طور بسته‌ بندی در قنادی‌ها و طبقات فروشگاه‌ها موجود است که به شکل صنعتی و خانگی تولید می‌شوند.‌ میوه خشک صنعتی توسط دستگاه‌های میوه خشک کن صنعتی در کارخانجات تولید می‌شوند.

 به طور کلی میوه خشک جز خشکبار به حساب می‌آید و به شکل ورقه‌ ای، حلقه‌ای و حبه‌ ای تولید می‌شود که مصرف آن به تنهایی یا با دیگر انواع خشکبار و مغزیجات ضامن سلامتی انسان است. خواص میوه خشک برای انسان بسیار زیاد است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با فواید مصرف این ماده مغذی شگفت زده کنیم و به مصرف آن ترغیب نماییم.

 چگونه میوه‌های خشک را نگهداری کنیم؟

چگونه میوه‌های خشک را نگهداری کنیم؟

مشاهده

فواید میوه خشک و آجیل

 اکنون که دریافتید میوه خشک چیست بهتر است با فواید و خواص میوه خشک برای تندرستی بدن انسان و پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها که یکی از فاکتورهای مهم و شگفت انگیز آن می‌باشد، نیز آشنا شوید.

 از بی نظیرترین خواص میوه خشک به این نکته می‌توان اشاره کرد که با خشک شدن میوه از خواص آن کاسته نمی‌شود بلکه بیشتر نیز می‌شود. چون با حذف رطوبت میوه تازه، هضم آن آسان‌ تر می‌گردد. علاوه بر این تمامی ویتامین‌ها و مواد مغذی آن حفظ می‌شود.

  می‌دانید که مصرف میوه تازه باعث تقویت سلامت بدن و بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن می‌شود. چون انواع میوه دارای ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی هستند که هر فردی برای حفظ سلامت خود باید آنها را مصرف کند. البته خوردن یک نوع میوه کافی نیست و جهت دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگون باید میوه‌های متنوع را مصرف نمایید.

میوه خشک و خواص مفید آن

 البته با وجود اینکه در هر فصل انواع خاصی از میوه‌ها در بازار موجود است و تقریبا تعداد آن محدود می‌باشد. همچنین امکان دارد برخی افراد نسبت به برخی میوه‌ها حساسیت داشته باشند و نتوانند آن را مصرف کنند. بنابراین بهترین راه جایگزین مصرف میوه تازه، استفاده از انواع میوه خشک است.

 میوه خشک محصولی است که توسط فرایند خشک شدن با دستگاه میوه خشک کن، آب خود را به طور کامل از دست می‌دهد و مواد مغذی آن حفظ و متراکم می‌شود. در ادامه به طور مفصل به بررسی خواص میوه خشک و آجیل می‌پردازیم تا بهتر متوجه شوید مصرف این مواد چه تاثیری روی سلامتی بدن دارند و با علم به آن، این خوراکی مقوی را در سبد غذایی خود جای دهید.

 بهترین مارک دستگاه میوه خشک کن صنعتی

بهترین مارک دستگاه میوه خشک کن صنعتی

مشاهده

 شرایط کنونی جامعه به سمتی در پیش است که بیشتر افراد و حتی کودکان به دلیل کم تحرکی با معضل چاقی روبرو هستند و افراد زیادی برای پیشگیری از چاقی رو به رژیم‌های گیاهی و مصرف میوه و سبزیجات آورده‌اند. با توجه به تحقیقات انجام شده میوه خشک 5/3 برابر میوه تازه، فیبر و مواد معدنی دارد. در زیر به چند مورد از خواص میوه خشک به طور مفصل اشاره می‌کنیم.

1.   کاهش ابتلا به دیابت و کنترل قند خون

 با وجودی که میوه خشک قند بیشتری نسبت به نوع تازه خود دارد، ولی در زمینه کنترل قند خون و جلوگیری از بروز دیابت بسیار موثر می‌باشد. به این دلیل که میوه‌های خشک از جمله کشمش و توت خشک دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان‌ها مواد موثر و مفید برای سلامتی و بهبود عملکرد انسولین خون و کنترل میزان قند خون می‌باشد. با کنترل قند خون ریسک ابتلا به دیابت تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

2.   پیشگیری و درمان یبوست

 همانطور که می‌دانید اغلب میوه‌ها دارای فیبر زیادی هستند که حجم فیبر میوه خشک بیشتر است و مصرف آن تاثیر چشمگیری در سلامت سیستم گوارش بدن دارد. به طوری که وجود فیبر در روده‌ها باعث جذب آب بیشتر در مدفوع و در نهایت رفع مشکل یبوست می‌گردد. به عنوان مثال آلو خشک از میوه‌هایی است که مقدار زیادی فیبر دارد و به عنوان نوعی ماده ملین شناخته می‌شود.

3.   تقویت سیستم دفاعی بدن

 از مهمترین خواص میوه خشک بالا بردن قدرت سیستم دفاعی بدن است. از آنجا که میوه خشک دارای ویتامین C است، مصرف این ماده خوراکی تاثیر فوق العاده‌ای در تقویت سیستم ایمنی و همچنین زیبایی و شادابی پوست دارد. بنابراین مصرف آن به بیماران و افرادی که دوره نقاهت را می‌گذرانند، به ویژه بیماران سرطانی و بانوان باردار توصیه می‌شود. 

4.   مناسب برای سلامت قلب و تقویت رگ‌ها

 آنتی اکسیدان موجود در میوه خشک مانع از اکسیده شدن گلسترول LDL و ایجاد لختگی در رگ‌ها می‌شود. به طوری که شریان خون به آسانی در رگ‌ها جریان پیدا می‌کند و خطر سکته قلبی و بروز بیماری‌های قلبی عروقی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

5.  تقویت استخوان‌ها

 میوه خشک حاوی ویتامین D و کلسیم است که باعث تقویت و رشد استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌گردد. مشکل پوکی استخوان به خصوص در بانوان در اثر کمبود کلسیم ایجاد می‌شود. با مصرف روزانه میوه خشک‌هایی مانند موز، آلو، توت فرنگی و آناناس می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. 

6.   حفظ تناسب اندام

 برخی میوه‌های خشک مانند زردآلو خشک، کشمش، توت خشک، خرما و مغزیجات تاثیر زیادی در تنظیم سوخت و ساز بدن دارند. در ضمن کربوهیدرات موجود در آن باعث ایجاد سیری و پرهیز از اشتهای کاذب می‌شود. از این رو مصرف این خوراکی‌ها باعث جلوگیری از چاقی مفرط و حفظ تناسب اندام می‌گردد.

7.   درمان کم خونی و تنظیم فشار خون

 کم خونی اغلب در اثر کمبود گلبول‌های قرمز ایجاد می‌شود. میوه‌های خشک سرشار از مواد معدنی هستند که مصرف آن کمک زیادی به پیشگیری و حتی درمان بیماری‌های خونی مانند کم خونی و فشار خون می‌کند.

 از جمله میوه‌هایی که خوردن آن می‌تواند میزان آهن خون را تامین نماید به کشمش، توت خشک، زردآلو خشک، آلو خشک و خرما می‌توان اشاره کرد. این میوه‌ها دارای پتاسیم هستند که از فواید آن تنظیم فشار خون و تپش قلب است. 

8.   جلوگیری از بروز پیری زودرس

 از خواص میوه خشک در زمینه سلامت پوست و حفظ شادابی آن نمی‌توان گذشت. مصرف انبه خشک و بادام به دلیل وجود مقادیر بالای امگا ۳ در درخشندگی و سلامت پوست تاثیر بی‌نظیری دارند. کشمش نیز حاوی نوعی آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی باعث شادابی پوست و جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک پوست می‌شود.

همانگونه که اشاره شد مصرف میوه خشک و آجیل فواید زیادی برای سلامتی بدن دارند. بنابراین سعی کنید از این خوراکی مقوی و خوشمزه در میان وعده‌های خود استفاده کنید و از خواص سرشار آن بهره‌مند شوید.

 بهتر است خوردن میوه خشک در روتین روزانه افرادی همچون کودکان، بانوان باردار، بیماران دیابتی، بیمارانی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، بیماران سرطانی و. قرار گیرد تا بتوان روند درمان و بهبودی را سرعت بخشید.

 

   

 

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی UV دار
14,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی UV دار
19,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 16 سینی
49,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 30 سینی
96,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن گردان 40 سینی
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن گردان 10 سینی
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 60 سینی
149,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 80 سینی
174,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود