تفاوت جت پرینتر صنعتی و دستی

icon دوشنبه 19 مهر 1400
 تفاوت جت پرینتر صنعتی و دستی

 

دستگاه جت پرینتر

جت پرینتر یکی از با اهمیت ترین و پرکاربرد ترین دستگاه ها و ماشین آلات در صنایع در خط تولید و بسته بندی می باشد. دستگاه جت پرینتر جهت ثبت و چاپ اطلاعات مختلف محصولات مانند اطلاعات تولید، سری ساخت، تاریخ انقضا، قیمت، لوگو و بارکد، مواد تشکیل دهنده، طریقه استفاده و هر اطلات مهم و مورد نیاز برای خریدار بر روی محصولات، تولید و ساخته شده است.از این دستگاه در مرحله نهایی بسته بندی محصولات استفاده می شود.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

دستگاه جت پرینتر از جمله ماشین آلات یا دستگاه های چاپ است که هر متنی را با استفاده از جوهر و کارتریج و با قابلیت چاپ حرارتی بر روی سطح محصول با سرعت بالا چاپ و پرینت می کند.

جت-پرینتر 

انواع دستگاه جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر براساس نوع عملکرد به دو دسته کلی تقسیم می شوند.  مدل های مختلف دستگاه،  قابلیت حرارت برای گرم کردن جوهر و چاپ آن بر روی بسته بندی ها دارد.

جت پرینتر دستی (بدون سنسور)

جت پرینتر صنعتی (سنسور دار)

 

جت پرینتر دستی

جت پرینتر دستی یک دستگاه یا ماشین قدیمی جهت چاپ اطلاعات لازم و مورد نیاز روی محصولات می باشد. این محصول از ساده ترین مدل های دستگاه جت پرینتر است. این دستگاه بدلیل چاپ اطلاعات در تیراژ پایین در تولیدی های کوچک و کارگاه های کوچک کاربرد دارد.

جت پرینتر دستی مناسب برای تولیدی های کوچک که تعداد چاپ کمی دارند. جت پرینترهای دستی بدون سنسور هستند و یک شاسی دارند. شاسی دستگاه با استفاده از اپراتور با دست گرفته می شود؛ و  عملیات چاپ و پرینت اطلاعات روی محصول انجام می شود.

جت پرینتر دستی توانایی چاپ اطلاعات حداکثر در 6 سطر با حداکثر اندازه حروف 15 میلی متر را دارد. دستگاه جت پرینتر دستی از مهم ترین ماشین آلات و دستگاه های بسته بندی در کارگاه ها و خطوط تولیدی و بسته بندی می باشد. 

جت پرینتر  صنعتی

دستگاه جت پرینتر صنعتی یک جت پرینتر تمام اتومات می باشد. این دستگاه در کارخانه ها و صنایع و کارگاه‌های تولیدی بزرگ بدلیل چاپ در تعداد تیراژ بالایی کاربرد دارد. دستگاه جت پرینتر صنعتی سنسور جهت تشخیص خودکار محصول برای چاپ اطلاعات دارد. این دستگاه در صنایع بسته بندی بسیار کاربرد دارد و در انتهای خط تولید و بسته بندی قرار می گیرد.

دستگاه جت پرینتر صنعتی قابلیت نصب روی دستگاه و ماشین آلات مرتبط را دارد؛ و پس از نصب، محصولات توسط نوار نقاله از دستگاه جت پرینتر صنعتی عبور کرده، توسط سنسور دستگاه شناسایی شده و اطلاعات مورد نظر را روی محصول چاپ می کنند.

 

روش کار دستگاه جت پرینتر

دستگاه جت پرینتر عملیات چاپ اطلاعات را روی محصول را انجام می دهد. شیوه کار و انجام عملیات در دستگاه های جت پرینتر بسته به نوع عملکرد دستگاه متفاوت می باشد.

جت-پرینتر-دستی

روش کار جت پرینتر دستی

دستگاه جت پرینتر دستی در صنایع و کارگاه و کارخانه های کوچک کاربرد دارد. در این مدل دستگاه متن چاپ و اطلاعات مورد نیاز برای چاپ را مشخص کرده و در قسمت خروجی دستگاه قرار می دهید؛ سپس قسمت خروجی دستگاه را بر روی محل مورد نظر محصول قرار داده و شاسی دستگاه یا کلید چاپ را زده و اجازه چاپ متن را روی محصول می دهید. این دستگاه سرعت پایینی دارد و برای مکان هایی با تولید پایین مناسب می باشد.

 

روش کار جت پرینتر اتوماتیک

نحوه کار دستگاه جت پرینتر اتومات شبیه جت پرینتر دستی می باشد. فقط در دو مورد با هم تفاوت دارند:

1-  زمان و فرآیند چاپ اطلاعات در دستگاه جت پرینتر اتومات توسط سیستم های کامپیوتری تنظیم می شود.

2-  سرعت انجام کار جهت چاپ و پرینت اطلاعات روی محصول در این مدل بسیار بالاست و ظرفیت چاپ اطلاعات در تیراژ بالا را دارد.

کاربرد دستگاه جت پرینتر

کاربرد اصلی دستگاه جت پرینتر جهت ثبت و چاپ اطلاعات از جمله تاریخ تولید و انقضا بر روی محصولات را دارد. پیش ترین کاربرد اصلی این دستگاه در صنایع غذایی می باشد ولی در کارخانه های مهندسی جهت ثبت اطلاعات مهندسی بر روی دیوار ها و لوله کشی ها کاربرد دارد. همچنان در صنعت حمل و نقل در قسمت باربری جهت چاپ و ثبت اطلاعات بر روی کارتن ها و جعبه ها کاربرد دارد. در برخی بخش ها نیز برای ثبت اطلاعات مهندسی بر روی نیز از جت پرینترهای دستی استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از دستگاه جت پرینتر

  • انواع جوهرها به بیشتر مدل های دستگاه جت پرینتر سازگار است و قابلیت استفاده در برای همه مدل های دستگاه جت پرینتر را دارد.
  • مدل های قدیمی جت پرینتر قابلیت چاپ اطلاعات و متن را فقط روی بخش های صاف دستگاه داشتند؛ اکنون با پیشرفت تکنولوژی و علم صنعت قابلیت چاپ اطلاعات بر روی سطوحی که دارای قوس و فراز و نشیب هستند؛ را دارد.
  • در گذشته مدل های قدیمی جت پرینتر فقط می توانستند بر روی بخش های صاف محصولات چاپ خود را انجام دهند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید دهانه های پرینت قابل انعطاف این مشکل برطرف شده و دستگاه جت پرینتر می تواند نیز به راحتی چاپ خود را انجام دهد.
  • دستگاه جت پرینتر مصرف پایینی دارد و به بیان دیگر مصرف انرژی این دستگاه بهینه است.
  • اکثر مدل های دستگاه جت پرینتر دستی برای محافظت از اپراتورها از سیستم های ایمنی استفاده می کنند.

 

اشتراک گذاری :

...
دستگاه اسلایسر صنعتی
112,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه جت پرینتر دستی
99,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه جت پرینتر دستی
16,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه درب بند ادکلن (دستی)
8,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه درب بند برقی (دستی)
8,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه درب بند ویال شیشه ای (دستی)
8,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه پرس قرص دستی
22,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود