ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه روغن گیر دستگاه روغن گیر و کاربرد آن

دستگاه روغن گیر و کاربرد آن

icon دوشنبه 19 مهر 1400
 دستگاه روغن گیر و کاربرد آن

دستگاه روغن گیری دستگاهی مهم در صنایع برای روغن گیری از دانه ها روغنی و انواع محصولات گیاهی می باشد. دانه های روغنی یک منبع غنی و مهم از پروتئین و ویتامین هستند و روغن حاصل شده از آنها پروتئین و مواد معدنی و مغذی خوبی دارد و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به روغن حیوانی دارد. این محصول در صنایع غذایی و شیمیایی و ... بسیار کاربرد دارد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

کاربرد دستگاه روغن گیری

روغن گیری محصولات مختلف و دانه های مختلف با هم فرق دارند و به همین سبب  نیز باید دستگاه های روغن گیری متفاوتی در بازار وجود دارد. البته دستگاه روغن گیری در دو مدل صنعتی و نیمه صنعتی ساخته شده و در بازار موجود می باشند. پیش از خرید دستگاه روغن گیری باید محصولات مد نظر خود جهت روغن گیری را مشخص کنید. دستگاه های روغن گیر در حجم و سایزهای مختلف وجود دارد؛ و دستگاه روغن گیر با حجم مخزن کوچک، کاربرد خانگی نیز دارد.

روغن گرفته شده با دستگاه روغن گیری  با کیفیت بوده و کاملا ارگانیک می باشد. روغن‌های گرفته شده توسط دستگاه های روغن گیری به عنوان مواد غذایی و یا مواد بهداشتی و درمانی مصرف می شود. تولید کره و ارده با دستگاه کره گیر بسیار آسان تر از مشک می باشد.

  دستگاه-روغن-گیر

دستگاه روغن گیری برای چه دانه هایی مناسب است؟

دستگاه روغن گیری برای دانه هایی که بیش از 2 درصد آن را روغن تشکیل داده است؛ مناسب است. دستگاه روغن گیری برای دانه های روغنی نرم، متوسط و سخت کاربرد دارد. از جمله:

  • کلزا
    سیاه دانه
  • بادام تلخ و شیرین
  • پودر نارگیل
  • کنجد
  • آفتابگردان
  •  تخم کتان
  •  تخم کدو
  •  فندق
  •  آرگان
  •  خشخاش
  •  زیره
  • پسته
  • گردو
  • هسته آلبالو
  •  و بقیه دانه های روغنی

روش کار با دستگاه روغن گیری

بعضی از دانه های روغنی، نرم هستند و با اعمال فشار بر روی دانه ها توسط دستگاه روغن گیری، دانه ها له شده و روغن از آنها خارج می شود. پس از آن روغن بدست آمده از دانه ها از صافی رد شده و لرد گیری می شوند و در نهایت روغن صاف و خالص شده را بسته بندی می کنند.

انواع دستگاه های روغن گیری صنعتی

دستگاه های روغن گیری صنعتی از دو روش پرس سرد و گرم جهت روغن گیری و گرفتن روغن از دانه های روغنی استفاده می کنند.

دستگاه روغن گیری پرس گرم

در روش پرس گرم، پیش از انجام کار، دانه ها گرم می شوند و با دمای بالای 100 درجه پخته می شوند و پس از آن وارد مخزن دستگاه شده و با اعمال فشار روغن از آنها خارج می شود و برای بسته بندی بهتر است.

دستگاه روغن گیری پرس سرد

 روش پرس سرد از پرس گرم سالم تر می باشد. این روش برای روغن های با دمای پایین تر از 45 درجه مناسب می باشد.

تفاوت روش پرس سرد با پرس گرم

در روش سرد دانه های روغنی پیش از روغن گیری برخلاف پرس گرم حرارت نمی بینند  با فشار یا چرخش ماردونی در دستگاه روغن گیری انجام می شود. روغن تولید شده با روش پرس سرد سالم تر است. دستگاه روغن گیری صنعتی فاقد فیلتر  برای تصفیه روغن می باشد، ولی تمامی روغن ها را با کیفیت و ارگانیک تولید می کند . در صورت تمایل کارفرما قابلیت نصب دستگاه تاریخ زن جهت بررسی تاریخ تولید و انقضا را دارد.

اگر دستگاه روغن گیری از روش پرس گرم استفاده کند باید پیش از کار دانه ها را تفت داده و گرم کنند و پس از آن تحت فشار قرار گرفته و بدون اضافه کردن ماده افزودنی، روغن تولید شده و آماده بسته بندی می باشد. اگر دستگاه روغن گیری از روش پرس سرد استفاده کند بدون حرارت دادن به دانه ها، آن ها را تحت فشار قرار داده و پرس می شوند. در این مدل دستگاه نیز بدون اضافه کردن ماده افزودنی روغن تولید می شود. آزمایشات انجام شده روی روغن های تولید شده با پرس سرد و گرم نشان داده است که روغن های تولید شده از روش پرش سرد بسیار با کیفیت بوده و بدون آسیب به بافت مولکول های روغن و بدون از بین بردن خواص دانه ها، روغن شفافی را تولید کرده اند.

دستگاه روغن گیری زیتون

روغن-گیر-زیتون

دستگاه روغن گیر زیتون یک نوع دستگاه روغن گیری می باشد که سیستم دستگاه با سیستم سایر دستگاه های صنعتی فرق دارد. این دستگاه جهت روغن گیری زیتون ساخته شده است و صرفا برای روغن گیری زیتون از آن استفاده می شود. این دستگاه سه سیستم شستشو و بوجاری و روغن گیری دارد. در نوع اول، محصول تازه برداشت شده توسط دستگاه شسته می شود و بخش های اضافه آن و ضایعات آن گرفته می شود. این دستگاه برای روغن گیری زیتون بسیار مناسب است و قابلیت هایی دارد. از جمله قابلیت های دستگاه، داشتن بونکر و بالابر و خردکن زیتون (تبدیل به خمیر زیتون)، همزن خمیر زیتون، دیکانتر سانترفیوژی می باشد.

تمامی قطعات دستگاه روغن کشی زیتون ایتالیایی است و ساخت کشور ترکیه می باشد. ابتدا میوه زیتون را با سیستم شستشوی دستگاه برای پاک کردن گرد و غبار و طعم خاک شستشو داده؛ پس از آن زیتون با بخش خردکن دستگاه تبدیل به خمیر شده، سپس وارد سانتریفیوژ شده و با استفاده از این سیستم زیتون ها تحت فشار قرار گرفته و روغن مایع و آب زیتون را تولید می کند، آب و روغن مایع توسط دیکانتر از هم جدا شده و روغن زیتون شفاف تولید می شود.

  دستگاه-روغن-گیر

دستگاه روغن گیری کنجد

دستگاه روغن گیری کنجد، قیمت مناسبی دارد و برای گرفتن روغن سایر گیاهان کاربرد دارد. کنجد دانه روغنی نرم می باشد و از سیستم فشاری جهت روغن گیری از دانه کنجد استفاده می کند. این مدل دستگاه، بدلیل اندازه ای که دارد؛ یک دستگاه پرکاربرد بوده و مصرف خانگی دارد.

دستگاه روغن گیری نارگیل

کارکرد این دستگاه شبیه دستگاه روغن گیری کنجد است و با سیستم فشاری روغن دانه ها را می گیرد. این دستگاه نیز کاربرد خانگی دارد.

دستگاه روغن گیری بادام

روش کار و روغن گیری این دستگاه با سیستم فشاری می باشد. بادام دانه ای نسبتا سخت می باشد و روغن آن در صنایع بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد.

دستگاه روغن گیری سیاه دانه

سیاهدانه یک دانه سخت است و روغن گیری از آن شبیه روغن گیری از زیتون می باشد. این محصول بیشتر در مغازه های کوچک و عطاری کاربرد دارد.

 اطلاعات در مورد دستگاه روغن گیری

روغن های تولید شده با روش پرس سرد در بخش های مختلف صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و دارویی و ... استفاده می شود. حداقل ظرفیت دستگاه های روغن گیری 4 کیلوگرم و حداکثر آن 20 کیلوگرم در ساعت می باشد. جنس بدنه دستگاه های روغن گیری، پوشش تمام استیل می باشد و وزن  دستگاه بسته به ظرفیت تولیدی و حجم مخزن دستگاه متغیر است، بطور کلی در بازه 22 تا 650 کیلوگرم قرار دارد. برق مصرفی دستگاه های روغن گیری در انواع متفاوت تک فاز و سه فاز می باشد.

دستگاه روغن گیری یک دستگاه اتوماتیک بوده و بسیار ایمن می باشد. این دستگاه در حجم های مختلفی در بازار موجود است و در حجم های کوچک برای راه  اندازی خط تولید و ایجاد یک کسب و کار کوچک مناسب می باشد.

سایر ویژگی های دستگاه 

  • مصرف برق بهینه
  • کارکرد آسان
  • تولید روغن های شفاف و ارگانیک
  • انجام عملیات بدون سر و صدا
  • قابلیت تنظیم سرعت دستگاه با اینورتور
  • قابلیت کارکرد 24 ساعته
  • قابلیت روغن گیری از تمامی دانه های روغنی
  • استهلاک ناچیز

اشتراک گذاری :

...
دستگاه روغن گیری (1500 وات)
62,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (1800 وات)
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه روغن گیری (3000 وات) با فیلتر تصفیه
324,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 6 سینی
13,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 8 سینی
18,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 16 سینی
49,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه میوه و سبزی خشک کن 30 سینی
96,900,000 تومان
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود