ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه تقطیر دستگاه عرق گیری مسی بهتر است یا استیل؟

دستگاه عرق گیری مسی بهتر است یا استیل؟

icon شنبه 20 آذر 1400
 دستگاه عرق گیری مسی بهتر است یا استیل؟

به طور کلی از دستگاه عرق گیری و تقطیر جهت تهیه انواع عرقیات که مصرف آن در زمینه غذایی و دارویی می‌باشد، استفاده می‌کنند و با توجه به نوع کاربرد دستگاه و استفاده آن، در نوع خانگی با ظرفیت تولید پایین یا نوع صنعتی آن با ظرفیت تولید بالاتر، ساخته و به بازار عرضه می‌شود.

مزیت‌های دستگاه عرق گیری

امروزه انواع مختلف دستگاه عرق گیری برقی و گازی را در بازار مشاهده می‌کنید، که هر فردی با توجه به امکانات و نوع نیاز خود برای خرید دستگاه تصمیم می‌گیرد. تهیه و خرید دستگاه عرق گیر خانگی دارای مزیت‌ هایی، همچون استفاده از عرقیات گیاهان مختلف به شکل مطمئن و به صرفه در منزل می‌باشد. این روزها تهیه و تولید عرق و عصاره گیاهان و گل‌های مختلف به دلیل خواص زیادی که دارند، رواج پیدا کرده است. به همین خاطر انواع مدل‌های دستگاه عرق گیری و گلاب گیری در بازار عرضه می‌شود که هرکدام آنها جهت مصارف صنعتی و خانگی، دارای مشخصات و کاربرد خاصی هستند.

مزیت دستگاه عرق گیری

 مراحل عرق گیری از گیاهان در صنعت

مراحل عرق گیری از گیاهان در صنعت

مشاهده

به طور مثال اگر شما جهت راه اندازی کسب و کار کوچک خانگی یا تهیه عرقیات گیاهی در منزل به این دستگاه عرق گیر احتیاج داشته باشید می‌توانید با خرید یک دستگاه عرق گیری خانگی و در حجم پایین این دستگاه را تهیه کنید. اما در حالی که بخواهید در کارگاه‌های صنعتی به تهیه و تولید گلاب و عرقیات گیاهی در حجم بالا اقدام کنید، می‌توانید دستگاه عرق گیری و تقطیر صنعتی را خریداری و مورد استفاده قرار دهید.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

حالا باید ببینیم چه دستگاه عرق گیری بهتر است؟

بدون تردید استفاده از دستگاه عرق گیری که جنس بدنه آن از آلیاژ آلومینیوم یا استیل مرغوب و با کیفیت باشد و نیز اتصالات و لوله‌های آن از جنس مس و برنج خالص باشد همچنین دارای کندانسور مرغوب و قوی باشد، بهتر است. فلزی که از آن در ساخت مخزن دستگاه استفاده می‌شود باید به صورتی باشد که حرارت بالا روی آن تاثیری نداشته باشد و رطوبت دستگاه موجب زنگ زدگی آن نشود. به طور کلی آب بندی مناسب دستگاه نیز اهمیت بالایی دارد تا در هنگام عرق گیری و تقطیر شاهد نشت مایعات به خارج از بدنه دستگاه نباشید.

با تهیه و خرید یک دستگاه عرق گیر مرغوب و با کیفیت قادر خواهید بود انواع عرقیات خالص، خوش عطر و شفاف را بدون رنگ و بوی نامطلوب تهیه کنید. در نظر داشته باشید که ظرفیت و اندازه دستگاه عرق گیر باید متناسب با میزان کارکرد و استفاده آن باشد و از نظر قیمت هم مناسب و به صرفه باشد. از نظر قیمت هم، قیمت دستگاه عرق گیری مسی با دستگاه عرق گیر استیل متفاوت می‌باشد.

طرز کار دستگاه عرق گیر برقی

در اینجا به طرز استفاده و روش کار با دستگاه عرق گیر برقی می‌پردازیم. روش عرق گیری با دستگاه عرق گیری مانند مدل‌های قدیمی بوده و چندان تفاوتی ندارد. انرژی مصرفی در این مدل دستگاه از انرژی برق تامین می‌شود.

دستگاه عرق گیری از پرکاربرد ترین دستگاه‌های صنایع غذایی به شماری آید که در صنعت عرق گیری گیاهان و گلاب گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقطیر، فرآیندی است که از آن برای جدا کردن عرق خالص از مخلوط مایعات و گیاهان و گل‌ها، استفاده می‌شود. در این فرآیند، مایع از مواد مخلوط پس از رسیدن به نقطه جوش جدا می‌شود. توجه داشته باشید که نقاط جوش گیاهان با هم متفاوت است.

ابتدا گل یا گیاه مورد نظر برای عرق گیری را داخل مخزن دستگاه می‌ریزند. بهتر است از هر گیاه به طور جداگانه عرق گیری شود و از مخلوط کردن چند گیاه با هم خودداری نمایید تا نتیجه بهتری بگیرید.

سپس به مقدار کافی آب به آن اضافه می‌کنند. گاهی اوقات جهت تهیه عرق دو آتشه، از عرق همان گیاه به جای آب استفاده می‌کنند. پس از آن گیاه را همراه آب اضافه شده حرارت می‌دهند تا بخار آن به سمت ظرف تقطیر که مخروطی شکل است بالا بیاید. سپس این بخار توسط دستگاه کندانسور یا سرد کننده، سرد می‌شود و به مایع که همان عرق است، تبدیل می‌شود و از لوله خروجی در ظرف مورد نظر ریخته می‌شود.   

حجم دستگاه عرق گیر

همانطود که اطلاع دارید دستگاه‌های عرق گیری و گلاب گیری در اندازه و ظرفیت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. شاید این سوال برایتان پیش آید که حجم خالص مخزن دستگاه عرق گیری چقدر است؟ در اینجا اندازه دقیق دستگاه‌های تقطیر و گلاب گیری را به اطلاع شما خواهیم رساند.

حجم دستگاه گلاب گیری با ظرفیت مخزن 10 لیتری، به طور خالص 8.5 لیتر می‌باشد و مناسب برای استفاده در کارگاه‌های کوچک و منزل جهت تولید عرقیات در حجم پایین می‌باشد. قیمت دستگاه عرق گیری و گلاب گیری خانگی حدود 6.5 الی 7 میلیون تومان می‌باشد.

دستگاه تقطیر 20 لیتری با کندانسور برقی

این دستگاه قابلیت گلاب گیری و عرق گیری از انواع گیاهان مانند نعنا، کاسنی، بیدمشک، پونه و... را دارد. همچنین برای عرق گیری از گیاهان دارویی و تهیه عرق بالای 90 درصد و آب معدنی و آب مقطر و سایر نوشیدنی‌ها از دیگر کاربردهای این دستگاه است. سرعت عمل بالای این دستگاه این اجازه را می‌دهد که غیر از مصارف خانگی، از آن در عطاری‌ها و کارگاه‌های تولید گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی، آزمایشگاه‌ها و داروسازی‌ها نیز به کار گرفته شود. حجم مخزن این مدل دستگاه 20 لیتر و ظرفیت خروجی آن در هر پارت، 3 لیتر می‌باشد.

چگونه عرق گیری کنیم؟

دستگاه عرق گیری 50 لیتری با کندانسور برقی

با سرعت عمل بالایی که این دستگاه دارد، از آن در عطاری و کارگاه‌های تولیدی عرقیات گیاهی و گلاب و ... استفاده می‌شود. از این دستگاه علاوه بر استفاده در صنعت غذایی در کارخانجات تولید الکل ( اتانول و متانول) نیز می‌توان استفاده نمود. راه اندازی و نصب دستگاه به آسانی امکان پذیر است. حجم ورودی دستگاه 50 لیتر و ظرفیت خروجی آن 7.5 لیتر در هر مرحله است.

دستگاه عرق گیر و تقطیر 100 لیتری با کندانسور آبی

این دستگاه با قطر دهانه 32 سانتی متری و نوع کندانسور آبی مناسب برای استفاده در منزل و عطاری جهت عرق گیری از گیاهان مختلف می‌باشد. این دستگاه از دو بخش سرد کننده و گرم کننده تشکیل شده است و مجهز به واشر سیلیکونی و خروجی مسی است که دارای 8 چفت می‌باشد.

این دستگاه عرق گیر دارای نسل جدید سرد کن برقی است و به آب نیاز ندارد که نکته مهمی برای دیگ‌های ضخیم به حساب می‌آید. این دستگاه با توجه به ظرفیتش می‌تواند پس از عرق گیری، 100 لیتر محصول خروجی 0.5 تا 1.5 لیتر عرق خالص داشته باشد. همچنین این دستگاه عرق گیری سرد کن دار دارای دیگ دوجداره است.

قیمت فروش هر بطری عرق گیاهی خانگی

پس از تهیه انواع عرقیات گیاهی و دارویی باید زمینه فروش انواع محصولات خود را ایجاد کنید. قیمت هر لیتر عرق گیاهی با توجه به نوع گیاهی که از آن عرق گیری نموده اید و با توجه به غلظت عرق و به اصطلاح دو آتشه بودن عرق گیاهی یا گلاب به دست آمده، و در نظر گرفتن انواع عرقیات از لحاظ دارویی و طبی، متفاوت هستند. در زیر به قیمت برخی از عرقیات گیاهی خانگی تهیه شده با دستگاه عرق گیر خانگی اشاره می‌کنیم:

قیمت یک بطری یک لیتری عرق بیدمشک حدود 32000 تومان است.

قیمت یک بطری یک لیتری عرق آویشن 17000 تومان است.

قیمت یک بطری یک لیتری عرق بومادران 16000 تومان است.

قیمت یک بطری یک لیتری عرق هل 42000 تومان است.

قیمت یک بطری یک لیتری عرق نعنا 30000 تومان است.

قیمت یک بطری یک لیتری عرق زیره سیاه 20000 تومان است.

قیمت یک بطری یک لیتری عرق رازیانه 16000 تومان است.

قیمت یک بطری یک لیتری گلاب 58000 تومان است.

قیمت یک بطری یک لیتری گلاب دو آتشه 73500 تومان است.

با چه دستگاهی عرق کشمش بگیریم؟

با استفاده از یک دستگاه تقطیر یا گلاب گیری و انجام دادن نکات مهم کلیدی، می‌توانید به راحتی عرق کشمش تهیه کنید. تهیه عرق کشمش به دو هفته زمان نیاز دارد. در ابتدا 3 برابر حجم کشمش آب داخل مخزن دستگاه ریخته، سپس کشمش را اضافه کنید و کمی مخلوط کنید، درب آن را بسته و 3 روز زمان دهید.

پس از آن با گوشت کوب برقی، کشمش‌ها را کمی له کنید. این کار را تا روز هشتم ادامه دهید. بعد از آن هر دو روز یکبار هم بزنید تا دو هفته شود. هنگامی که آب روی کشمش‌ها را بگیرد زمان عرق گیری آن است.

توجه کنید که یک سوم حجم مخزن باید خالی باشد. برای عرق گیری در ابتدا شعله حرارت زیاد باشد. بعد از آنکه شروع به تولید بخار کرد شعله را کم کنید و پس از عبور بخارات از دستگاه کندانسور و تبدیل شدن به مایع از لوله‌های خروجی به ظرف مورد نظر ریخته می‌شود.

شرکت AG مرکز فروش دستگاه عرق گیری در تهران است که انواع دستگاه تقطیر و گلاب گیر در حجم‌های مختلف را ارائه می‌دهد. جهت خرید دستگاه عرق گیری با مشاورین فروش شرکت AG در تماس باشید.

راه ارتباطی ما:

02146093083

02146093084

02146093085

02146093086

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود