دستگاه پرکن دستگاه بسته بندی حبوبات نکات مهم درباره دستگاه بسته بندی حبوبات

نکات مهم درباره دستگاه بسته بندی حبوبات

icon شنبه 14 اسفند 1400
 نکات مهم درباره دستگاه حبوبات

حبوبات از جمله مواد غذایی پر مصرف در تمام دنیا به شمار می آید که هم به صورت فله ای و هم به صورت بسته بندی شده جهت فروش به بازار عرضه شده اند. اکثریت مردم برای اطمینان از سلامت و کیفیت حبوبات بیشتر تمایل دارند حبوبات را به صورت بسته بندی که مطابق با استاندارد باشد، خریداری نمایند.

دستگاه بسته بندی حبوبات

با این اوصاف کارگاه ها و کارخانه ها و تولیدی های زیادی با تهیه دستگاه بسته بندی حبوبات اقدام به راه اندازی خط تولید بسته بندی های مناسب برای حبوبات کرده اند. البته در حجم کمتر به عنوان شغل خانگی که بسیار پر سود هست، شناخته می شود و افراد می توانند با تهیه یکی از دستگاه های بسته بندی حبوبات در منزل شروع به کار کنند.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 شاید برایتان سوال باشد که کار دستگاه بسته بندی حبوبات دقیقا چیست؟

این دستگاه می‌تواند انواع حبوبات مثل عدس، نخود، لوبیا، ماش، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا عروس و انواع غلات مانند جو، گندم، برنج و ذرت و همچنین انواع خشکبار را بسته بندی نماید. دستگاه بسته بندی حبوبات در انواع مختلفی در بازار موجود می باشد که بسیاری از کارخانه های تولیدی و کارگاه ها با استفاده از این دستگاه، بسته بندی های متنوعی را برای انواع محصولات خود انجام می‌دهند و از جایگاه مناسبی بین رقبای خود برخوردار هستند.

پیشنهاد میشود مقاله صفر تا صد راه اندازی و کسب درآمد از کارگاه بسته بندی خشکبار را مطالعه کنید. 

دستگاه بسته بندی حبوبات تا چه وزن از بسته را پر می کند؟

 دستگاه بسته بندی حبوبات در حقیقت یک دستگاه پرکن گرانولی به حساب می آید. این دستگاه جهت بسته بندی همه محصولات گرانولی که حجم دارند و پودر و مایع نیستند، کاربرد دارد. دستگاه بسته بندی حبوبات قادر است انواع حبوبات و خشکبار را به شکل اتوماتیک در بسته هایی با وزن ۲۰ گرم الی ۲۰۰۰ گرم بسته بندی نماید.

 هر دو مدل دستگاه پرکن حبوبات حجمی و توزینی قابلیت این را دارند که محصولات را در بسته هایی با حداکثر دو کیلوگرم وزن بسته بندی کنند. دستگاه کیسه پرکن توانایی بسته بندی محصولات در کیسه هایی با وزن ۵ کیلوگرم و ۱۰ کیلوگرم الی ۵۰ کیلوگرم را دارد.

 انواع بسته بندی دستگاه پرکن حبوبات

دستگاه بسته بندی حبوبات محصولات را در سه مدل بالشی، پاکتی و کاست دار بسته بندی می کند که در ادامه به توضیح مختصری برای هر مدل خواهیم داد.

بسته بندی بالشی با دستگاه بسته بندی حبوبات

 بسته بندی در کیسه هایی که دو طرف آن دوخته می‌شود را در اصطلاح بالشی می گویند.

بسته بندی پاکتی با دستگاه بسته بندی حبوبات

 کیسه های بسته بندی پاکتی مانند کیسه های کاست دار هستند، با این تفاوت که سطح زیرین محکمی ندارند و نمی توان آنها را در حالت ایستاده قرار داد.

بسته بندی پاکتی با دستگاه بسته بندی حبوبات

بسته بندی کاست دار با دستگاه بسته بندی حبوبات

 بسته بندی در کیسه هایی که به شکل کاست دار بسته بندی می شوند و قابلیت این را دارند که به شکل ایستاده قرار بگیرد. این مدل بسته بندی از بالا دوخته می‌شود و دارای سطح زیرین محکم و ثابتی می باشد.

 دستگاه بسته بندی حبوبات در روز چند بسته تولید می کند؟

 سرعت بسته بندی این دستگاه ها بستگی به تعداد توزین آن دارد. دستگاه بسته بندی حبوبات تک توزین در هر دقیقه تقریباً ۱۰ کیسه بسته بندی می کند که حدودا 14000 کیسه در طول شبانه روزمی باشد. دستگاه بسته بندی حبوبات دو توزین در هر دقیقه حدودا ۱۵ کیسه بسته بندی می کند. روزانه حدود 21000 کیسه بسته بندی می کند. سرعت بسته بندی دستگاه بسته بندی حبوبات چهار توزین حدود ۲۵ کیسه در هر دقیقه می باشد و برای دستگاه ده توزین این تعداد به ۳۵ الی ۴۰ کیسه در دقیقه می رسد.

 شاید این سوال در ذهن تان باشد که آیا با دستگاه بسته بندی حبوبات می‌توان محصولات مختلف را بسته بندی نمود؟ بله این دستگاه ها این قابلیت را دارند که با یک دستگاه می توان چند محصول را در کیسه هایی با وزن های مختلف بسته بندی نمود. تنها باید لوله یقه دستگاه بسته بندی حبوبات را تعویض کنید.

آیا جنس لفاف برای بسته بندی حبوبات مهم است؟

 دستگاه بسته بندی حبوبات برای بسته بندی از رول خام استفاده می کند و نیازی به پاکت های آماده ندارد. تنظیمات گرماژ آن از طریق سیستم plc طوری انجام می شود که کیسه ها پس از پر شدن به پاکت تبدیل شوند و در آخر با دوخت کیسه کار بسته بندی حبوبات و خشکبار به اتمام می‌رسد. دستگاه بسته بندی اتوماتیک از پلاستیک سلفون، فویل آلومینیوم و متالایز برای بسته بندی حبوبات و خشکبار استفاده می‌کنند و این در حالی است که دستگاه بسته بندی حبوبات نیمه اتوماتیک کاغذ لمینیت شده به کار می برد.

 طول بسته های نهایی توسط plc دستگاه مشخص می‌شود و برای تغییر دادن اندازه عرض بسته‌بندی باید لوله یقه دستگاه بسته بندی حبوبات عوض شود. جنس بدنه دستگاه بسته بندی حبوبات از گالوانیزه و جنس مخزن دستگاه از استیل ضد زنگ تهیه شده است. برق مصرفی این دستگاه به صورت تک فاز و سه فاز می باشد.

قسمت های مختلف دستگاه بسته بندی حبوبات

 دستگاه بسته بندی حبوبات برای شروع به کار به کمپرسور نیاز دارد. ابعاد این دستگاه با توجه به تعداد توزین این دستگاه در نمونه های مختلف متفاوت می باشد. ولی ارتفاع همه آنها در یک اندازه ثابت است و حدود ۳ متر و ۱۰ سانتی متر می باشد. عرض دستگاه بسته بندی حبوبات تقریباً ۱۱۰ سانتی متر است.

 مزیت استفاده از دستگاه بسته بندی حبوبات

 سلامت و مرغوبیت محصول، بازاریابی و سود دهی، افزایش خط تولید همه این موارد با بسته بندی مناسب محصول ایجاد می شود. نگاه اول مشتری به محصول، بسته بندی محصول است.

 صنعت بسته بندی محصولات چند وقتی است که بر صدر بازار نشسته است و در هر گوشه ردی دارد. به حافظه خود در خرید رجوع کنید که ۱۰ سال پیش چگونه بود؟ هنگامی که از فروشنده تقاضایی داشتیم تا این اندازه محصول بسته بندی وجود نداشت و ناچار بودیم مقدار موردنظر را روی ترازو وزن کرده و تحویل بگیریم.

 مزیت استفاده از دستگاه بسته بندی حبوبات

 ولی امروزه به هر فروشگاهی سر بزنیم پر است از انواع محصولات بسته بندی شده مانند انواع حبوبات و خشکبار بسته بندی شده. دستگاه های بسته بندی چرخ تولید هر کسب و کاری را می چرخانند.

 محصول شما هر چه که باشد اگر در یک بسته بندی شکیل و زیبا قرار بگیرد میزان فروش را تا حد قابل قبولی بالا خواهد بود. اما دقت کنید که اگر این بسته بندی با کیفیت روزبازار همراه نباشد، نتیجه ای جز زمین خوردن برند شما در مدت زمان کوتاهی ندارد. پس در انتخاب دستگاه بسته بندی متناسب با نوع محصول خود بسیار دقت نمایید.

قسمت های مختلف دستگاه بسته بندی حبوبات

 دستگاه هایی که برای بسته بندی حبوبات در یک کارخانه به آن نیازمند هستید تا در کنار هم قرار بگیرد و خط تولید بسته بندی را تشکیل دهد، شامل دستگاه های زیر می باشد.

  • دستگاه بوجاری
  •  
  • دستگاه پولیش
  •  
  • نوار نقاله دستچین
  •  
  • بالابر کاسه ای
  •  
  • بالابر Z
  •  
  • دستگاه بسته بندی

بسته بندی حبوبات شامل چه مراحلی است؟

 دستگاه بوجاری

 جهت جدا نمودن ناخالصی های سبک مانند کاه و پوشال از حبوبات مورد استفاده قرار می گیرد.

 نوار نقاله

 پس از بوجاری توسط بالابر کاسه ای، حبوبات وارد مخزن نوار نقاله می شود. حبوبات به تدریج از درون مخزن روی نوار نقاله قرار می گیرد و کنترل نهایی توسط اپراتور انجام می شود. طول نوار نقاله ۲۸۰ سانتی متر است که با توجه به نیاز مشتری سفارشی ساز است و ابعاد مختلف آن قابل تغییر می باشد.

 دستگاه پولیش

 وظیفه این دستگاه جدا نمودن گرد و غبار حبوبات است که توسط پولیش انجام می شود. اگر این کار انجام نشود ظاهر بسته بندی چشمگیر نخواهد بود.

 بالابر کاسه ای

 از این بالابر جهت انتقال حبوبات به دستگاه بعدی استفاده می شود که به آن نوار نقاله پیمانها ی نیز می گویند. در خط بسته بندی حبوبات سه جا به بالابر  نیاز داریم.

 جهت انتقال حبوبات به دستگاه بوجاری

 برای انتقال حبوبات از دستگاه بوجاری سمت نوار نقاله دستچین

 برای انتقال حبوبات از نوار دستچین به دستگاه پولیش

 بالابر Z: پس از تمیز شدن حبوبات از گرد و غبار توسط دستگاه پولیشt بالابر Z آن را به مخزن دستگاه بسته بندی حبوبات انتقال می‌دهد. ارتفاع بالابرضد متناسب با ارتفاع دستگاه بسته بندی ساخته می شود.

 نوار نقاله: دستگاه بسته بندی به خاطر جلوگیری از دپوی کیسه های بسته بندی شده در زیر دستگاه بسته بندی نصب می شود.

بسته بندی حبوبات در منزل

 شما با تهیه دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی می توانید در منزل مشغول بسته بندی انواع حبوبات و خشکبار شوید. فعالیت اقتصادی و کسب درآمد محدودیتی ندارد و خانم‌های خانه‌دار هم بدون نیاز به تخصص خاصی ‌می توانند از راه روش های کسب درآمد در منزل به درآمد خوبی برسند. یکی از این راه ها که سود زیادی برای خانم های خانه دار به همراه دارد، بسته بندی حبوبات و خشکبار و همچنین بسته بندی ادویه جات مختلف می باشد.

اشتراک گذاری :

...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 2-200 گرم دوخت پشت
224,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 5-500 گرم دوخت پشت
229,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 25-2500 گرم دوخت پشت
374,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی ساشه پودری 1-100 گرم دوخت پشت
212,900,000 تومان
مشاهده محصول
...
دستگاه بلیستر بسته‌بندی قرص 20-40 هزار عدد
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه بلیستر بسته‌بندی قرص 30-100 هزار عدد
ناموجود
مشاهده محصول
...
دستگاه بسته بندی چای کیسه ای تی بگ
ناموجود
مشاهده محصول
پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود