ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه آسیاب کاربرد دستگاه آسیاب صنعتی

کاربرد دستگاه آسیاب صنعتی

icon سه شنبه 20 مهر 1400
 کاربرد دستگاه آسیاب صنعتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی فعالیت های زیادی که به شکل دستی انجام می شد جای خود را به انواع دستگاه های مختلف داده است تا کار برای کاربران ساده تر و آسان تر باشد. نمونه ای از فعالیت هایی که در گذشته به صورت دستی و استفاده از وسایل ساده انجام می شد، آسیاب نمودن ادویه جات را می توان نام برد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

دستگاه آسیاب چیست؟

دستگاه آسیاب یا خردکن جهت خردکردن مواد جامد و سخت به قطعات کوچکتر تولید و ساخته شده است. دستگاه آسیاب از جمله دستگاه ­هایی است که در صنعت کاربرد بالایی دارد و از جمله ماشین ­های پراستفاده می ­باشد.

این دستگاه در سایز، ابعادهای مختلف و با ظرفیت­های مختلف ساخته شده است و در منازل و کارگاه ­ها و کارخانه ­های کوچک و بزرگ و صنایع کاربرد دارد. بدلیل فعالیت و نوع عملکردی که دارد؛ در صنایع غذایی، ادویه ­جات و مکان ­ها و کارگاه ­هایی که نیاز به پودر کردن مواد غذایی و جامد دارد؛ کاربرد دارد. یکی از انواع دستگاه آسیاب، دستگاه آسیاب صنعتی می باشد که در مدل ­های مختلف برای کاربردهای مختلف تولید شده است.

انواع  مدل­ های دستگاه آسیاب صنعتی:

  • آسیاب رومیزی گهواره ای
  • دستگاه آسیاب صنعتی مدل TSS AA 100
  • دستگاه آسیاب مخصوص دانه های سخت
  • دستگاه آسیاب چکشی
  • دستگاه آسیاب پروانه ای

از نمونه دستگاه آسیاب است که دارای تیغه های چرخان در مرکز و دنده هایی در کناره دستگاه می باشد. مواد پس از از ورود به مخزن دستگاه بر اثر برخورد با این تیغه ها و دنده ها به طور کامل پودر میشوند.

 معمولاً از این آسیاب جهت پودر نمودن موادی که سختی زیادی ندارند، استفاده می شود موادی از قبیل: ادویه جات، سبزیجات و غلاتی که زیاد سفت نباشند. از این مدل دستگاه آسیاب اکثرا برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی در مقیاس تولید بالا می شود. به عنوان دستگاه آسیاب برنج صنعتی نوعی آسیاب پروانه ای محسوب می شود.

آسیاب رومیزی گهواره ای

این مدل آسیاب صنعتی، به شکل رومیزی طراحی شده است می‌توان آن را حول محور افقی چرخاند. آسیاب گهواره ای قابلیت بهتر پودر کردن دانه ها و مواد و همچنین تخلیه آسانی نسبت به دیگر دستگاه های آسیاب دارد.

 قیمت دستگاه آسیاب گهواره ای به نسبت دیگر دستگاه های آسیاب مناسب تر و به صرفه تر است. آسیاب سماق که جزء دستگاه آسیاب ادویه به شمار می آید قابلیت پودر کردن ادویه های مختلف را دارد. قیمت دستگاه آسیاب سماق با توجه به ظرفیت دستگاه ازحدود 2000000 میلیون تومان الی 10000000 متغیر است.

 

ویژگی ­های دستگاه :

ظرفیت ورودی دستگاه : 2 کیلوگرم
برق مصرفی : برق تک فاز 220 ولت و توان موتور800 وات
قابلیت های دستگاه : خرد کردن و پودر کردن انواع دانه‌­ها

موتور ایتالیایی

 سهولت در تخلیه و بهتر آسیاب شدن دانه ها
جنس دستگاه : جنس تیغه فولاد ضد سایش

محل کاربرد : کارگاه ­ها

 

دستگاه آسیاب چکشی

عملکرد این دستگاه آسیاب بر اساس چکش هایی که به سرعت حرکت می‌کنند و مواد در اثر برخورد با این چکش ها خرد و سپس پودر می شوند. آسیاب چکشی معمولاً به شکل ظرف استوانه ای شکل است که بر روی آن چکش نصب می شود.

 میزان آسیاب و پودر شدن مواد در این مدل دستگاه آسیاب به خروجی آن بستگی دارد و با تغییر توری های خروجی اندازه ریز و درشتی ذرات را می توان تنظیم کرد. جنس این دستگاه ها بر حسب کارکردی که از آن می شود متفاوت است و این به این معنی است که مثلاً دستگاهی که برای آسیاب نمودن ادویه استفاده می شود از جنس استیل تهیه می شود.

 دستگاه هایی که برای خرد کردن دانه های خوراکی دام و طیور استفاده می شود معمولاً از جنس آهن ساخته می شوند. این مدل دستگاه برای خرد کردن و پودرکردن مواد سخت و شکننده مناسب می باشد.

 

ویژگی ­های دستگاه:

جنس دستگاه : جنس تیغه ­ها از فولاد فنر سخت شده ضد سایش و نشکن – قیف استیل دارای مخزن استیل - جنس بدنه آلومینیوم
برق مصرفی : برق تک فاز

توان موتور 2 اسب

 دور موتور ۳۰۰۰ دور در دقیقه
مجهز به سوئیچ کنترل امپر جهت مراقبت از سیم پیچ موتور

درب کشویی دستگاه جهت سهولت در تنظیم مقدار ورود دانه به دستگاه
محل کاربرد : صنعتی

 

دستگاه آسیاب توپی

اساس کار این مدل آسیاب، وجود گلوله های فولادی یا سنگی در مخزن دستگاه است که این گلوله ها در اندازه های متفاوتی موجود در مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد حساس از ورود به مخزن دستگاه و روشن شدن دستگاه، با این گلوله ها برخورد می کنند و در اثر فشاری که ایجاد می‌شود، آسیاب و به شکل پودر درمی آیند.

 

دستگاه آسیاب به طبقه‌بندی هوایی

این مدل آسیاب به شکل عمودی در طراحی شده که دارای دو بخش آسیاب مواد و طبقه بندی مواد می باشد. در این دستگاه از نیروی گریز از مرکز و سیستم پنوماتیک برای آسیاب نمودن استفاده می شود و ذرات را به بخش طبقه‌بندی هدایت می کند.

 این ذرات با جریان هوای درون سیستم همراه می شوند و نسبت به وزنشان توسط نیروی گرانش و فشار ایجاد شده توسط آسیاب به پایین رانده می شوند. بدین شکل مواد پودر شده بر اساس وزن طبقه‌بندی می‌شوند.

دستگاه آسیاب صنعتی مدل TSS AA 100

این دستگاه جهت آسیاب کردن انواع ادویه جات، فلفل، زردچوبه و مواد مشابه کاربرد دارد .

 

ویژگی­ های دستگاه:

ظرفیت ورودی دستگاه : 3000 تا 5000 کیلوگرم در یک تایم کاری
برق مصرفی : برق سه فاز

توان برق مصرفی:  6 کیلووات
محل کاربرد : کارگاه ­ها

 

دستگاه آسیاب جت میل

این دستگاه آسیاب با استفاده از جت پر سرعت گاز خنثی یا هوا و از طریق برخورد مواد با همدیگر عمل آسیاب را انجام می دهد. ذرات مواد در دستگاه در نقاط کانونی مختلف با یکدیگر برخورد می کنند و بدین صورت خرد می شوند. چون مواد از طریق برخورد ذرات با هم آسیاب می شوند، محصول به دست آمده هیچگونه آلودگی ندارد. این دستگاه آسیاب قادر به آسیاب مواد با سختی بالا می باشد.

دستگاه آسیاب ادویه جات یکی ازدستگاه های  پرکاربرد و پرمصرف دستگاه آسیاب در حوزه تولید انواع چاشنی ها می باشد. دستگاه آسیاب یکی از ماشین آلات صنایع غذایی است که کاربرد بسیار زیادی در منازل و کارخانه های کوچک و بزرگ دارد و به نام های آسیاب کن یا پودر کن هم خوانده می شود.

کاربرد آسیاب برقی بیشتر در خط تولید ادویه جات و جاهایی که نیاز به پودر کردن مواد غذایی باشد، استفاده می‌شود.

در انواع و مدل های مختلف تولید شده است و دارای ویژگی های زیر می باشد:

کار با دستگاه آسیاب بسیار ساده و راحت است و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

قیمت و ارزش دستگاه نسبت به دیگر دستگاه های صنعتی مناسب و مقرون به صرفه است.

دارای قابلیت تنظیم سرعت می باشد.

مجهز به سیستم سرمایش است.

در مدل های مختلف دستگاه آسیاب خانگی، دستگاه آسیاب نیمه صنعتی و صنعتی طراحی شده است.

دارای قابلیت پودر کردن مواد در اندازه دلخواه که به صورت چرخشی و کاملاً تخصصی مواد را به پودر تبدیل می کند

 

دستگاه آسیاب در ابعاد و اندازه و اشکال مختلف در بازار عرضه می شود.

دستگاه آسیاب صنعتی

 

ظرفیت ­های تولید دستگاه آسیاب صنعتی چقدر است؟

ظرفیت تولید دستگاه ­های آسیاب­ صنعتی در مدل­های مختلف متفاوت است؛ اما بطور میانگین 3000 تا 5000 کیلوگرم است.

 

دستگاه آسیاب مخصوص دانه های سخت یا چاشنی جات

دستگاه آسیاب صنعتی ادویه جات یا چاشنی ­جات می­باشد؛ که در صنایع غذایی، دارویی و تولید آرد استفاده می­شود. این دستگاه برای عملیات آسیاب و پودر کردن انواع ادویه ­ها و چاشنی ­جات  از جمله زردچوبه، دارچین، هسته ­ی تمبر هندی و استفاده می­شود. 

ادویه ­ها و چاشنی­ جات طعم و بوی خوبی را به غذاها و گاهی داروها می دهند. ادویه ­ها در دو نوع سخت و نرم در بازار موجود هستند و ادویه­ های سخت همانطور که از نامشان پیداست باید پودر شوند. عملیات پودر کردن در گذشته بصورت دستی و سنتی انجام میشد؛ اما اکنون بدلیل پیشرفت تکنولوژی  و علم صنعت روش­ های جدید پودر کردن مواد ایجاد شده است. دستگاه آسیاب صنعتی  به همین جهت تولید شده است.

این دستگاه مصارف با حجم بالا کاربرد بالایی دارد؛ و برای پرکردن ادویه­ جات سخت مانند زردچوبه، دارچین، فلفل، جوز هندی، تخم گشنیز، سماق، سنگ نمک، هسته­ی تمبر هندی، سنجد، زنجبیل، سویا، هل، گندم، جو، ذرت، فلفل، اسفند، حبوبات، زعفران، تخمه ­ها، ریشه­ ها، جوانه ­ها، داروهای گیاهی­، پسته، تخم کتان، زیره، گردو، بادام, کنجد، تنباکو، خشخاش، رازیانه، قهوه، سبوس، موسیر، بلغور، قوتو و … . مناسب است.

بخشی از چاشنی ­ها مزه ندارند؛ ولی زمانی که با دستگاه پودر می­شود، طعم و مزه خود را نشان داده و مزه دلنشینی به غذاها می­دهد.

 

دستگاه آسیاب قهوه نوع دیگری از دستگاه­ های آسیاب صنعتی و یا مواد غذایی می­ باشد. این دستگاه برای آسیاب و پودر کردن دانه­ های سخت قهوه و قهوه سبز ساخته شده است. سرعت بالا و موتور پرقدرتی دارد. این دستگاه آسیاب قهوه تمام اتوماتیک تایمر جهت تنظیم مدت زمان لازم برای آسیاب کردن و زمان خاموشی دستگاه دارد. جنس بدنه دستگاه نیز استیل غذایی می­باشد.

 

انواع دستگاه های آسیاب صنعتی براساس مکانیزم فعالیت:

1.   آسیاب­های صنعتی چکشی

2.   آسیاب­های صنعتی پین میل

3.   آسیاب­های صنعتی دیسکی

4.   آسیاب­های صنعتی پره ای

5.   آسیاب­های صنعتی پره دنده

6.   آسیاب­های صنعتی غلتکی یا گلوله ای

7.   آسیاب­های صنعتی جت

 

ویژگی های دستگاه آسیاب صنعتی:

    اتوماتیک

   دقت و کارآیی بالا

   سرعت بالا

    مقاومت بالای بدنه و تجهیزات

   صرفه جویی در هزینه

   کمترین هزینه نگهداری

   کار با برق 3 فاز

  تهیه ادویه­ ی ارگانیک و سالم

  مجهز به حرفه سیستم سرمایش

  دارای قدرتی از 1 تا 2 اسب بخار

 

  ظرفیت اسیاب و پودر کردن دستگاه 10 تا 20 کیلو گرم در ساعت

 

کاربرد  و عملکرد دستگاه آسیاب صنعتی

دستگاه آسیاب یا خرد کن جهت خرد کردن مواد جامد و سخت به قطعات کوچکتر تولید و ساخته شده است. دستگاه آسیاب به سیستم خنک کننده و اینوتور مجهز است. سیستم خنک کننده دستگاه، دستگاه را خنک کرده و به دستگاه اجازه فعالیت در مدت زمان طولانی را می­دهد؛ سیستم اینورتور نیز در کاهش مصرف برق تا 70 درصد موثر است و دستگاه را از نظر برق مصرفی بسیار با صرفه می­کند.

 

دستگاه آسیاب کن یک ورودی جهت ورود و عبور ادویه­ های سخت از قیف خردکن دارد؛ سپس دستگاه را روشن کرده و عملیات خردکردن شروع می­شود؛ و ذرات بزرگ به ذرات کوچک تبدیل می ­شوند. پس از آن مواد با سرعت یکنواخت وارد مخزن اصلی شده و از توری خروجی عبور می کنند؛ و در نهایت از قیف خروجی بصورت یکدست و  نرم خارج می­ شوند.

 

نکته1: سایز و اندازه ­های ذرات ادویه را پس از عبور از توری می­توان تنظیم کرد تا به اندازه مناسب برسند.

نکته2: این دستگاه بدلیل مجهز بودن به فیلتر کیسه ای آسیاب، در طی فرآیند تبدیل ذرات گرد و غباری تولید نمی­کند و ادویه­ هایی نرم و لطیف بدون نیاز به الک کردن تحویل می­دهد.

 

دستگاه­ های آسیاب کن با توجه به اندازه ­ای که دارند در منازل نیز قابل استفاده می باشند. 

 

فیلتر کیسه ای آسیاب (بگ فیلتر)

در انتها فن دستگاه یک بگ فیلتر قرار دارد؛ که باد تولید شده فن را به همراه ذرات ریز و غبارات حاصل از آن را به خود گرفته و خنثی می­کند. به همین دلیل است که دستگاه ­های آسیاب طی عملیات گرد و غباری ایجاد نمی ­کنند.

 قیمت آسیاب صنعتی

آسیاب صنعتی یک وسیله پرکاربرد در منازل، کارگاه ­ها و صنایع غذایی و دارویی می­ باشد که در برندهای متفاوتی در بازار موجود است و هر کدام از آنها با توجه به نوع برند، قابلیت استفاده و کارایی در قیمت­های متفاوتی در بازار موجود است؛ اما بطور کلی هزینه پایین­تری نسبت به سایر لوازم دارد. قیمت دستگاه آسیاب صنعتی با توجه به ظرفیت تولید پودر و میزان توان و میکرونیزه بودن دستگاه مشخص می­شود.

 

شرکت بازرگانی AG با 20 سال سابقه به عنوان یکی از وارد کننده­ های اصلی آسیاب ­های برقی و صنعتی در برندها و با کارایی­ های متفاوت وارد می ­کند و با قیمتی مناسب و ضمانت شده به بازار عرضه می کند و در کمترین زمان برای خریداران خود ارسال می ­کند.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود