ماشین آلات صنایع غذایی دستگاه اسلایسر اسلایسر یک دستگاه آماده‌سازی ضروری برای مشاغل خانگی

اسلایسر یک دستگاه آماده‌سازی ضروری برای مشاغل خانگی

icon شنبه 23 مهر 1401
 اسلایسر یک دستگاه آماده‌سازی ضروری برای مشاغل خانگی

دستگاه اسلایسر یا دستگاه برش میوه جزء دستگاه های آماده سازی است که در خط تولید میوه چیپس سیب زمینی و صیفی جات مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این دستگاه جهت استفاده در فرایند خرد کردن، خلالی کردن، نگینی و ورقه کردن محصولات مختلف می باشد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

 علاوه براین یکی از عوامل موثر در تولید محصول میوه خشک با کیفیت، دستگاه اسلایسر است. اسلایسر میوه به کارآفرینان و صاحبان مشاغل خانگی در زمینه صنایع مواد غذایی کمک بسیاری می کند. اسلایسر به راحتی می‌ تواند میوه ها، صیفی جات و سبزیجات را به سرعت به شکل ورقه ای، نگینی، خلالی و حلقه ای خرد نماید.

 نیاز به اسلایسر در برخی از مشاغل از جمله هتل ها، کافی شاپ ها، فست فودها، سوپرمارکت ها، رستوران ها، آشپزخانه ها، تهیه غذاها و. کاملا محسوس است. از مزیت های استفاده از دستگاه اسلایسر می توان به سرعت و کیفیت در عملکرد آن اشاره کرد.

 هنگامی که اسلایس و برش دادن محصولات به صورت دستی انجام شود، معمولاً نظم دقیقی در برش ها وجود ندارد و امکان دارد برخی برش ها بسیار نازک باشد و باعث له شدن و هدر رفتن محصول شود.

 در حالی که این دستگاه با ظرافت و کیفیتی که در برش ها ایجاد می کند، مانع از دور ریختن مواد غذایی می شود و بسیار مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر این خرد کردن و آماده کردن حجم زیادی از مواد با دست به زمان زیادی نیاز دارد و با وجود خطای انسانی امکان یکسان بودن برش ها خیلی پایین است.

 بنابراین استفاده از دستگاه اسلایسر بسیار کاربردی می باشد. با وجودی که اسلایسر را بیشتر به عنوان دستگاه برش میوه می شناسند ولی جهت برش زدن انواع سبزیجات مانند فلفل دلمه ای، پیاز، سیب زمینی ، قارچ و. و صیفی جات به ‌طور گسترده‌ای از این دستگاه استفاده می شود.

انواع دستگاه اسلایسر

انواع دستگاه اسلایسر

همانطور که بیان شد دستگاه اسلایسر در بخش های مختلف خطوط تولید مواد غذایی، صنایع فرآوری گوشت و پنیر، فرآوری انواع میوه ها و صیفی جات ونیز در کارخانجات کمپوت سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

 روش کار این دستگاه به این صورت است که محصولات متنوع را با دقت بالا به اشکال مختلف برش می دهد که نتیجه کار ایجاد برش های یکدست و برابر محصول می باشد. محصولات برش خورده جهت مصارف گوناگون در صنایع غذایی یا جهت بسته بندی و تولید محصولات آماده مصرف می شوند.

 دستگاه اسلایسر در انواع مختلف صنعتی و دستی طراحی و تولید شده است. از عوامل مهمی که باعث گسترش استفاده از انواع دستگاه اسلایسر در بازار مصرف میوه و سبزیجات خرد شده، شده است سرعت انجام کار آن می باشد. چون زمانی که ظرفیت تولید افزایش داشته باشد دیگر استفاده از برش های دستی جوابگو نخواهد بود.

 بنابراین بهترین گزینه استفاده از دستگاه اسلایسر در ابعاد و اندازه های متفاوت می باشد. علاوه بر این از مناسب ترین دستگاه هایی که می توان با صرف هزینه کم، در زمینه صنایع غذایی ایجاد مشاغل کوچک خانگی معرفی نمود، همین دستگاه اسلایسر می باشد.

 به این دلیل که در جامعه امروزی با توجه به شرایط اقتصادی و مشغله کاری، افراد بیشتر سمت مصرف مواد اولیه خرد شده یا میوه خشک آماده روی آورده اند. دستگاه اسلایسر به غیر از مشاغل خانگی، در آشپزخانه های صنعتی، کارخانجات تولید چیپس و میوه خشک جایگاه ویژه ای دارد و با برش های یکسان، محصول با کیفیتی تحویل می دهد. 

دستگاه اسلایسر دستی

دستگاه اسلایسر دستی

اسلایسرهای دستی جهت برش های دقیق و منظم به شکل های مختلف نگینی، حلقه ای و ورقه ای بدون له کردن مواد مناسب می باشند. معمولاً دستگاه اسلایسر دستی در دو مدل ساده و کشویی ساخته می شود.

 اسلایسرهای ساده دارای تیغه های چند کاره با کیفیت بالا می باشد که قابلیت برش محصولات در سه سایز با ضخامت های متفاوت را دارد. اسلایسرهای کشویی اغلب برای برش زدن و ورقه کردن میوه ها و محصولات نرم با قطرهای برابر و یکسان کاربرد دارد. برش زدن چنین محصولاتی با استفاده از ابزارهای ساده کار سخت و زمان بری است و باعث له شدن و از بین رفتن محصول می شود.

 این دستگاه از جنس استیل تهیه شده و کارکرد آن بسیار راحت است. به طوری که با یک حرکت می‌ تواند میوه ها را به صورت ورقه ای بدون له شدن با قطرهای یکسان برش دهد. از اسلایسرهای کشویی به شکل گسترده ای در فست فودها، رستوران ها و تولیدی های میوه خشک که ظاهر و دقت در برش محصول اهمیت زیادی دارد، استفاده می شود و گزینه مناسبی جهت کسب و کارهای کوچک و خانگی می باشد. 

دستگاه اسلایسر AG

دستگاه اسلایسر AG_SL 00

دستگاه اسلایسر AG_SL 01

دستگاه اسلایسر AG_SL 05

دستگاه اسلایسر AG_SL 06

دستگاه اسلایسر تمام استیل AG_VC 65 

دستگاه اسلایسر پنوماتیک

دستگاه اسلایسر پنوماتیک جز اسلایسرهای دستی کشویی می باشد. کاربرد آن در زمینه برش محصولات نرم و سفت است. این مدل دستگاه اسلایسر در صنایع تولید چیپس میوه یا میوه خشک در آشپزخانه‌های صنعتی جهت برش میوه های مختلف مناسب است و به یکی از مهم ترین بخش های تولید میوه خشک تبدیل شده است.

 اسلایسر میوه هم به صورت دستی و هم برقی، کاربرد بسیاری در این صنعت دارد. عملکرد دستگاه اسلایسر پنوماتیک میوه به صورت کشویی می باشد و جهت اسلایس محصول نیازی به نیروی دست کاربر ندارد. این دستگاه توسط پمپ باد ۲۰ لیتری قادر است  به راحتی محصولات را اسلایس و برش دهد.

 این دستگاه اسلایسر میوه قابلیت برش محصولات با قطر ۶ الی ۸ میلی متر با کمک پمپ باد را دارد. جنس دستگاه و تیغه های آن از استیل تهیه شده است و دارای پایه های نگهدارنده رومیزی می باشد.

 این دستگاه جهت انجام کار نیاز به نیروی برق ندارد و به صورت دستی کار می کند و مناسب راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی و استفاده در رستوران ها، فست فودها و آشپزخانه های نسبتاً بزرگ می باشد.

دستگاه اسلایسر صنعتی

دستگاه اسلایسر صنعتی دستگاهی است که از موتورهای برقی جهت انجام فرایند برش زدن محصولات استفاده می کند. این اسلایسرها دارای انواع و مدل های مختلفی هستند و برای برش زدن انواع میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند.

 به طور کلی از دستگاه اسلایسر صنعتی در رستوران ها، هتل ها، فست فودها و آشپزخانه های بزرگ صنعتی استفاده می کنند و نوع کارکرد آن به صورت نیمه اتوماتیک می باشد که توسط نیروی انسانی کار خود را انجام می دهد.

 از انواع دستگاه اسلایسر صنعتی به دستگاه اسلایسر گوشت می توان اشاره کرد که امکان برش زدن گوشت به شکل ورقه ای و تکه ای را دارد. این اسلایسرها جهت استفاده در کارخانجات تولید مواد غذایی و آشپزخانه های صنعتی بسیار ضروری می باشد و از مهمترین تجهیزات به حساب می آید.

برق مصرفی اسلایسر

برق مصرفی اسلایسر

اسلایسرهای برقی مناسب استفاده در مکان هایی مانند کافی شاپ ها، رستوران ها، هتل ها، آشپزخانه ها و کارخانجات می باشد و کاربرد آن جهت برش های ورقه ای، حلقه ای، نگینی، خلالی و. محصولاتی از جمله پیاز، هویج، قارچ، سیب زمینی، انواع میوه ها، زیتون، خیار، گوجه فرنگی و. می باشد.

 اسلایسرهای صنعتی با توجه به ظرفیت بازده محصول در ابعاد مختلف طراحی و تولید شده اند. برق مصرفی این دستگاه ها ۲۲۰ ولت و تک فاز است که مصرف پایینی دارند. اسلایسرهای برقی سرعت آماده سازی مواد را بالا می برند و امکان برش زدن محصولات مختلف در کمترین زمان ممکن بدون نیروی کار اضافی، با کیفیت بالا را فراهم می کنند. 

ظرفیت اسلایسرها

انواع دستگاه اسلایسر با توجه به نوع کاربردشان در ظرفیت های مختلفی تولید شده اند. به طور معمول برای ظرفیت‌های پایین از دستگاه اسلایسر دستی و برای ظرفیت های بالا از اسلایسرهای صنعتی استفاده می شود.

 دستگاه اسلایسر صنعتی به دلیل استفاده از موتور الکتریکی سرعت بسیار بالاتری نسبت به اسلایسرهای دستی دارد و اغلب با ظرفیت های ۲۵۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ کیلوگرم در روز تولید می شوند. 

ویژگی تیغه های اسلایسر

دستگاه های اسلایسر جهت ایجاد برش های متفاوت در اشکال مختلف دارای تیغه هایی مانند تیغه رنده ای، تیغه مکعبی، تیغه حلقه ای، تیغه چیپسی و تیغه خلالی هستند. این تیغه ها باید از جنس استیل تهیه شده باشند. چون به طور مداوم با رطوبت در تماس هستند و باید از جنسی تهیه شوند که دچار زنگ زدگی نشوند.

 علاوه براین تیغه ها باید تیز و برنده باشند. چون در غیر این صورت باعث له شدن محصول می شوند و بازده کار را پایین می آورند. شرایط تعویض تیغه ها به آسانی نیز باید مهیا باشد.

 تیغه چیپسی ابزار بسیار کارآمدی جهت ایجاد برش های ورقه ای سیب زمینی می باشد. اسلایس کردن حجم بالای محصول به صورت دستی و بدون استفاده از ابزار مخصوص غیر ممکن است و کار بسیار دشواری می باشد.

به طور معمول هر دستگاه اسلایسر دارای ۴ الی ۶ تیغه است که دو تیغه آن برای ورقه کردن، یک تیغه برای خلال کردن و یک تیغه مخصوص رنده کردن می باشد. بنا به سفارش مشتری تیغه نگین زن که مناسب برش نگینی است، نیز همراه دستگاه تحویل داده می شود.

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود