دستگاه پرکن دستگاه پرکن بسته بندی (ساشه) دستگاه پرکن بسته بندی قهوه و نسکافه تک نفره

دستگاه پرکن بسته بندی قهوه و نسکافه تک نفره

icon شنبه 16 مهر 1401
 دستگاه پرکن بسته بندی قهوه و نسکافه

تهیه دستگاه پرکن قهوه جهت استفاده در کارگاه‌های صنعتی امری بسیار ضروری و کارآمد می‌باشد. دستگاه بسته بندی قهوه دستگاهی تمام اتوماتیک است که تمام مراحل فرایند بسته بندی قهوه توسط دستگاه انجام می‌شود.

 دستگاه بسته بندی قهوه جزء ماشین آلات پرکن پودر به حساب می‌آید و برای پر کردن و سیل کردن انواع قهوه مانند قهوه آسیاب شده، نسکافه و به طور کلی مواد پودری ونیز مایعات غلیظ مناسب می‌باشد. خرید این دستگاه و به کارگیری آن در خط تولید باعث سرعت در کار، سهولت در عملیات پر کردن، سیل کردن و بسته بندی و خروج خودکار ظروف یا بسته های پر شده می‌باشد.

از این مدل دستگاه پرکن در حد گسترده‌ای در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. سطح قطعاتی از دستگاه بسته بندی قهوه که مرتب با پودر قهوه و دیگر مواد پودری در تماس است، از جنسی تهیه می‌شود که دارای بالاترین کیفیت بهداشتی در زمان پر کردن محصولات باشد. بسته بندی قهوه دارای انواع مختلفی می‌باشد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

انواع دستگاه بسته بندی قهوه

انواع دستگاه بسته بندی قهوه

بسته بندی قهوه با توجه به نوع قهوه منظور پودر قهوه، قهوه آسیاب نشده، قهوه فوری و. انواع مختلفی دارد و کاربر با توجه به نیاز خود مدل مناسب دستگاه را انتخاب می‌کند. در حال حاضر قهوه به یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار تبدیل شده است و مصرف کنندگان بیشتر به دنبال خرید قهوه‌ای هستند که به شکل بسته بندی باشد و به راحتی باز شود و جهت مصرف آماده شود.

به طور کلی دو نوع دستگاه بسته بندی قهوه به بازار ارائه شده است. یکی دستگاه بسته بندی قهوه تک نفره که اغلب برای محصولاتی مثل قهوه فوری کاربرد دارد. دیگری دستگاه پرکن بسته بندی قهوه که مناسب بسته بندی محصولاتی از قبیل قهوه آسیاب شده، نسکافه، پودر کاکائو و. در بسته‌های بزرگ تر می‌باشد.


دستگاه های مرتبط مشاهده تمام محصولات

دستگاه بسته بندی قهوه تک نفره (ساشه)

یکی از بسته بندی‌های مورد پسند مصرف‌کنندگان، بسته بندی قهوه و نسکافه با دستگاه ساشه است. جهت بسته بندی قهوه توسط دستگاه ساشه باید از نوع پودری دستگاه استفاده کنید. دستگاه بسته بندی ساشه پودری بسته‌های خود را به شکل مدادی تولید می‌‌کند و در مخزن آن یک همزن وجود دارد تا مانع از به هم چسبیدن مواد شود.

انواع بسته بندی قهوه

انتخاب بسته بندی مناسب برای قهوه بسیار مهم است. چون بسته بندی مناسب نقش مهمی در تازه نگه داشتن قهوه برای مدت طولانی ایفا می‌کند. به عبارت دیگر بسته بندی روی طعم دانه‌های قهوه تاثیر مستقیمی دارد و بخش مهمی از فرآیند نگهداری قهوه به حساب می‌آید. یکی از دلایلی است که اکثر فعالان در این زمینه به بسته بندی‌های سفارشی رو آورده اند.

اگر سری به فروشگاه‌های بزرگ بزنید، می‌بینید که انواع مختلفی از بسته بندی‌های قهوه در بازار موجود است که از رایج‌ترین بسته بندی قهوه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

1- دوی پک (Doy Pack)

دوی پک (Doy Pack)

این بسته بندی طوری است که در قسمت پایین کمی گرد است و قسمت بالایی صاف و تخت است که به راحتی حالت ایستایی دارد.

 

2- پاکت ساید فولد (Side Fold Bag)

پاکت ساید فولد (Side Fold Bag)

این نوع بسته بندی مقرون به صرفه‌تر و استفاده از آن راحت‌تر است و بیشتر جهت خورده فروشی مناسب است. بسته بندی با لوله کردن قسمت بالایی پاکت و سپس با استفاده از بستن آن با گیره یا چسب شکل می‌گیرد. در این بسته بندی از زیپ استفاده نمی‌شود.

 

3- پاکت کوادرو (Quadro)

 پاکت کوادرو (Quadro)

این بسته بندی از نظر سبک طراحی شبیه به پاکت سایت فولد است. با این تفاوت که چهار طرف پاکت کوادرو، کاملاً سیل یا بسته می‌شود. همین امر باعث ایجاد شکل مربعی به بسته بندی می‌شود و امکان استفاده از زیپ را فراهم می‌کند.

 

4- پاکت فلت باتم

پاکت فلت باتم

این نوع بسته بندی به عنوان روش جدید بسته بندی شناخته می‌شود. این بسته بندی یک کیسه است که مشابه پاکت کوادرو است. فقط قسمت زیرین آن کاملاً صاف است و شکل مربعی بسته بندی آن شبیه جعبه است که باعث ایستایی بالای این بسته بندی می‌شود.

 

بسته بندی دانه قهوه

بسته بندی دانه قهوه

قهوه جزء مواد گرانولی به حساب می‌آید. در کل قهوه به صورت دانه قهوه یا قهوه پودر شده وجود دارد. برای بسته بندی دانه قهوه از دو روش متفاوت استفاده می‌کنند. روش اول اندازه گیری محصول توسط ظروف حجمی و روش دوم به کار بردن دستگاه‌های توزین می‌باشد.

 

قهوه پودری

قهوه پودری شامل قهوه ترک، قهوه آماده، نسکافه کلاسیک و. می‌باشد که بیشترین مصرف را دارند. جهت بسته بندی این محصولات می‌توان از دستگاه بسته بندی پودری، ساشه یا پیچی استفاده نمود. قهوه با توجه به وزن مورد نظر بین پیچ‌های چرخان در بسته‌های مختلف پر می‌شود.

 

دستگاه بسته بندی قهوه فوری

دستگاه بسته بندی قهوه فوری

قهوه ماده‌ای است که به شکل طبیعی در آب حل نمی‌شود. ولی قهوه فوری برخلاف آن هنگامی که با آب داغ مخلوط شود، به سرعت در آن حل می‌شود و آماده نوشیدن می‌شود. به این صورت که در این روش فرمول دم کشیدن قهوه حذف می‌شود.

یکی از دلایل محبوبیت زیاد قهوه فوری همین راحتی و سرعت در مصرف آن است. شرکت نسکافه پس از رونمایی از محصول ۳ در ۱ خود باعث تغییر فرهنگ مصرف قهوه شد که با فروش عظیمی هم روبرو شد.

 پس از آن دیگر تولیدکنندگان نیز ابداعات جدیدی مانند اضافه کردن طعم‌های مختلف فندق و شکلات به این محصول را به وجود آوردند. لذا قهوه فوری امروزه نیمی از مصرف قهوه جهان را شامل می‌شود. به طوری که روزانه میلیون‌ها بسته تک نفره قهوه مصرف می‌شود.

 

کاربرد دستگاه های پرکن قهوه

همانطور که می‌دانید دستگاه پرکن قهوه جزء ماشین آلات پرکن پودری به شمار می‌آید که از آن برای پر کردن انواع مواد پودری از قبیل قهوه پودر شده، ادویه جات مختلف، پودر کاکائو، آرد، پودر کیک، شیر خشک، نشاسته و نیز جهت انواع مواد پودری شیمیایی و پودر لباسشویی، انواع داروهای پودری در ظروف بسته بندی مخصوص به طور حجمی و به شکل اتوماتیک استفاده می‌گردد.

نحوه عملکرد دستگاه پرکن قهوه

نحوه عملکرد دستگاه پرکن قهوه

دستگاه پرکن پودری دستگاهی است که به طور اتوماتیک محصول مورد نظر را به صورت عمودی وزن و به فرم بسته بندی مشخص شده، بسته بندی و تحویل می‌دهد. این دستگاه پرکن از دو بخش کلی پکنیگ و اوگر تشکیل شده است.

 سیستم اوگر قسمت بالایی دستگاه می‌باشد که شامل مخزن قیف مانندی است که درون آن همزنی به شکل حلزون وجود دارد. محصول توسط بالابر درون مخزن ریخته می‌شود. سپس پودر قهوه از مخزن به لوله‌های ماردون هدایت می‌شود و برای بارگیری و بسته بندی به قسمت پکینگ وارد می‌شود تا در بسته‌های سلفونی، پاکتی یا فلزی تخلیه شود.

 مقدار وزن بسته مورد نظر توسط چرخش ماردون و بر اساس وزنی که روی صفحه نمایش مشخص شده است، انجام می‌شود. سیستم پکینگ که قسمت پایینی دستگاه است، رول سلفون را به طور اتوماتیک به شکل بسته بندی مورد نظر مانند پاکتی، بالشتی، چهار طرف دوخت یا پنج طرف دوخت در می‌آورد. دسته بندی پودر قهوه در این بخش به اتمام می‌رسد و آماده ارائه به بازار می‌شود.

انواع دستگاه پرکن قهوه

برای بسته بندی قهوه به صورت تک نفره و یکبار مصرف از دستگاه بسته بندی قهوه تک نفره می‌توان استفاده کرد. جهت بسته بندی مواد پودری مانند قهوه بیشتر از سیستم پرکننده حجمی استفاده می‌شود.

 از دستگاه پرکن عمودی برای بسته بندی قهوه‌های چند منظوره استفاده می‌کنند. دستگاه پرکن عمودی به دو گروه دستگاه بسته بندی پودری که مناسب پودر قهوه است و دستگاه پرکن حجمی که مخصوص بسته بندی دانه‌های قهوه است، تقسیم می‌شود.

دستگاه‌های پرکن پودری

دستگاه‌های پرکن پودری در انواع مختلف به شکل نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک وجود دارند. از جمله انواع دستگاه پرکن پودر به دستگاه‌های زیر می‌توان اشاره کرد.

پرکن ولودار: به علت باز بودن دریچه برای پر کردن کیسه‌های گچ و سیمان گزینه‌ مناسبی به نظر می‌رسند. کیسه در دهانه دستگاه قرار می‌گیرد و با پودر مورد نظر پر می‌شود.

پرکن لودسلی: فرایند پرکن این دستگاه توسط لودسل انجام می‌شود. با توجه به وزن تعیین شده، دستگاه کیسه‌ها را با وزن ۱۰۰ کیلوگرم پر می‌کند.

دستگاه پرکن پودری کم حجم: کاربرد این دستگاه بیشتر مربوط به پر کردن کیسه‌های پلاستیکی کوچک از پودرهایی مانند: قهوه، ادویه جات مختلف، نمک، پودر کاکائو و. می‌باشد. بسته‌های تولید شده وزن‌های متفاوت بین ۵۰ گرم الی ۱ کیلوگرم دارند. 

دستگاه پرکن پودری لیوان یکبار مصرف: این دستگاه به منظور پر کردن فنجان‌ها یا لیوان‌های یکبار مصرف چای، نوشابه، قهوه، آبمیوه و. کاربرد دارد. سیستم به کار رفته در این دستگاه به شکل چرخشی طراحی شده است و توست اینورتر تنظیم می‌شود.

دستگاه‌های پرکن مایعات

دستگاه های پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات یکی از ماشین آلات پرکاربرد در صنایع مختلف می‌باشد و همانطور که از نام آن مشخص است در زمینه پر کردن شیشه و بطری از مایعات متفاوت کاربرد دارد. پر کردن شیشه اسپری، بطری روغن، نوشابه، دوغ، انواع سس، رب گوجه فرنگی، رب انار و موادی از این دسته توسط دستگاه پرکن مایعات انجام می‌شود.

 دستگاه پرکن مایعات خود به دو نوع کاربردی، پرکن مایعات غلیظ و پرکن مایعات رقیق تقسیم‌بندی می‌شود که هرکدام برای مایعات رقیق و مایعاتی که چگالی بالایی دارند و حالت چسبنده هستند، به کار برده می‌شوند.علاوه بر این دسته بندی‌های دیگری با توجه به شکل ظاهری، جنس و قطعات دستگاه پرکن مایعات نیز وجود دارد.

دستگاه‌های پودر پرکن لودسلی نیمه اتوماتیک

دستگاه پودر پرکن جهت پر کردن انواع پودرهای خوراکی، پودر قهوه، کاکائو، شکر، نمک، آرد، مکمل های غذایی و. قابل استفاده می‌باشد که همراه دوخت حرارتی با عملکرد ساده جهت استفاده در کارگاه‌های تولیدی با بازده پایین تا متوسط مناسب است.

 این دستگاه پودر پرکن دارای مخزن و ماردون انتهای مخزن می‌باشد. وظیفه ماردون این است که با چرخش خود، پودر را از مخزن به سمت نازل هدایت کند. با هر دور چرخش ماردون مقدار معینی پودر درون ظرف یا پاکت بسته بندی ریخته می‌شود.

 صفحه لودسل در زیر نازل قرار دارد تا همزمان با ریختن پودر داخل پاکت، وزن مقدار پودر ریخته شده را کنترل کند و به محض رسیدن به وزن مشخص شده، ماردون از چرخش می‌ایستد و در نتیجه ریختن مواد هم متوقف می‌شود.

مکانیزم دستگاه به طور نیمه اتوماتیک است و هنگام عملیات پر کردن، اپراتور کیسه یا پاکت را در زیر نازل قرار می‌دهد و با فشار پدال کلمپ کیسه ثابت نگه داشته می‌شود و دستگاه آماده به کار می‌شود.

 پس از اتمام کار و توقف ماردون کلمپ، کیسه را رها می‌کند. جهت دوخت کیسه می‌توان فک‌های حرارتی روی دستگاه نصب نمود. سرعت تقریبی دستگاه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیسه در ساعت می‌باشد.

دستگاه پرکن پودر تایمری

طرز کار دستگاه پرکن پودر تایمردار شبیه به دستگاه پودر پرکن لودسلی است. مقیاس اندازه گیری و پر کردن مواد در این دستگاه بر اساس مدت زمان خاصی انجام می‌شود تا اندازه دقیق و استانداردی که مد نظر است، را به دست آورد و بر حسب آن کیسه‌ها را پر کند.

 این نوع دستگاه قادر است کیسه‌هایی با وزن ۱ الی ۵ کیلوگرم را پر و بسته بندی نماید. دقت و سرعت کار در این دستگاه در حد مطلوبی است و جهت تولید محصول در مقیاس پایین بسیار مناسب است.

پرکن پودر تمام اتوماتیک

توسط دستگاه پرکن پودر تمام اتوماتیک می‌توان انواع مواد پودری را درون ظروف بسته بندی مختلف شیشه‌ای، پلاستیکی، پت، کیسه و. پر نمود. جهت انجام فرایند پر کردن به اپراتور نیازی نیست و کلیه مراحل کار را دستگاه به شکل اتوماتیک انجام می‌دهد.

 سرعت و دقت این مدل دستگاه نسبت به دیگر دستگاه‌ها بسیار بالا می‌باشد که دلیل محبوبیت بیشتر دستگاه همین است. این مدل دستگاه پرکن، صنعتی است و جهت استفاده در کارگاه‌های تولیدی، کارخانجات و صنایع تولیدی مورد مناسبی می‌باشد.

دستگاه پرکن و توزین پودری و گرانول

دستگاه پرکن پودری قابلیت پر کردن انواع مواد پودری و گرانولی از جمله ادویه‌جات، پودرهای خوراکی، داروهای گیاهی، پودرهای شیمیایی، پودرهای آرایشی بهداشتی، حبوبات، خشکبار، کنجد، قند و شکر و. را با ظرفیت های متفاوت دارد. میزان سرعت دستگاه ۱۵ الی ۲۰ بسته در دقیقه می‌باشد. دستگاه قابلیت کار ۲۴ ساعته را دارد. جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ و مقاوم تهیه شده است.

دستگاه خرد کن صنعتی

دستگاه خردکن اتوماتیک به صورت نواری می‌باشد و مناسب استفاده در خط تولید ترشی، میوه و سبزیجات خشک می‌باشد. دستگاه خردکن نواری با توجه به نوع کاربری، در انواع مختلف طراحی و ساخته شده است.

 مدل‌های معمولی خردکن صنعتی‌ دارای ۲۰ تیغه می‌باشد. از انواع خردکن‌های نواری به خردکن کاهو، اسلایدر بادمجان و خرد کن پیاز می‌توان اشاره کرد. خردکن هویج و کاتر آناناس، نوع مخزنی نیمه اتوماتیک دستگاه خردکن می‌باشند که به عنوان خردکن‌های ارزان هم شناخته می‌شوند.

دستگاه بسته بندی توزین دار

دستگاه بسته بندی توزین دار نوعی دستگاه بسته بندی حبوبات است و کاربرد آن جهت بسته بندی مواد گرانولی می‌باشد. این نوع دستگاه با تولید بسته‌هایی با حجم و وزن یکسان از جمله پرکاربرد ترین دستگاه‌های بسته بندی مواد دانه ای وگرانولی می‌باشد.

 منظور از توزین پروسه وزن کردن مواد است که از روش‌های جدید و مطمئن مورد استفاده، جهت بسته بندی محصولات به حساب می‌آید و در ماشین آلات بسته بندی تعبیه شده است. از این دستگاه به واسطه تولید بسته‌های یکسان می‌توان در بسیاری از کسب و کارها استفاده کرد. توزین دقیق در این دستگاه به دلیل وجود ترازوی فوق حساس با قابلیت وزن کشی میلی گرم می‌باشد و باعث تولید پک‌های هم وزن از مواد گرانولی می‌شود.

 در حال حاضر از مکانیزم‌های مختلف برای وزن کردن و تولید بسته های یکسان استفاده می‌کنند که در بین آنها مکانیزم بسته بندی توزین دار از قابل اعتماد ترین و بهترین روش‌ها در این زمینه می‌باشد و شامل انواع مختلفی می‌شود.

دستگاه بسته بندی پیمانه‌ای

انواع دستگاه بسته بندی پیمانه‌ای که به نام دستگاه بسته بندی دانه‌ای هم شناخته می‌شود، جهت بسته بندی انواع دانه‌ها مانند نمک، شکر، پودر قهوه، سیاه دانه، کنجد، گندم، پودرهای شوینده، حبوبات، برنج، ذرت و مواد مشابه و گرانول‌های ریز مناسب و کاربردی می‌باشد.

 دستگاه بسته بندی پیمانه‌ای دارای ۴ الی ۶ پیمانه می‌باشد. و مجهز به سیستم plc و صفحه نمایش ۷ اینچی می‌باشد. با توجه به تعداد پیمانه‌ها راندمان تولید این دستگاه با سرعت ۱۲ الی ۲۲ بسته در دقیقه متغیر می‌باشد.

دستگاه بسته بندی ساشه

دستگاه بسته بندی ساشه، دستگاه چند کاره و جزء ماشین آلات پرکن به حساب می آید. از آن برای بسته بندی انواع مواد غذایی و بهداشتی به صورت تک نفره استفاده می کنند. کاربرد دستگاه ساشه، بسته بندی مواد مایع، پودری و گرانولی در بسته های یکبار مصرف تک نفره می باشد.

دستگاه ساشه با توجه به روش بسته بندی به دو مدل خاص تقسیم می شود. از عوامل دیگر دسته بندی دستگاه ساشه که از فاکتورهای مهم تقسیم بندی است، بر اساس نوع ماده ای است که مورد بسته بندی قرار می گیرد و به انواع دستگاه ساشه پودری، ساشه مایعات و ساشه گرانولی دسته بندی می شود.

دستگاه پرکن و سیل کن ۴ خطی کپسول

دستگاه پرکن و سیل کن ۴ خط کپسول قهوه اسپرسو جهت پر کردن، فشار دادن و سیل کردن پودرهای مختلف یا مایعات گوناگون با میزان غلظت متفاوت از جمله شربت، ژل، شیر، خامه، آبمیوه بسیار کاربرد دارد. مکانیزم پر کردن مطابق سفارش مشتری می باشد.

 از این دستگاه به طور عمده در صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی قسمت های دستگاه که با مواد پودری در ارتباط هستند، از جنس استیل مرغوب و تمامی سطوح دیگر دستگاه با ورق استیل روکش می شود.

 کلیه مراحل کار که شامل قرار دادن ظرف، پرکردن، فشردن، سیل کردن و خروج ظروف به شکل کاملاً خودکار توسط دستگاه انجام می شود. میزان حجم پر کردن کپسول بنابر سفارش مشتری می باشد.

معرفی انواع دستگاه بسته بندی قهوه فوری

امروزه قهوه فوری در وزن های متفاوتی به بازار ارائه می شود. هر کدام از این بسته‌ها، دستگاه مخصوص خود را دارند. از انواع دستگاه بسته بندی قهوه فوری به موارد زیر می توان اشاره کرد.

1.    دستگاه بسته بندی توزین دار

2.    دستگاه بسته بندی پرکن قوطی

3.    دستگاه بسته بندی قهوه فوری

 که در ادامه به طور دقیق تر با هرکدام آشنا خواهید شد.

دستگاه بسته بندی توزین دار

از این مدل دستگاه جهت ایجاد انواع بسته بندی ها تا وزن ۲ کیلوگرم می توان استفاده نمود. این دستگاه های توزین دار دارای ترازو جهت وزن کشی هستند و هرچقدر تعداد توزین های دستگاه بیشتر باشد، سرعت بسته بندی نیز بالاتر می‌ رود.

دستگاه بسته بندی قوطی پرکن

دستگاه بسته بندی قوطی پرکن قهوه فوری ویژه پر کردن قوطی ها، ظروف پلاستیکی و شیشه ای می باشد. عملکرد آن به صورت تمام اتوماتیک است ولی اگر مایل باشید ظروف را روی نوار دستگاه بچینید به کمک نیروی انسانی نیاز دارید.

دستگاه بسته بندی قهوه فوری ساشه

دستگاه بسته بندی قهوه فوری ساشه

این نوع دستگاه در زمینه بسته بندی قهوه فوری به صورت تک نفره کاربرد دارد. به عنوان مثال تولید بسته های یکبار مصرف نسکافه توسط دستگاه ساشه انجام می شود. این دستگاه در دو مدل ساشه مایعات و ساشه پودری طراحی و ساخته شده است و به شکل اتوماتیک کار می کند.

 

 

اشتراک گذاری :

پشتیبانی ag 7777 سلام👋👋 جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. .😊

و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

از روی دسته بندی ها محصول خود را انتخاب میکنین اگه محصول شما مبلغ آن بالای 50 میلیون تومان بود با تیم پشتیبانی تماس میگیرین و مبلغ کل را طی دوبار عملیات پرداخت میکنین.کارشناسای ما هر چه سری سفارش شما را ثبت میکنن

تمامی حقوق این سایت برای شرکت ای جی محفوظ است

تماس با اصفهان تماس با تهران
خانه درباره ما تماس با ما سبد خرید ورود